• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Ammo

tråkigt att höra om fuktskadan...inte kul.
    Vi har varit med om samma sak, tänkte köpa ett hus i Spånga, var på sluttampen i budgivningen så vi ville ha en till visning.
    Hset var besiktat och mycket stod i protokollet, men eftersom min syrras man är byggare så ville vi att han skulle gå igenom varje punkt (han får alltid följa med vid ev husköp och "besikta").
    Så jag, Lasse och mäklaren träffades och när vi skulle gå upp och kolla insidan av taket så var det stora mögel & fuktskador i hela taket. De hade missat denna vinkel på huset (endast skrivit upp felen i taket på "nya hus-delen).
    Vi hoppade av då men tycker synd om dem somev köpte det och inte tog dit en extra besiktningsman.
    Så med råd från Lasse så kommer vi ta dit en egen besiktiningsman som får göra en helt ny besiktning den dagen vi köper ett hus.
    Men som du sa Yllo så behöver man inte ta dit en till till gubbe som tilllägg, han bara går igenom protokollet.Anlita en egen, ingen som mäklaren rekommederar!

• Ammo

Glömde gratta till att du fått tag i en ring nu Yllo, vad skönt!!:)

• Yllo

Tackar Ammo!

Vi gjorde som så med vårt hus att vi släpade hit våra pappor (min pappa bygger hus på sin fritid, och var även husbyggare i sin ungdom) och kikade innan vi skrev på kontraktet. Vissa saker som totalt missats av besiktningsmannen upptäckte pappa.. inga stora saker och inget som skulle kosta en förmögehet att byta ut.. men ingen upptäckte fukten i källaren *suck* Ingenting tydde på det heller, ingen lukt inget *dubbelsuck* Dock hade dom rekommenderat i besiktningsprotokollet att "det uppreglade källargolvet med fördel kan bytas ut då det, enligt uppgift, ska finnas ett icke fungerade golvvärmesystem under golvet som bör undersökas och åtgärdas" Nu var det inte golvvärmessystemet som hade läckt utan det hade kommit in fukt genom grunden då den inte över huvudtaget var dränerad. Sedan har vi fått lära oss att man aldrig ska sätta träreglar i direkt kontakt med väggar och golv i en källarvåning som ligger halvvägs under mark just p g a att det kan sipra in fukt genom grunden.. Det var vad som hade hänt.. alla träreglar på väggar och i golven hade direktkontakt med själva grunden och därigenom blivit ruttna och fuktskadade av fukt som trängt igenom grunden från marken utanför. Nu har vi satt stålreglar på väggarna, specialgipsskivor som tål fukt och är mögelresistenta samt lagt platongolv. Allt för att förhindra nya fukt- och mögelangrepp. Själva saneringen och uttorkande av grunden tog sin lilla tid.. ungefär ½ år efter att vi dränerat grunden tog det innan allt var helt torrt och vi kunde börja med återuppbyggnad av innerväggarna och golven. Men det är kul att se hur fint det kommer att bli.. Bara det blir lite varmare ute nu så att vi kan börja dra rören här nere I sommar räknar jag med att vi ska bli klara äntligen och ta itu med den inbyggda verandan så att vi slipper ha allting inplastat där uppe

• Yllo

Tjejer... är ni medvetna om att vi nu har över 3000 st inlägg och har 300 sidor på tråden?

• Ammo

Galet, undra hur många inlägg vi hinner få in innan tråden stängs?

Fy, stackare! Turen är att vi känner till sånt tack are Lasse. Det var så i det huset också, inte bara taket var mögligt, utan hela källarvåningen skulle behövas blåsas ut pga fukt. Inget jag såg men Lasses fuktmätare gick i taket samt att han berättade om alla väggar som var uppreglade på just det sättet så han sa att de var bara att riva allt.
    Så eftersom det var jag som ville ha det huset så är jag sååååå tacksam för att vi har Lasse annars hade vi säkert köpt det.
    Är glad att vi ine köpte för ett år sedan, har lärt oss så mycket mer om hus under denna tid.

Topaz, du frågade vad vi sökte för hus..
    Vi vill ha ett rätt stort hus 120-200 km2, gärna runt 150-180 tycker jag är lagom.
    Vi vill känna att vi kan bo där med två barn även när de blir tonåringar och vill titta på tv i eget rum eller spela musik..typ.
    Gärna ha en tomt runt 1000 km2, plan på något ställe, har en dröm att kunna ha pool någon gång i livet. Ska ha en barn-plast-basäng, bara jag får en pool ;)
    Vi letar från Stäket och in till stan.
    Men priserna drar iväg på dessa hus.Börjar på 2,5 och slutar runt 3,3 galet! Vi har varit uppe på 3,1 flera gånger trots att vi själva satt gränsen på 3. Just för att ha marginal om räntorna går upp. Så vi är i sluttampen hela tiden, men vi vill inte betala 3 milj för 110 km2 och sen behöva bygga ut..

Men varje gång det skiter sig så får jag säga till mig själv att det var inte meningen då...vi sitter ju trots allt inte i sjön...

• Victory

300 sidor och över 3000 inlägg!!!

Hittade nog svaret själv på min fråga: De kan skicka till Sverige, det kostar $13:95 i frakt. Har jag rätt? Hur lång tid tar det, tror ni?

• Ammo

18:95 kostar det + 5 dollar per sak, så tatalt 23:95 + tiaran...
    Jättefiin!

• Victory

Under 200 spänn totalt alltså! Det är ju bra! Tror ni den hinner komma innan 3 juni ??

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S