• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Ammo

Hemma igen...
    Var och tittade på ett hus i Stäket (området där jag är uppvuxen). Det låg jätte fint men vi skulle bhöva lyfta taket och bygga på en halv-våning samt göra om tomten....hm....kan kosta en del...
    Ska ta med pappa (kör lastbil och kan allt om utfyllnad av tomten) på extravisningen i veckan så får han avgöra om det går att göra något åt den och vad det i så fall kostar.
    Det är en enorm tomt på nästan 1900 km2,men den är sluttande skogstomt, suck så den utnyttjas inte som "tomt" idag.

Izunia, jag kan tänka mig att haka på och beställa pärlor till min bukett, vet inte om jag ska ha vita rosa eller mer gnistrande????Eller så får jag beställa några av varje....
    KOmmer kanske ha vita pärlor i håret så då ska jag ha vita i buketten...
    Säg till om du beställer..

• Izunia

jag tror att jag ska beställa bade sma och stora kristaller och kanske strunta i pärlor helt....vad tror ni??

Gud vilken stor tomt Jessica!!!!

Karin, kul att ni älskade huset! Jag haller nog med er ang boendet...det är sa viktigt. Hoppas inte alltför manga pressar priset. Kollade upp lite huspriser i lund...inget under 3 mille! :o

• Ammo

Kul att höra att din "Ålands-helg" blev givande Yllo!
    Får verkligen hoppas att späxet inte förstör eran dag.
    Jag kommer säga till att de få gärna hitta på något litet spex om de vill men då ska det vara typ, roliga påhittade telegram eller liknade..

Var hemma hos syrran i dag och kom äntligen ihåg att kolla på hennes skor och slöja. Skorna kommer jag nog inte låna, möjligt att hon själv ska ha dem till sin rosa tärnklänning. Men slöjan kan nog bli aktuell. Den är lagom lång, slutar vid rumpan, har en vit kant runt som är ivoryfärgad. Men jag anar att det ändå inte är samma färg som klänningen..

Yllo, är din klänning diamond white?
    Om den är det så skulle jag egentligen kunna komma förbi dig och jämföra slöjan med din klänning? Då vet jag ju redan ni så slipper jag vänta till slutet av maj.
    (tog hem slöjan från syrran).

• Ammo

Ja, tomten är på 1830 km2, vilket är alldeles för stor!!
    Men det tråkiga är ju att på baksidan så sluttar den rakt ner bland träd,stenar mm, så det känns så surt att köpa så stor om man inte kan göra något åt den. Så mitt hopp är att kunna göra i ordning några hundra km2 i alla fall. Ringde pappa nu och han följer med på tisd kväll och kollar vad han anser.
    Är det för dyrt eller omöjligt att genomföra så skiter vi i det helt.

• Yllo

Ammo - Jag är inte säker på vilken färg min klänning är.. den är vit så mycket vet jag.. men om den är dimond white vet jag inte.. vad är egentligen det för färg? är det vit vit? Om det är så är min klänning dimond white Du får väldigt gärna komma och jämföra slöjan med klänningen närhelst du vill Slå bara en signal innan så att jag är hemma.

Vår tomt är på 1798 km2....

Izunia - Jag tolkade dagen före som att gästerna är välkomna på lunch/middag??? för att lära känna varandra lite bättre, speciellt dom som kommer längre bort ifrån..

Dagen efter... att dom som vill och känner för det är välkomna på brunch och träffa brudparet och se när ni öppnar presenterna.

Det enda jag inte riktigt förstod var dagen efter lunch/middag... är det tänkt att ni ska ha både ock eller?

• Ammo

Diamond white är ungefär som ivory alltså inte kritvit eller vit vit som du sa ;)
    Är den det så hjälper det inte mig tyvärr :( för din var det eller?

Iza, jag kan inte hita texten vart det såt om dagen efter ....under vad hittar jag det?

• Yllo

Ammo - hittade du texten för dagen innan på Izas sida? Dagen efter står precis under den

Tror du det står i min klänning vilken färg det är? Jag kan springa och kolla om det står vilken färg det är

Kommer snart med besked

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S