• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Ammo

Håller tummarna för er då!!
    Måste hoppa i duschen nu och sen krypa i säng. Ska vara på ett pressevent på kontoret i morgon kl 07.10 !!!Det är ju mitt i natten!

Hörs i morgon!

• Yllo

Håller tummarna för er Topaz! Att ni får både lånelöfte och vinner budgivningen på huset samt att det blir ett överkomligt pris Vi fick vårt hus för 1,755 000 kr fast då är det mycket renoveringar som måste göras. Tack och lov var det inget som absolut måste göras innan vi kunde flytta in, men man vill ju fixa iordning allt också. Vi har dock lärt oss vår läxa att inte sätta igång med fler rum på en gång utan att ta ett rum i taget. Så när vi är klara med källarvåningen, och ska fortsätta med renoveringen kommer vi bara att ta ETT rum i taget och inte påbörja 100 olika projekt samtidigt

Jag är så glad nu! Pratade precis med min ena väninnan hemma på Åland, vår solit i kyrkan, och hon frågade om vi hade någon videofotograf inbokad. Jag sa som det är.. att vi inte har någon filmare då jag inte vet om någon som kan göra det.. eller ens någon i vår bekantskapskrets som har en videokamera. Hon erbjöd genast att hennes man kan filma under vårt bröllop!! Jag tackade förstås ja direkt så nu kommer vi att få hela vårt bröllop filmat (i alla fall de 8 timmar som dom kan filma med kameran). Jag har bett att dom ska filma från vigseln i kyrkan, lite från brudskålen, kanske lite när vi äter.. brudvalsen och så tårtan... Det borde räcka tycker jag.. och det bli inte 8 timmar heller.. Vem orkar sitta och titta på 8 timmars bröllopsfilm senare? 2 timmar tycker jag låter lagom.. eller kanske 3

Tråkigt att ni inte hittat något direkt wow-hus än Ammo.. det dyker nog upp när ni minst anar det.

Jag ska nog också ta natt snart. Börjar kl 7 varje morgon på jobbet och så ska jag iväg och träffa en advokat i morgon och diskutera både äkteskapsförord och testamente. Vill gärna ha hjälp med den biten då jag inte exakt kommer ihåg alla turer från den tiden jag läste juridik.. är ju i alla fall 14 år sedan jag pluggade juridik.. och det har säkert hänt en hel del sedan dess i snårskogen av lagar.

• BlueTopaz

Är det ingen här idag!??

• 26maj2007

hej

behöver hjälp ang underkjol till min klänning.

www.bridefashion.dk/index.php&mid=40&start=0

kollat på ebay men alla ser så vida ut. vill hitta en underkjol med tex två ringar men ringarna får inte vara så stora.

ska jag köpa hos Atelje MB i vinslöv så kostar den antagligen 1029:-.

• BlueTopaz

Har du tyll i klänningen Tiger??

Jag vet att Nixa har bra underkjolar, annars så finns ju bridesave..

1000:- för en underkjol är helt sjukt eg.. speciellt om det inte ens är tyll i!

• BlueTopaz

Förrästen, om det är en del tyll i klänningen så räcker det nog tom med bara en ring i underkjolen. För den klänningen ska nog hållas ganska smal, eller?

(Till min sincerity var det bara en ring o tyll i klänningen och den blev ändå ganska vid..)

• 26maj2007

saken är att jag kommer inte ihåg om där var tyll. Men det var där nog ett lager tyll.

Är inte nixa underkjolar dyra?

nej där ska inte vara tyll i underkjolen. jag tror också att det räcker med en rin.

den underkjolen jag hade när jag prova nixa klänningar var en med två ringar men det var ändå en smal underkjol.

kanske ska man prova en nixaunderkjol när jag provar klänningen och sen hyra en här hemma istället.

• 26maj2007

ja klänningen ska hållas smal

• BlueTopaz

Det borde vara tyll i klänningen iaf.. Det blir stor skillnad i strl på en klänning med och utan tyll, hur var den att ta på sig, "frasade" den? Kändes den tung och stor på galgen eller liten och hängig?

• BlueTopaz

Jo nixa är väl inte billigast iaf..
    Men nog måste det väl finnas smala kjolar på ebay ngnstans???

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S