• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Ammo

Oj, 8000 är rätt stor skillnad!
    Jag tycker att man ska ha en årlig höjning oavsett om man gjort något speciellt eller inte, man är ett år mer erfaren.

• Yllo

Tycker jag med.. fast den årliga höjningen brukar vara på hela 250 kr!!!! Helt otroligt hög löneförhöjning va? *ironiskt*

• Ammo

Nej, det var inte mycket att hurra för :(
    kan du inte vända dig till facket och få hjälp?
    Jag fick 1000 kr i ökning förra året, men då hade jag ändå bara jobbat i 6 mån men hade verkligen visat vad jag gick för under den tiden. Nu har jag jort det jag ska men inget annat speciellt som sticker ut..Vi borde prata lön eftersom det var ett år sen vi hade samtal,men jag vet inte, får väl se i morgon..Men jag vill ha högre...vem vill inte det...
    Måste ju passa på att suga ut så mycket jag kan innan man bildar familj..

• Yllo

Fast jag nöjt lite idag när jag fick "knäppa en av mina kollegor på näsan". Hon har behandlat mig lite nedlåtande ända sedan hon började för drygt 2 månader sedan.. men idag fick jag "smälla henne på fingrarna" i o med att hon ska försöka lära upp den nyaste av sekreterarna och ena datorn hängde sig. Dom kastade sig på telefonen och ringde IT-centrum direkt.. Berättade det vid fikat och gnällde över att dom inte fått muntliga tips per telefon. Jag sa helt lugnt åt dem att det förmodligen beror på att dom lärt sig på IT att om någon ringer från oss så måste dom komma ut för då är det totalknas på datorerna. Dom har lärt sig att om jag inte klarar av att lösa problemet då har även dom svårt Ojdå, sa dom båda.. ska vi komma till dig först?? "Ja, det är jag som är dataansvarig hos oss och kontaktperson med IT" svarade jag dom. Du kan säkert gissa att jag nöjt när jag fick ge henne en liten knäpp på nosen *flinar glatt och skadegläjdeaktigt*

• Yllo

Jag har vänt mig till facket 3 år i rad nu.. får ingen som helst hjälp därifrån.. förra året skrev jag flera mail och fyllde i en massa blanketter som facket bad mig om när dom skulle representera mig i löneförhandlingarna.. Resultat = 275 kr i löneförhöjning *suck*

• Ammo

Tråkigt. Jag är inte med i facket, har aldrig vartit heller. Har hört en hel del bra saker men även mycket dåligt, känns så onödiga pengar som man kan lägga på annat. Men skulle nåt skita sig så är det nog bra att vara med..

Skönt att knäppa nån på nosen ibland. Jag har som tur är inga hemska kollegor,vi är ju utspridda på fältet och jobbar inte ihop på det sättet.

• Yllo

Jag har faktiskt funderat länge på att gå ur facket.. bara vara med i A-kassan. Har haft en hel del problem som jag aldrig fått hjälp med av facket. Tack och lov hade vi en verksamhetschef tidigare som lyssnade och hjälpte till att lösa problemen. Hade stora problem med vår expeditionsföreståndare, min närmsta chef alltså. Hon fick sparken efter att jag pratat med verksamhetschefen och även kunnat bevisa genom vittnen hur hon behandlade oss sekreterare som hon inte gillade Nu har vi en ny chef efter omorganisationer på sjukhuset.. Vår nya chef är.... hmmm.. vad ska jag säga.. lindrigt sagt är hon lätt inteligensbefriad...

• Yllo

Nu har väl jag den fördelen att jag inte riktigt räknas till sekreterargruppen då jag inte utför sedvanliga sekr.uppgifter. Jag jobbar mer med övriga personalkategorier och kommer mycket bättre överens med dem + att dom andra älskar mig och uppskattar att dom har mig som hjälp

• Ammo

Ibland betyder trivsel och vänskap mer på jobbet än pengar, men det skulle vara bättre om det v´fanns både och!

• Yllo

Jo, det betyder mycket. Vet inte om jag skulle gilla att ha ett jobb med hög lön och vantrivas.. Jag trivs bra på mitt jobb med mina andra arbetskamratet.. fast jag skulle ändå vilja ha en lön som är skälig för vad jag gör Jag kräver inte att få 25.000 kr i månaden, men jag skulle vilja ha 19.500 kr (det är ca 2000 kr mer än vad jag har nu)

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S