Galet, undra hur många inlägg vi hinner få in innan tråden stängs?
Fy, stackare! Turen är att vi känner till sånt tack are Lasse. Det var så i det huset också, inte bara taket var mögligt, utan hela källarvåningen skulle behövas blåsas ut pga fukt. Inget jag såg men Lasses fuktmätare gick i taket samt att han berättade om alla väggar som var uppreglade på just det sättet så han sa att de var bara att riva allt.
Så eftersom det var jag som ville ha det huset så är jag sååååå tacksam för att vi har Lasse annars hade vi säkert köpt det.
Är glad att vi ine köpte för ett år sedan, har lärt oss så mycket mer om hus under denna tid.
Topaz, du frågade vad vi sökte för hus..
Vi vill ha ett rätt stort hus 120-200 km2, gärna runt 150-180 tycker jag är lagom.
Vi vill känna att vi kan bo där med två barn även när de blir tonåringar och vill titta på tv i eget rum eller spela musik..typ.
Gärna ha en tomt runt 1000 km2, plan på något ställe, har en dröm att kunna ha pool någon gång i livet. Ska ha en barn-plast-basäng, bara jag får en pool ;)
Vi letar från Stäket och in till stan.
Men priserna drar iväg på dessa hus.Börjar på 2,5 och slutar runt 3,3 galet! Vi har varit uppe på 3,1 flera gånger trots att vi själva satt gränsen på 3. Just för att ha marginal om räntorna går upp. Så vi är i sluttampen hela tiden, men vi vill inte betala 3 milj för 110 km2 och sen behöva bygga ut..
Men varje gång det skiter sig så får jag säga till mig själv att det var inte meningen då...vi sitter ju trots allt inte i sjön...