• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Izunia

Nu tjejer är jag singel igen och kan sitta klistrad framför datan! Andi akte till österrike i morse.

Tiger, jag tror underkjolen blir bra. Kolla bara att vidden där nere är tillräcklig.

Jag missade ocksa DH...När är reprisen??

Topaz, vi tänkte som ni..vi har 5 rum och nu är vi ju bara 2. Fast tanken var att vi kan utöka var familj om nagra ar utan att behöva flytta igen.

Drömde inatt faktiskt att vi flyttade till en annan lägenhet...som skulle varit större, men den var hemsk!! Jag bara grät..

Aker till österrike den 23...ska bli sa skönt att aka lite skidor igen!

Jag har förrästen inte hört nat fran mina vänner sen sista samtalet..

• 26maj2007

ringen är super fin!!

• BlueTopaz

Det blev ju skitsnyggt Isabelle!!

Jag tror vidden blir bra tiger. =)

Vi gav upp huset idag.. Jag hade värsta ångesten igår med en knut i magen och kollade på en massa andra hus i närheten och kunde inte sova.. Plötsligt förstod jg varför. Huset var inte rätt, när jag föreställde mig att jag sov i nya rummet i källaren kände jag mig jätteinstängd! Så jag ringde mäklaren och tackade nej. Tror tomas faktiskt oxå kände så men vi har ju inte råd med annat än ett sådant hus tänkte vi båda.
    MEN imorse rinngde jag på ett hus som vi båda gillar jättemkt men som vi visste var för dyrt, visningarna har redan varit och budgivningen är igång. Det är uppe på 2,650milj med tre budgivare, mäklaren trodde inte det skulle gå för mkt mer än 2,8, det har vi ju lätt råd med!! För det huset är asstort i jämförelse och det kan vi leva i hela livet och då är vi beredda på ett högre pris. Hon skulle ordna visning för oss ikväll.. Hoppas bara att det inte är helt ofixat med el, V/A, tak, grund osv! Måste höra oss för.
    Här är huset iaf: w4.objektdata.se/pregen/129/OBJ13530_734747129/wp.htm

• BlueTopaz

Var är Yllo??
    Just ja, hennes lediga dag!

• chili72

BlueTopaz: Förlåt andra tjejer Måste bara göra ett inlägg till dig då tror vi är inne på samma spår du och jag med hus. För vår del blir det inte av med köp förrän efter september eller slutet på året. Men man kan inte låta bli att kolla runt. Det e nästan ett måste för man vet mer vad som känns rätt.

Vi har varit och kollat på diverse områden på 30-40 st objekt under 2 års tid för att bilda en uppfattning vad vi vill ha lite som Ammo. Bromma känns för dyrt och för små hus för de pengarna, skokartong. Mjölvägen är Bromma men inte lika bebyggd som Spånga typ Bromsten, Sundby, Eneby, Flysta som ligger ganska nära men ändå mycket mer hus för pengarna och framförallt större tomt med grannar som inte är nära inpå. Det handlar bara nån km så är det helt andra priser. Och dessutom mysigare tycker jag personligen. Och Mjölvägen har känts bra då vi har bekanta där men inte helt klockrent som Spånga. Vi har nog också kollat alldelles för mycket och blivit kräsna. Vi har varit och tittat på Mjölvägen 68 också! Otroligt fint och kände fan att man inte kan köpa nåt nu! Gillade verkligen den. Speciellt källaren! Övre våningen var för mörk för min smak och köket så där för att vara nytt. Inte min smak. Men allt nytt. Det nästan bättre att köpa ett hus man kan göra om köket än att få ett kök man inte gillar som är nytt. När vi kom hem tänkte jag nej köket är för litet och sedan detta med källaren som är fantastisk fin men ändå en källare. Men förstår din ångest då huset var verkligen kanon fint! Och sedan såg vi detta som du är inne på nu och sa nej nåt liknande får det bli när det e dags. Kör på tycker jag! Alternativ 2 ser kanon ut! Mycket bättre alternativ när det gäller ytor även om mjölvägen är fräshare.
    Lycka till!

• Yllo

Hejsan och godag!!

Nu har jag suttit hela förmiddagen och fnulat med inbjudningskorten och är äntligen klar!!
    Bröt av en nagel på kuppen och brände mig på sigillvaxet

Jag har lagt ut de nya bilderna på msn
    groups.msn.com/yllo/pictures
    "Trycksaker" och så en ny bild under "smått och gott"

Jag måste säga att det här senaste huset verkar helt underbart Topaz! Påminner väldigt mycket om vårt i själva grundidén med två våning i sotteräng. Jag ska erkänna att jag gillar det där när man har källarvåning med egen ingång. Man kan ju t.o.m. hyra ut den om det skulle behövas

Håller tummarna för er att ni får ert hus snart.

Kul att du också valde C&D´s tårta. Hallon/passion är så god! *slurp*

Ska fara iväg in till stan till Snöfrid Holgersdotter och prata om min korestt. Funderar på att försöka lämna tillbaka den och köpa en rejäl gördel på NK istället. Ska höra om jag kan göra det trots att det gått ett tag sedan jag köpte korsetten. Jag har mer och mer börjat fundera om det är så smart att ha en korsett... De två gånger jag provat den hemma har det inte känts så där 100% bra även om jag får en fin midja och en platt mage med den.

• BlueTopaz

Hej Chili! Kul att du tittade in med åsikter!! =) Jag håller helt med dig i precis allt du skriver!
    Har du tittat på alternativ 2 i verkligheten? Det är ju bara aningens mer pengar än för mjölvägen men man får så mkt mer! Dessutom är det bara kanske 10-15min promenad mellan de båda husen.
    Kollade dock med mäklaren nu, i princip all el är bytt, halva stammarna är bytta, taket delvis fixat för att de fyttade vindsluckan, men är snustort så mer behövs inte. Grunden är INTE dränerad (märklaren menade dock att hon "sniffat runt" och det behövs inte..hmmm..). Badrummen behöver fixas ganska snart.
    Det behövs helt klart en besiktningsman.
    Åh, längtar till visningen!!!

Varför kan ni inte köpa förrän i höst??

Jag gillar inte att vi fick bråttom med hus.. men så går det när man inte planerar ordentligt!

Vad fina korten var! speciellt sigillet med stämpeln! Visst är det lite samma typ av skimrande papper som vi har?

Ja.. korsett är ju inte speciellt sköt..

• BlueTopaz

Så nu har jag bokat tårta från C&D, kommer kosta 4090:- med frakt om vi blir 68st.

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S