• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

Det där sista huset gillade jag!! Var jättefint.. Undrar om dom har flyttstaylat innan dom hade mäklaren dit

Har suttit hela e.m. och kvällen och knutit band runt såpbubbleflaskorna. Har 6 kvar att knyta *pust* Vilken tid det tar!! Och då har jag bara 48 flaskor!!

Blev lite full i skratt när jag höll på med inbjudningskort och festprogrammen.. Jag hade beställt 25 st inbjudningskort, har fått 27 st och 26 st inlagor till det.. dock bara 25 snoddar. Festprogram hade jag beställt 53 st av, har fått 60 st, inlagorna har jag inte räknat än och inte heller snoddarna. Synd att jag inte tänkte på att beställa några extra snoddar i reserv.. Lyckades slita av en snodd idag när jag höll på montera ihop inbjudningskorten Sedan beställde jag 50 st band med tryck till bubbelflaskorna, har fått 53 st band.. Alltså har jag fått mer än vad jag beställde

Var iväg till Gamla stan och pratade med tjejen som har affären där jag köpte korsetten. Jag fick lämna tillbaka den utan problem. Tyvärr hade hon inte så mycket pengar i kassan att jag kunde få tillbaka alla pengar idag. Fick 600 kr + ett tillgodokvitto på resten som jag kan byta till varor eller pengar Där kan man snacka som service! Trots att det gått mer än en månad sedan jag köpte korsetten och jag bara hade fått öppet köp i en vecka, var det inga som helst problem att lämna tillbaka den!
    Jag har redan bestämt mig att om jag i framtiden ska ha en korsett så är det dit jag kommer att gå *ler stort och glatt*

• BlueTopaz

Jo här i sundbyberg finns det inga hus under 3milj, oftast går de för runt 4,5milj.

Åh vad bra Ylva!! =)Du har ju ändå korsettsnörning i klänningen!

Vad märkligt att de har gjort Så mkt fel!!

• BlueTopaz

Tack för råden Chili förrästen!!

• Victory

Yllo:
    Fina inbjudningar! Såg att du skrev om PartyLite. Jag har också köpt dem, de är jättefina och luktar gott, men dyrt!

BlueTopaz:
    Jag tänker precis som du: fyra sovrum vore perfekt, ett till oss och så ett var till barnen (om man får två ) plus ett kontor/data/hobbyrum. Men de flesta hus har ju bara tre sovrum Vi ska titta på ett hus nästa vecka men läget är inte det vi vill ha (men titta kan man ju)

• BlueTopaz

Ja, vad är viktigast eg? läget eller drömhuset? Oftast har man ju inte råd med båda.. =(

Har kommit fram till att läget på detta nya hus iaf inte är jättedåligt, det går aktiskt lika fort kommunalt därifrån som från det allra första huset vi tittade på. Oc det går tom 2 bussar därifrån, så det går en i kvarten.

Min son och Tomas sitter och snackar bebsispråk med varandra högljutt samtidigt som leo sitter och delvis suger på gosedjurets snabel (en elefant)... haha!!

• Yllo

Calligraphen gjorde nog en hel del fel.. men inte är jag ledsen för det.. kanske dom alltid tar i i överkant ifall om man gör fel eller om något kort går sönder *funderar*

Victory - Visst är PartyLite helt underbara.. men håller med om att det är lite dyrt. Ett stort minus är ju också att deras ljusstakar endast funkar med deras ljus.. Iofs har jag hört om några som provat vanliga ljus i stakarna och det har funkat.. men jag vågar inte säga så då garantin inte gäller om produkten skulle gå sönder när man använder vanliga ljus. Däremot har jag testat vanliga värmeljus från IKEA och Parafin mot partylites. PartyLite brinner längre än de andra.. + att dom doftar mer än Parafin´s doftljus. Själv är jag barnslingt förtjust i grönt äpple och kanel/lagerbär och godisstång (från vinterdofterna)..

Jag skulle nog säga att både ock är viktiga.. både läge och drömhuset.. eller rättare sagt. Det ska kännas som om man kommit hem när man kliver in genom dörren

Vi letade hur länge som helst efter hus då Bosse absolut ville att det skulle vara i Tullinge.. Allt för att barnen skulle ha så nära som möjligt mellan oss och sin mamma.. Fast drygt 4 månader efter att vi köpt huset och flyttat in meddelar hans f.d. fru att hon tänkte flytta till Tyresö och ta ungarna med sig

• Victory

Vi har också diskuterat detta med läget vs. själva huset, vad som är viktigast. Daniel tycker att läget är 80 %. Jag tycker nog att det är 50/50. Jag vill ju så gärna ha mitt drömhus, men läget får ju inte vara för dåligt heller. Och det är bra om det går bussar till jobbet så vi slipper ha två bilar. Men som du säger är ju ett hus med bra läge också dyrare och man har inte råd med båda. Men när jag ser vad husen som ni tittar på kostar så inser jag att vi nog kommer ganska billigt undan! Här får man ett fint hus för runt miljonen. Vi tänker oss ett hus för runt 600 000 - 1 000 000 och så att låna ett par hundra extra för renovering, kanske även lite mer om det är drömhuset! Problemet är att Daniel inte har något fast jobb, men jag tjänar rätt bra så det är ändå inga problem med att få låna den summan.

• Victory

Yllo:
    Just nu tycker jag bäst om kokos, bambu & sockerrör och honungsmjölk! Mmmmm... Jag var på första visningen i november men jag har redan skåpet fullt. Dessutom fick jag fotcrémen i julklapp men den har jag knappt hunnit prova. Har haft en visning hemma hos mig också. Är du säljare?

• Yllo

Ha ha ha.. jag var precis upp och ut på balkongen och tog mig en cig.. när jag gick genom vardagsrummet sa jag åt Bosse "Jasså du är vaken trots att du lagt dig i sovställing"... när jag rökt klart och gick in på nytt så snarkade han högt och ljudligt Trött kille efter gympasset igår *skrattar så det kluckar*

Jag ska också ta en tidig kväll.. måste hinna packa väskan dock. Far hem till pappa i morgon. Det är bröllopsmässa på Åland i helgen, den första som någonsin ordnats. Måste ju dit och kika vad dom har att erbjuda samt jämföra med den som var på Grand hotell. Sedan ska jag sätta mig ner med toastmadamen och gå igenom vad hon ska ta hand om.. och så ska jag till min andra väninna och lämna pengar för bonbonjererna som hon beställt åt mig.

• Victory

Min toastmaster bor i Bryssel så det är lite svårt att ha några längre diskussioner på mejlen.

Vem gör festprogrammen för er? Jag hade tänkt göra dem själv med lite tips från toastis, men nu säger hon att hon trodde att det var hennes uppgift. Ska eran toastmaster göra festprogrammen eller ska ni göra det själva (om ni ska ha några)?

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S