• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • 26maj2007

kaplans har rätt att ta ut 16% på de auktions varaor de säljer.

om din guldsmed tar 3500-4000 för att göra en ring är denna guldsmed DYR.

arbetskostnaden för min ring då två ringar och då insättning är 2240:-

• 26maj2007

sambons ring kostar 1700:- vitguld och är på 10 g guld

• Izunia

ja det verkar som en DYR guldsmed..

• 26maj2007

yllo vad kostar din ring i vanliga fall? du får räkna att det kostar om man ska ha så bra kvalite på stenarna som TW VVS. som det är i den ringen.

det är det inte i den ring du har kollat på annars.

• Izunia

ok tjejer...maste iväg pa middag..
    Men vi hörs senare! Jag ska nog buda pa den ringen!! Behöver ju kanske inte ens göra om den!

• 26maj2007

där står jätte bra info på kaplans hemsida. hur man gör om man köpter på auktion eller efterförsälning.

annat alternativ är ju kolla pantautionerna när de ska vara. ringer man dagen innan och vill kolla tex kvaliten på en ring så går det jätte bra. och då har man möjlighet att göra ännu större kap.

såg tidigare att en person hade köpt en ring med en sten 0,30 ct TW VS för 2400 och det var på pantauktion.

men då måste man ringa och kolla innan hur varan är. kaplans kollar inte pantvarorna så det är något man får be dom göra.

• Yllo

Tiger - Jag vet inte vad "min" ring kostar i vanliga fall.. jag vet inte ens vad jag vill ha!!

Den du länkade bild på är en sådan som jag absolut INTE vill ha.

Den jag har tittat på i affären (neapel) har fel skena och kostar 10.980 kr. Alltså måste ringen göras om oavsett vad jag än väljer.

Smycka skulle ta 1500 - 2000 kr för att göra en helt vanlig ring.. det är ungefär vad priserna ligger på här i stockholm verkar det som.. den guldsmeden Bosse pratade med idag ville ha 3.500 för arbetet, sedan tillkommer stenarna då dom jag har inte duger.

• 26maj2007

men 3500 är dyrt.

varför inte kolla med kaplans va de tar för att göra din ring. säg att du har guld och stenar. så räknar de ut arbetskostnaden.

om de skulle kunna gör din ring för tex 2500:- + att du räknar till kostnaden för den ringen jag visa så får du ett totalt pris på 9344 men ringen är igentligen värd ca 17000:-. då blir din ring ändå 1500:- billigare än hos den guldsemden som tar 3500:-

• 26maj2007

yllo du får inte se till ringen som är på bilden, utan vad du kan göra med och få vad du vill ha.

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S