• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Ammo

Hej!

Måste också ta iu med ringen snart, men jag är ju också rätt säker på vad jag vill ha....tror jag.....

Har suttit och letat silverband igen och hittade detta som båda gillade.
    www.papermart.com/templates/showimage.asp&IMG=../itemimg/jpg_fabric_ribbon/46-9048-99_kg_metallic.jpg
    men fick lov att maila och fråga om leverans, stod inget om de kunde leverera till Sverige?! Håller tummarna.
    Ska i så fall beställa smala till alla kort mm och lite tjockare till annat man kan behöva det till.

Var runt på massor av ställen och letade 70-tals kläder men det var svårare än jag trodde. Det är sådan gräslig stil att jag har svårt att köpa den..

• BlueTopaz

Maria: men gud vad gullig du är!!!!! Tack så jätte- jätte mycket!! Har nog aldrig fått såmkt komplimanger för mina klädval tidigare! ;)
    Jo, jag tror nästan du har rätt, den röda bollen känns rätt (det var en sådan jag från början tänkt mig) Jag vill bara ha en liten med champagnefärgade pärlor på tråd, bara för att plocka upp båda färgerna.
    Den ljusa är fin men ändå inte riktigt jag plus att jag är besviken på "champagnefärgen" i vendelan. Den ska dock ändå finnas i tärnornas buketter.
    Ja, precis så som electras izunia, ngt mindre dock annars orkar jag inte hålla runt den med mina minihänder. =)

Izunia: Vilken av de tre ringarna ska du ha, vad kostar den??

Hihhi, kul att du tyckte om skorna Ammo!! Tror du inte att du får användning för dem senare då?? Dom kan du ju helt klart ha till tex jeans eller sommarklänning. Eller tänker vi på samma skor, hur ser de ut?

Jag fyller 26 i juli och Tomas 31 i juni.

Jag fick inte fram ringen yllo.. Du kan högerklica på bilden av ringen du menar, välj egenskaper och så markerar du och kopierar länken (med ctrl+C) och klista in den här (ctrl+V).

Jag har ju redan köpt ring men denjag eg. ville ha och verkligen älskade kostade nästan 30.000:- på Kaplans (45 på andra butiker) så det var bara att glömma.. Jag älskar min ring men oroar mig lite för att den är för hög o kommer fastna i allt.. som du vet Ammo.. du har ju sett hur jag har den ibland för att "prova" hur den känns.. Men i värsta fall får jag väl lämna in den och göra om den likadan men lägre.. ska ändå minska storleken rejält.

Jag förstår att du har svårt att hitta 70-talskläder.. usch! Men kul med tema ändå!

Yllo: jag tror Bosse bara insett att du har rätt och skäms för hur han tjatar om pengar som inte ens är hans. Han tycker säkerligen att du eg är värd en så pass dyr ring! ;)

Idag hämtade jag ju tårtprover från chokladfabriken, de skulle ha gjort en tårtvariant med hallonmousse och färska hallon det var därför jag fick vänta med att hämta dem en vecka, men nej nej.. jag fick bara standardsortimentet i kartongen! Måste ringa imorgon och fråga om de bara gjorde ett misstag eller om de bara sket i det (jag ringde trots allt konditorn i morse o frågade om proverna var klara)... Sket de i det så lär jag ju knappas använda dem!! =(

Hoppas Cake & design är bättre nästa vecka! Men det tror jag faktiskt, hon håller öppet mkt längre bara för oss. =)

• BlueTopaz

Ammo; Jag sa ju som sagt tidigare att jag iaf tror att ett vitt/ silver band blir skitsnyggt! Hoppas frakten är ok!

Fick min nya skitfina skötväska idag, löööv it! I knallrött kina satin tyg. MEN ena spännet var trasigt... suck

• maria73

japp. jag är faktiskt ganska gullig ;)
    å många komplimanger för att jag faktisk tycker att just den här klänningen e speciell å elegant på ett ovanligt sätt...
    å skorna passar perfekt till.mums!

det här med att plocka upp champagnefärgen tycker jag låter klockrent, dessutom är champagne å mörkt rött bara så snyggt ihop (själv ska jag ju ha tigers klänning, ad 326, till den guld-champagneskor, guldörhängen med stor gnistrande sten och en djupt röd bukett, typ din fast något större och med gulddetaljer som plockar upp klänningens guldskimrande nyans och övr asseccoarer).

ska bli kul att se bilderna sedan ;)

• BlueTopaz

Ah, låter som vi har lite samma smak! =)

Har du någon bild på din bukett-idé???
    Hur ser skorna ut??

• Ammo

Tror vi tänker på samma skor Topaz, det finns bara ett par creamfärgade liknande skor på Scorett, de med små små små runda pärlor på eller hur an nu ska beskriva dem.
    Tror nog också att jag kan ha användning för dem till något. Men jag springer ju i affärer hela tiden så jag avvakar lite och håller koll så de inte tar slut, har jag inte hittat något billigare så får det bli dem.
    Var inne på Bernzons hemsida och hittade lite blommor.
    groups.msn.com/jessicamartin2006/blommor.msnw

• BlueTopaz

Bernzon,764 tycker jag skulle passa dig! =)

Jo, de gillar jag med, skorna alltså men det fanns ett annat par som var mer du tycker jag plus att pärlorna nog lossnar rätt lätt??
    Det fanns ett par pumps- aktiga med en champagnefärgad detalj vid tån, sååå jävla snygga! De finns på den stora scoretten under plattan.

• BlueTopaz

Är det bara jag som inte ser bilderna under köp och sälj??

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S