• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Izunia

shit...hade en annons pa BT och fick 11 mail om att annonstiden skulle ga ut och jag behövde uppdatera!! 11 likadana mail....ops!

• Izunia

Yiiipieee Yllo!! Vi har vunnit vara buketthallare sa de kommer snart far vi hoppas!!

• Yllo

maria73 - Jag såg den där tråden om Lennart i Västerås.. men jag tror inte att min blivande är så pigg på att fara till Västerås för att köpa ring

Den ringen vi var och tittade på på Smycka var TW SI-kvalité. Bosse ringde mig precis.. han har varit till en liten guldsmed (där han gjort ett jobb tidigare) och pratade med den tjejen. Hon kunde fixa en sådan ring som han nu vill att jag ska ha (neapel) i rött guld med stenarna infattade i vitt guld, 7 st 0,07 carat stenar i klassen River (ska vara högre än TW, men jag är inte säker, ska kolla upp det) för 8.500 kr! En 1000-lapp billigare än Smyckas..

Izunia - Jag skulle nog satsa på stenar av kvalitén Top Wesselton (TW) och med VVS eller VS (verry verrys smal inclusions, verry smal inclusions) Vill minnas att förkortningarna är så.. ska kolla upp det med när jag ändå letar om TW och River

• Izunia

jag fick 3 mail till fran BT!!! vad f*n....hakat upp sig???

• 26maj2007

Jag har ju en stor sten på 0,30 och den är TW VS. vår guldsmed sa att det var jätte bra kvalite fast storleken på stenen.

har samma kvalite på de små som är 0,02.

är det små stenar kan man gå ner lite i kvalite.

om ni vill spara pengar så gör som jag. köp via kaplans.

Där finns ju jätte många alliansringar med många stenar till bra pris. sen är det ju bara att gå till sin guldsmed så de gör den ring ni vill ha med guldet och stenarna ni har. Det är så jag ska göra.

min ringar jag köpte kosta oss 6000:- och är värda 19000:-

• Izunia

jo jag har kollat kaplans...men kan man köpa 12 stenar i exakt den storlek man vill ha? eller far man köpa typ 2 där och 3 där...?

• 26maj2007

har man guld och stenar så betalar man bara för arbetskostnaden hos sin guldsmed.

jag kommer att köpa till två stenar till min ring. så min ring kommer att kosta mig totalt med ringarna från kaplans så 8500:- och är värd 23000:-.

av det guld från ringarna så blir där ring till mig och till sambons vigselring.

• 26maj2007

ska kolla vad jag hittar.

• Izunia

ohh tack! :)

vi har nog eget guld, en del iaf till min ring. Men det är mest stenarna jag tänker pa..

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S