• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • BlueTopaz

Huset VAR ju jättefint idag!! =) Nu gäller det bara att vänta på kvällsvisningen och se hur många som är intresserade. Eller ska man lägga minimumbudet redan nu?

• Yllo

Vilken härlig lägenhet ni har Izabelle!! Blir riktigt avundsjuk när jag ser era lägenheter.. hur fint ni alla har det.. och så jämför jag med vårt sammelsurium av olika stilar och prylar i mängder *skrattar glatt*

Nåja, vi ska väl försöka få någon slags stil vi med så fort vi kan gå igenom allt och se vad vi ska kasta och vad vi ska behålla. Vårt problem var väl när vi flyttade ihop att ingen av oss ville göra sig av med det som var vårt. Men jag misstänker att vi så småningom kommer att byta ut saker och ting till nyinköpta saker som är våra Processen tar bara lite tid för oss två hamstrar.. ingen av oss vill riktigt göra sig av med det som vi haft så länge.. + att mina saker är ett litet hopplock från mina barndomshem.. förutom sånt som jag köpte nytt när jag och mitt ex separerade.

• Izunia

karin och ylva! tackar!

Nu har vi varit och shoppat present till mig! Gick lös på make up store...:D
    Det var ju ganska kul!
    Sen betalar ju Andi alltid mina resor, och vi ska ju till egypten i aril och jag ska försöka hinna ner till österrike i slutet av mars!

Karin, ni kanske ska vänta tills ikväll?? Jag vet inte riktigt vad som är lämpligast..

Tiger...vet du hur lnge man får vänta med Kaplans?? Jag har betalt, men det står 2-3 bankdagar innan betalningen kommit fram, och sedan ska de skicka ringen också..Hoppas på innan fredag!

• BlueTopaz

Ja, hoppas du får den fredag!!

Jo, vi väntar, det kommer nog igång imorgon. Vi konstaterade dock när vi var där att vi nog kan tänka oss betala ngt mer än 2,6 för att vi gillar det så mkt, men hoppas vi slipper det!

Har prtat med fotografen idag och han går med på att fota oss vid Grand istället för i stan och vi behöver inte betala extra för det =)

• BlueTopaz

Vad köpte du på make up store??
    Jag äääälskar deras ögonskuggor, de sitter verkligen. Och mitt nya kräm-rouge därifrån är underbart.

• Izunia

varför skulle han vilja ha extra betalt??

Vad kul att ni gillade huset så mzcket...bara ingen annan ska trycka sig på...!!

Måste betala handpenning till videografen idag!
    Vi ska träffa vår prälle den 5 maj. vad exakt går man igenom?
    Jag vet att vi ska ansöka om hinderprövning den 13 april...När/var skickar man om namnändring?

• Yllo

Izunia - Får jag följa med i din resväska Skulle vara kul att se egypten någon gång.

Topaz - Det där med att lägga bud redan nu eller inte är en svår fråga..
    När vi letade efter hus så var det ibland så att någon redan lagt ett bud på ett hus vi var och tittade på.. Fick ibland den känslan av att vi inte längre räknades som spekulanter i o med att det redan kommit bud på huset och sådant tror jag avskräcker folk från att komma med bud (tror att folk inbillar sig att det kommer att bli alldeles för dyrt bara för att någon redan lagt ett bud).. Ibland blir ju huset också sålt INNAN den andra visningen.. I slutändan är det ju ägarna som bestämmer vilket bud dom godtar.
    Jag skulle nog lägga ett bud redan nu. Ni vill ju ha det och har lånelöftet och det är ju alltid plus i kanten. Ibland finns det ju dom som lägger bud trots att dom inte har lånelöfte...

• Izunia

Jag håller med Ylva..bättre lägga bud redan nu!

• Yllo

Ja, Topaz, härligt att ni gillade huset så mycket. Vi hade sagt ett toppris B och jag när vi bjöd på vårt hus.. men B gick över det med över 10.000 kr!! Men huset blev vårt

Izunia - Jag håller också tummarna för att du får din ring förre fredag.
    Det du går igenom med prällen är, vad jag har förstått, själva vigselcermonin. Vilka psalmer som ska sjungas, om ni har någon solist, hur ni ska gå in o.s.v.

Hindersprövningen och namnändringen kan du skicka in samtidigt till skattemyndigheterna. Jag kommer att skicka in våra i slutet av april (hindersprövningen och namnändringen för min del) Jag har också äntligen bestämt mig för vad jag ska heta i efternamn!! Jag kommer att ta B´s efternamn och behålla mitt flicknamn som mellannamn. Helst hade jag velat haft det med bindestreck emellan, men så får man tydligen inte här i Sverige (i Finland får du det)

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S