• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Bröllopstokiig

Izunia

GRATTIS!!

• Bröllopstokiig

Hade nog försökt laga hålet på något sätt ändå, vintern verkar ju vara långt ifrån slut och tänk när allt börjar smälta, det kommer ju rinna in massor av vatten på verandan.Risken är att jobbet blir omfattande när ni väl sätter igång sen.
    Är det en utomhusveranda? Tänkte mest på risken av vattenskador som rinner in om det inte är en utomhusveranda?!

• Yllo

Det är en inbyggd veranda, men inte vinterbonad.. Förra ägarna hade det som extra finrum sommartid. Det finns ingen risk att det ska kunna rinna ner vatten i källaren och när vi ska ta itu med verandan så kommer vi att riva allt (som vanligt när vi gör något *ironiskt leende*)

Tanken är att vi ska försöka tina upp all snö och is som ligger på taket nu i helgen och dra ner allt och sedan se om vi kan laga det temporärt.. Tack och lov är hålet långt ner i ett hörn så vi kommer åt det utifrån med stege, andra små läckageställen kommer vi inte åt då det inte går att gå på taket.. Tanken var att vi skulle ha bytt taket i somras, men då var ju jag sjuk så allt sköts upp

• BlueTopaz

Grattis Izabelle!!! Hur ska du fira?

Jag tror på guld, silver och grönt tiger.
    Har vi sett din ring? Jag vill se!!!

Vad skulle jag mer svara på nu då???

Jag ska hämta tårtprover idag på chokladfabriken! =)

• 26maj2007

klaviten på stenarna är TW VS.

• BlueTopaz

Nice! =)
    Tillverkar du en likadan på Kaplans??

• 26maj2007

nix det är en lokal guldsmed som ska göra den.

så kostnaden blir ca 2440:- för arbetet.

• maria73

tittar in å hälsar på igen. har varit inne å tittat på din hemsida topaz. otroligt vacker klänning (har sett den på bild innan i en bröllopsklän min syrra skickade fr usa)å superläckra skor :). jag tror helheten med klänning, skor och smycken kommer bli super, du har lyckats hitta rätt tillbehör, de är vackra i sig, ackompanjerar samtidigt klänningens stil/känsla bra och passar både in i och lyfter helheten. dock måste jag erkänna att jag ej tror på den bukett du fr början tänkt till (även om den e sauperfin i sig - älskar vendela själv:). jag tror mer på en klassisk röd, rund bukett (fr början tyckte jag denna sorts buketter var ganska tråkiga men efter att ha pratat med min superduktiga florist insåg jag att till just min klänning o mina accessoirer är det just en sådan bukett som blir bäst). eftersom det händer mkt i din klänning/utsyrsel överlag tror jag det hade varit snyggt med en bukett som lugnar det hela lite, som är hel och ren i sin form och ja, färgen mörkrött (kanske 2-3 olika sorters röda rosor så blir buketten mer levande)hade bara varit så snyggt till din klänning. kontrasten mellan en klassisk röd bukett å din klänning/ dina skor skulle bara vara så läckert (det här engagerar mig sdå jag insett hur mkt rätt blommor gör för helheten). röda rosor lyfter, enl mig, fram det klassiska, färgstarka, tuffa och eleganta i din outfit. den vita buketten känns lite tam jmfrt med det övr tycker jag. men ja, detta var ju bara min lilla åsikt ;)

• Izunia

hej tjejer!! Tack för alla gratulationer!!

Jag blir faktiskt bara 25 idag! :D

Har precis varit pa stan och köpt mig lite krims-krams smycken till lördag. Det är da den stora festen är!! Idag blir det bara kaffe och kaka för de som vill komma.

Andi kommer hem pa söndag sa pa mandag ska jag shoppa present!!! :D :D

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S