• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Izunia

Lycka till med huset Karin! Hoppas ni far det!!! När jag jämför med vad vi betalade...ca 1,5 för totalt renoveringsobjekt...Men längst upp pa 8:e vaningen, stooor inglasad balkong och 130m². Priserna i Lund är ganska galna da det är en universitetsstad..bättre än i Sthlm ;)

andi ska hjälpa mig med bilderna pa yahoo!

Tiger, kollade du frakten fran bridesave annars?

• 26maj2007

Izunia

har ingen aning om vad frakten är hos bridesave.

• BlueTopaz

Oj, wow, beundrar verkligen tjejer som kan gå i sådana klackar! =)

Vi får en extravisning på huset på dagen imorgon, schysst!

• BlueTopaz

Tack för pepp tjejer!

• 26maj2007

BlueTopaz

Å vad kul!

håller tummar och tår för er.

Lycka till!

• Ammo

Hej!
    Vad roligt Topaz, nu hoppas jag ni får det!
    Men bara för att ni får låna så mycket så får ni inte bli blinda och buda över allt, det blir lätt så för man har "kärat ner sig" i huset (I know!). man måste tänka på vad det egentligen är värt, särskilt om ni inte planerar att bo där för all evighet och att ni ska sälja det vidare . Jag skulle inte gå högre än 2,5 på det om jag var er. Och 16 pers är rätt lite, som Yllo sa det kan vara många av dem som inte kommer buda. Vi skriver ibland upp oss för att få ett "hum" om vad folk budar på och det kan ju vara så att ett "fult,ointressant" hus blir intressant för att de inte får några höga bud, då kan man ju räkna om vad hur mycket pengar man kan renovera för om man köper det osv....
    lycka till!
    Har ni räknat på pantbrev och lagfart mm på olika belopp?

• BlueTopaz

Jo, tomas har kollat på de där extrautgifterna.. fy fasen att man ska behöva betala för precis allt!

Vår gräns på huset ligger på 2,6 har vi sagt. Det var det de som har det nu köpte det för i höstas (hastig separation kan man ju säga..)

• BlueTopaz

Vi ska titta på det igen imorgon kl 11.. undrar om man kommer tycka lika mkt om det när man är där själv??

Hur många procent är det på där två "avgifterna"?

• Ammo

Bra, många missar den biten i början och tror att det bara är konantinsatsen som man ska hosta upp..
    Säg bara till om du har frågor mm så hjälper jag gärna till. Har ni koll på vad man ska kolla som typ, tak, drenering, fukt mm. Är huset besiktat?
    Vi blir sååååååå förvånade vaarje gång vi är på visningar, nästan ingen går upp och kollar vind, tak och sånt, hallåååå det är en stor kostnad om det är fukt där eller i grunden, men jag vet inte om folk är okunniga och inte tittar eller om de räknar in den kostnaden?

• BlueTopaz

el, vatten, tak och grund-dränering är gjort senaste 2-3åren.
    Det luktar inte fukt när man sniffar runt och vind finns inte.
    Besiktningsman ska vi snacka om imorgon, för det blev besiktigt för bara ngn månad sedan.

Jag tror folk inte kollar sådant första visningen, det är nog först om man verklige är intresserad man kollar sådant på en andra visniing. jag brukar alltid begära en privat visning.

Hur var procenten man ska hosta upp, var det typ 2%??

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S