Izunia - Härligt att våra buketthållare är på väg!
Ammo - Ni har det jättefin hos er! Hos oss ser det väldigt rörigt ut just nu.. Mycket beroende på att vi har varit tvugna att övermöblera övervåningen då vi håller på att renovera källarvåningen
Vi har ett litet kök, vardagsrum, ett ordentligt sovrum (som ungarna delar just nu), ett litet sovrum som är genomfart till den inbyggda verandan (där sover B och jag) samt en liten toalett i övre våningen. I källaren har vi ett megastort garage, tvättstuga, badrum, liten hall där vi har stora frysen (och just nu en toalett som ska bort så fort badrummet är klart), datarum, ett litet sovrum som ska bli dotterns och så ett stort rum på ca 25 kvm som ska bli kombinerat tv-rum och gästrum. Fast allt detta är under återuppbyggnad för tillfället. Vi saknar el och värme i hela källarvåningen p g a att vi rivit alla gamla element för att få bort alla rör som gick huller som buller i tak och golv. Vi har installerade bergvärme och ska ha vattenburen golvvärme i både tvättstugan och badrummet. Allt är färdigdraget, men ännu inte inkopplat. Så fort som möjligt ska vi iväg och köpa rör och kopplingar och börja dra de nya elementrören och hänga upp nya element. Sedan ska vi försöka få tag på en elektriker som kan komma och dra ny el i datarummet, tvrummet och dotterns rum (tyvärr slets de gamla ledningarna av när taket kom ner. Var inte planerat så.. men när vi tog bort innerväggarna (som var mögelskadat) så trillade taket ner då det vilade på väggarna). Sedan håller vi fortfarande på diskuterar hurdant golv vi ska ha i källaren. B, som är mattläggare, har beslutsångest och jag tycker att det skulle bli fint om vi satt ett sådant där golv som ser ut som trä men är linolium
Topaz - Jag vet inte vilka färger det kommer att bli på min make up, hade tänkt lämna den biten till hon som ska sminka mig, men jag gissar att det blir något i blått... Kanske jag ska avvakta med att köpa nytt läppstift tills make upen är bestämd.. hon kanske kan säga vilken färg jag ska köpa *skrattar glatt* Vill ha ett sådant där läppstift som inte färgar av sig och Max Faktor-stiftet funkar verkligen i det avseende.
Nu har vi roat oss med att plasta in allt som finns på den inbyddga verandan (Säkerhetsåtgärd ifall det börjar komma in mer vatten). Satt dit värmefläktar och väntar på att det ska töa så mycket att vi kan gå ut och skrapa bort snön som ligger på taket. Håller tummarna om att det inte kommer mer snö nu... Önskar att källarvåningen var helt klar så att vi kunde ta itu med verandan. Ska höja taket där och isolera + att B och jag kommer att slå ut en vägg mellan vårt sovrum och verandan för att få ett lite större rum.. lite trångt idag då vi bara får rum med sängen och varsitt litet bord för klockorna.. Våra kläder ligger också fortfarande i olika kartonger i verandan då vi inte har någonstans att hänga dem i sovrummet. Har en liten byrå som vi delar på när det gäller underkläderna
Izunia - Jag tänkte på det här du skrev om att du hamnade i den där kristna tråden. Jag tror också på Gud, är katolik men inte benhårt praktiserande. Tror på fri abort och sex före äktenskapet. Alkohol tycker jag är helt ok speciellt med tanke på att det står i bibeln.. (jesaja 56:12) Jag tycker dock att var och en får tro på det dom själva vill, ingen ska behöva känna sig tvingad till att tro på det jag gör.. men däremot har jag vissa åsikter om allt. Har studerat en hel del när det gäller olika religoner och tror att alla har något som är bra och något som är dåligt.. vissa saker som ingår i en religion motsäger sig.. Ex. Enligt en tro är det oförlåtligt att begå mord, men samtidigt är det ok att begå mord om det gäller ens heder.. Sådant får jag inte att gå ihop.. Nu ska jag inte gå in mer på religion.. har mina åsikter om ämnet och vill absolut inte praka på någon annan min tro
(ska bara tillägga att jag är född protestant, men konverterat till katolisismen även om jag inte är fanatisk när det gäller de katolska reglerna)