• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Ammo

Lagfarten ligger på 1,5 % av totalbeloppet och pantbreven (2 %)får du räkna så här.
    Tex:
    Köpbelopp 2.500.000 kr
    er kont.insatts -250.000 (10%)
    minus deras pantbrev ? säg att de har pantbrev på 1.000.000
    då har vi kvar 1.250.000 kr = så mycket ni behöver ta ut i pantbrev, ni betalar 2 % i avgiftpå den summan = 25000.

Så ni betalar för ett hus för 2500000
    25000+250000+37500= 312.500 kr kontant.
    Sen brukar det tillkomma några kronor i admin avgift för pantbrev.

• Ammo

Bra då har ni koll på sånt!
    Det verkar ju vara i bra skick då!

• Ammo

Jag brukar alltid göra kalkyler på olika belopp som vi tror att ett hus kan hamna på tex: 2.400000, 2.500000, 2.600000, osv det kan ju skilja så otroligt mycket mellan olika hus fast det är samma pris, men pantbreven kan ju skilja jättemycket.

• BlueTopaz

Tomas säger att huset har 2 pantbrev på totalt 2,6milj.. hur funkar det då om vi övertar för samma belopp, varför är det 2st??

Lagfarten blir 39.000:- satan i gatan..

• BlueTopaz

V lägger in ca 600.000:- kontant

• BlueTopaz

Tack så mkt för hjälpe Jessica!!
    Har du inget för dig imorgon vid 11.15 får du gärna följa med!

• Ammo

Om ni köper för 2,6 så kommer ni troligtvis ta över deras pantbrev och slipper den biten helt, så det är bara bra! Ju högre pantbrev (=lån) de har ju billigare blir "konantinsatsen" för er.
    Vet inte riktigt hur det menas med antal, men säg att du bott i huset ett tag och sen vill låna upp på det för att ni tex vill renovera eller bygga ut, då tar ni ut ett till pantbrev=lån...nåt sånt.Så vissa kan ju ha 10 eller 4 pant brev...

• BlueTopaz

Aha, that makes sence =)

Vad är det ni letar efter för hus? Vad är det som är svårt att hitta?

• Ammo

Det var så lite ;) Delar gärna med mig om det lilla jag lärt mig..
    Hade jätte-gärna följt med, men denna vecka har vi träff med hela teamet så mitt schema är fullt från kl 8 och framåt varje dag..

Måste laga lite mat nu,tittar in efter..

• BlueTopaz

Var det någon Linda på 70-talsfeten??

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S