• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • BlueTopaz

Ammo: Hur mkt går ett hus i Bromma upp i pris ungefär ni som är ute och tittar så mkt??

• Ammo

Oj vad ni hade skrivit, ;)
    har gjort det mesta klart med inbjudningskorten nu, phu, måste bara få tag i det jäkla silverbandet bara.
    Ska kika på mer på länken du skickade Topaz.

Tiger, ja jag fick svar från Treshic om klänningen, hon hade svarat på mina andra mail men av någon anledning så hade inte de kommit fram, så hon var väldigt mån om att jag skulle svara på hennes mail och bekräfta att jag läst det. Klänningen kommer de skicka den 18 maj, så sickar de den till min kompis i Florida som sen sänder den till mig, så jag hoppas få den i slutet av maj.

Nu måste ni förklara alla dessa konstiga bokstäver TW bla bla bla som ni använder när ni pratar om kvaliten på stenarna i ringen???!!!! Jag kan absolut ingenting om sådant och efterom jag tänkte beställa min ring snart så kanske jag bör känna till detta så jag vet vad jag betalar för.
    En utförlig förklaring tack! vad innebär allt???

Vad fint ni hade hemma Topaz, själv måste jag nog storstäda innan jag vägar lägga ut bilder på vår lägenhet;)

Ja a du, priserna på hus är sjuka!! Har letat hus i 1,5år nu!Så jag känner nog till det mesta man bör veta och kolla och räkna på :)
    Dessa småhus i Bromma har jag inte så stor koll på, har endast tittat på några få och aldrig budat på dem. Jag tycker de är alldeles för små. Ok med småbarn kanske men kan int tänka mig ett sådant med tonårsbarn.
    Men de hus vi har budat på har alla gått upp mellan 300.000-1.000.000, i snitt skulle jag säga att de vi kollat på gått upp 500.000-700.000.
    Men detta är så litet men renoverat så det är svårt att gissa, skulle tippa på att det slutar på 2,5 eller 2,6???????

• Ammo

Har kollat upp vart jag ska göra naglar och ev hår idag.
    Ska dit och klippa topparna kl 11 i morgon, jag skulle ta med mig lite kort på vad jag tänkt mig och hon skulle ta med lite foton på det hon gjort.
    Hon tar bara 1500 kr för uppsättning och ligger i Solna där jag bor.
    Nagelstället ligger mitt emot och hon tar 550 kr förta gången (min kompis gör sina där och är nöjd), där gör de även solsprayning som jag också ska testa någon dag.
    Känns somde mesta börjar falla på plats nu.:)
    Träffade även min ena tärna ikväll och gav henne sin klänning, den satt perfekt! (hon hade bara testat en större storlek innan).

• Ammo

Har varit helt uppe i varv med att fixa och dona hela kvällen men nu verkar alla gått och lagt sig, så då gör jag väl också det...
    natti natti...

• Yllo

Topaz - Jättefint hus! Hoppas ni köper det Jag ska till Kaplans idag efter jobbet och så till Gullmarsplan också och kika efter ring. Vi har äntligen enas om vad jag ska ha (fast inte riktigt om stenstorleken än.. det återstår att se vad som blir bäst)

Ammo - Lite förklaring till förkortningar om stenar, färg och kvalité
    Färg:
    River D-E = Den finaste färgen på stenen (vit)
    TW = Top Wesselton F-G (nästfinaste graden av färg på stenen)
    Wesselton H-I
    Sedan följer en hel rad med färger också, men dom kan jag inte utantill..

Inneslutningar, d.v.s orenheter i stenen:
    FL = Flales (osäker på stavning) Helt ren utan inneslutningar.
    VVS = very very smal (väldigt väldigt små inneslutningar)
    VS = Very smal (vädligt små inneslutningar)
    SI = smal inclusions ( Små inneslutningar)
    Sedan är det olika grader av SI också.
    Piké = Synliga inneslutningar (piké 3 kan man ibland se inneslutningarna med blotta ögat)

Hoppas du blev klokare nu

Själv tänker jag satsa på en TW eller River med VVS eller VS.. storleken har vi inte bestämt oss om ännu.. Bosse är inne på 0,07 carat per sten, medan jag kan tänka mig en mindre sten.. typ 0,03 - 0,05 och så kanske lite fler stenar.. Beroende lite på hur ringen blir att se ut med mindre stenar.

• majbruttan

Klämmer in en liten fråga till er MS-proffs :)

Har köpt en cindy www.maggiesottero.com/catalog/window.php men jag har ingen aaaaaning om vad för underkjol jag ska ha. Vad har ni andra med liknande klänningar för något under?? Vill att klänningen ska se likadan ut på mig som den gör på bilden. Bilder eller beskrivningar är välkommet...

• Izunia

majbruttan

Du ska definitivt ha en underkjol med ringar. Du kan ha 1-3 ringar, spelar ingen roll, men tyll ska du inte ha. Det blir varmt, fastnar mellan benen och klänningen far dessutom inte sin rätt vidd.

Hoppas du fick hjälp!

• Yllo

majbruttan - Har du varit och provat klänningen någonstans? Om så är fallet så provade du kanske med extra underkjol...

Jag har en underkjol med två ringar, inte så väldigt vid, som jag köpte på samma ställe som jag köpte min MS Addison

Jag skulle gissa att du kan ha en underkjol med två ringar, en som inte är så vid. Vet att det finns flera olika vidder på underkjolarna och den jag tror skulle passa klänningen bäst är den som är minst (tror att den är 1 m i diameter)

• Ammo

Tack snälla Yllo för förklaringen!!
    Antar att ju vitare stenen är ju mer gnistrar den???
    Men vad menas med inneslutningar?

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S