• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Ammo

Den ring jag troligtvis vill ha står det 28 brilanter, 0,28 ct TW/VS på. Då borde det vara rätt ok stenar va?
    Är det stor skillnad på 0,28 och 0,3 eller 0,4?

• 26maj2007

Ammo

Det är jätte bra kvalite.

även om jag ska ha en stor sten 0,30 ct TW VS och den gnistrar så fint.

man ska ner rätt mycket i kvalite för att kunna se det med blotta ögat.

• majbruttan

Tack så jättemycket för hjälpen och tipsen ang. underkjol!!

Nu tror jag att jag vet vad jag ska köpa :)

• Yllo

Ja, ju vitar dessto mer gnistrar det.
    Inneslutningar är helt enkelt små partiklar som finns inne i stenen, typ kolrester. Att få tag i en sten som är helt fri från inneslutningar är inte så lätt + att dom då ofstast är väldigt dyra. Nästan alla har någon liten inneslutning medan andra har mer.. Min diamant som jag hade hemma och hade tänkt använda är en piké 2, d.v.s väldigt mycke föroreningar i stenen.. dom syntes väldigt tydligt med lupp

Den typ av stenar du valt är bra! Skillanden mellan 0,28 och 0,03 är storleken helt enkelt. Du kommer att ha 28 st stenar á 0,01 carat styck (nu kommer jag inte ihåg exakta måtten på en sådan sten, men har för mig att dom är runt 1 mm i diameter). Om Bosse får som han vill nu så kommer jag att ha 7 st stener på 0,07 carat vardera, alltså totalt 0,50 carat.
    Storleken på stenen, alltså mm, är det som avgör caraten. Ju större sten (högre carat) ju dyrare. En liten sten behöver inte vara i så hög kvalité för att gnistra.

Blev du klokare?

• Ammo

Tack, jag tror det.
    Jag funderar om jag ska välja större stenar, typ 26 eller 28 st men lite större än de som är nu???
    En på bröllopsmässan rekommenderade att man inte skulle ha för små stenar, då kan de lossna lättare samt att det är lättare att hålla ringen mer ren och gnistrande om man tar större???

• Izunia

är det nan vet var f*siken jag lägger in bilder pa yahoo??

• Izunia

tiger, jag har fatt mitt kundnummer hos kaplans nu..kan jag buda pa ringen redan?

• Izunia

den ringen som jag vill ha väger bara 5,7g..är det lite? Min förlovningsring väger 10-12g..

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S