• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • 26maj2007

vi har också eget guld sen innan och det kommer vi att ha till avbetalning. för man får mer för guldet om ma har det till ny ring eller avbetalning till den nya ringen.

• Yllo

Det är just det som är kruxet.. jag vet inte vad jag vill ha...

• Yllo

Mmm... vi får väl fara till Kaplans och prata med dom.. kanske dom kan komma med förslag på vad jag ska ha för ring..

• 26maj2007

kolla en massa hemsidor. du kanske hittar olika saker på olika ringar som du tycker om. skriv ut de sidor på de ringar där det är något du tycker om. sen går du till guldsmed och frågar kan man göra en ring. och visa vad det är du gillar på de olika bilderna så ska du se att de kan hjälpa dig att hitta din drömring.

• Yllo

Jag har redan gjort det... hittat några som jag tyckt om, men det går tydligen inte att göra dom infattningarna i en så rund ring som jag har Det enda som går att göra är typ Neapeln.. stenar på rad mitt i ringen.. Så antingen får det bli en sådan eller så tar jag en helt vanlig slät ring som ser exakt ut som förlovningsringen (skulle kosta 1500-2000 att göra den på smycka med gravyr och allt klart)

Det enda jag vet med säkerhet är att jag vill att ringen ska vara graverad med våra namn + ett hjärta med safirer emellan + datumet
    Resten vet jag inte längre...

• 26maj2007

prata med kaplans de kan säkert hjälpa dig.

det är vanligt att man kan få olika info hos olika guldsmeder.

Önskar dig lycka till med ringvalet.

• Yllo

Jepp, vi ska fara dit och prata med dom har vi precis kommit överens om.. Har kikat lite på olika pantbanker för att se om det finns något där (Bosse föreslog att vi skulle köpa min vigselring där och använda den som den går och står Det kan han fetglömma )

Sedan får vi se vad det blir.. vi har ju 2 månader på oss så någon ring måste vi väl hitta till slut.

Tack för hjälpen Tiger! Visade upp ringen du hittade på Kaplans till Bosse och föreslog att vi skulle gå dit och prata med dom.. Han var väl hyfsat inne på idén att köpa den där ringen och använda stenarna till något annat..

• 26maj2007

Yllo

Vad bra !!

Berätta du för honom att där är andra som gjort så. så att han blir mer övertygad att det är bra sätt att spara pengar på.

Det tog tid innan jag själv fick övertalat min sambo. men nu tycker han det är super bra för då kan han köpa den ring jag vill ha .

• Izunia

hej igen!!

Tiger..jag blir helt förvirrad av vad som star pa kaplans..Börjar auktionen pa lördag eller slutar den da??

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S