• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • BlueTopaz

Usch vi ligger fet back i vår budget.. Vi trodde många skulle tacka nej, men det ser ut som att i princip alla kommer! Vi räknade med 68 av 77 inbjudna, om de som i nuläget tackat ja kommer har vi en ökad kostnad på 13.000:-!
    Budgeten hamnar på 152.000;-.. My god!! mer banklån blir det..

• Ammo

Ok, då mailar jag..
    Har beställt 20 av varje (oasis och "vas/tallrik") nu jag med.
    Vi får ta en sväng till hötorget du och jag och köpa lite blommor och öva sen ;)

Hemskt att spräcka budgeten, men det kommer vi också göra om alla kommer.Många småsaker jag inte räknat med har tillkommit. Men vi har pengarna trots att det känns surt att behöva ta av dem.
    Men vi betar av mycket nu direkt från lönekontona så vi får se vad vi tar av sparkontot sen..

• BlueTopaz

Åh, jag önskar jg hade ett jobb! Men just nu tar jagara ut 5 mammadagar då vi inte vet om vi komemr få in Leo på dagis i tid så vi måste spara på dagarna och då blir de inte mkt pengar i kassan..

Jaghar i princip faktiskt inget kvar att köpa till bröllopet nu, vad tråkigt!!!

• BlueTopaz

Visst kostar hötorgsrosorna ca 20:- st??

Om jag köper 5st till varje arrangemang (9st) plus lite grönt att hänga ner och dölja vaserna hamnar man ändå på ca 125:- per arrangemang..

• Ammo

Du får hjälpa mig att leta ;)
    Skulle behöva titta lite på underkjolar, vad heter det på eng?

• BlueTopaz

Förrästen, löshåret jag köpte kom idag, suervacker och för bara 600:-! Syns inte alls att det redan är använt.

• BlueTopaz

Det heter peticoat eller petticoat.

Var inte syrrans bra??

ja jag hänger gärna med och shoppar =)

• Ammo

De är billigare än 20 kr st på hötorget, man kan ju köpa en sån där jätte-jätte bukett rosor för 150 kr har jag för mig?!
    Köper du smårosor så kostar ett tio-pack runt 40-50 (max) skulle jag tro.

• BlueTopaz

Är det såå billigt!??
    Men lever de verkligen 2 dygn i vas då??

• Ammo

Det är Martin syrras underkjol jag i så fall ska ha (min syrra hade ingen underkjol till sin).Men den är i tyll och väldigt tung sa hon så jag tror inte att jag kommer kunna ha den.
    Men samtidigt så måste jag kanske köpa något från Princessa för de 1500 kr jag har där.

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S