• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Ammo

Åh vad fin!
    Vi hittar inga bra band:(
    Blir galen på sidorna, så fort man ska backa bakåt på en sida så hoppar den till någon annan sida, ger snart upp .:(

• Ammo

Har ni ork får ni sååååå gääääärna leta band till mig.
    Måste gå och lägga mig nu, har en super lång arbetsdag framför mig i morgon typ 9-? vet inte om jag slutar 20 eller 00.30?
    Alla Sveriges butikschefer på Power kommer till Hp vid 16 tiden och slutar kvällen 00.30(jag har telmöte 9 och sen ska jag vara där kl 11). Hoppas verkligen inte vvi behöver vara med hela kvällen.
    Trösten är att BT ligger nere..

Vi hörs på onsdag annars!

• Yllo

Hmmmm... trodde inte att jag skulle kunna komma in idag, men det gick

Vi hade lite otur igår kväll.. Det har gått hål på taket i vår inbyggda veranda (där vi har alla möbler som ska ner i källaren) så det bara forsade in vatten, is och snö!! Tog oss till 1 på natten att få ordning på allt.. Bosse hoppas att hans högtalare klarat sig, men det kluckade bra om dom när han bar ner dom i garaget för att försöka rädda dem.. Själv låg jag på knä med en hårfön och försökte tina upp isen som bildats kring en antik byrå som Bosse ärvt efter sin mormor.. Stod också och moppade upp allt vatten och ställde ut hinkar och skit för att förhindra att hela golvet blir isbana
    Tack och lov att Freddan skickade det där sms:et för att säga att vi fick ta av hans energidrycker (står där ute i verandan) och att Bosse gick ut för att hämta varsin åt oss när vi skulle prata om saxofonen han var och tittade på!

Gillar verkligen den photoshoppade bilden av din bukett, Karin!! Kommer att bli skitläcker!

Vad synd att sidorna bara bråkade med er Jessica.. hoppas ni hittar fina billiga silverband!

Håller med dig Izabelle om att det är lite irriterande att inte kunna göra festprogrammet klart.. måste ju också vänta på att alla svarat, men har gjort som så att jag skrivit in alla och håller på att skriva lite om var och en (ska ju inte ha bordsplacering så jag behöver inte tänka på att numrera eller placera gästerna) Det går ju lätt att ta bort dom som inte kommer och flytta upp andra i luckorna som dyker upp.

Sitter på jobbet och gäspar. Är trött idag efter att ha sovit alldeles för lite *gäspar stort*
    Ser fram emot att arbetsdagen tar slut så jag kan fara till Skärholmen och prata ring med guldsmeden

• Bröllopstokiig

Jaaa, det funkar igen! =) =)
    Någon här??

• Bröllopstokiig

Nä, fy fasen vad tråkigt Ylva!! Hoppas a högtalarna klarade sig!! Men det kanske ordnar sig bara de får torka ordentligt? De är ju svindyra..
    Tur i oturen dock att ingen fick taket på sig!

Jag ringde Grand idag för att jag inte fått ngt svar på flera dagar angående provsmakning.. suck! Vår kontaktperson har slutat på dagen i förra veckan (säkert sparkad eftersom han fick gå direkt) Jag blev helt svettig!! Först missade han ju vår bokning, en fick jag reda på att tidigare bröllop tidigare somrar inte fått så bra service i höstas och nu detta! Men den nya tjejen jag fick prata medverkade iaf jättegullig och beklagade o lovade att hjälpa mig med allt jag ville ha hjälp med. Dock fick jag reda på att de inte alls gör blomarrangemang på borden som den tidigare killen insinuerat och det är en rätt stor extrakostnad.. (ca 1800 för 9 vaser med 6 rosor och grönt) =( Fasen att jag inte fick det nedskrivet av honom!
    Men provsmakningen blir av iaf och då ska de även provduka åt oss och visa rummen och gå igenom detaljer osv. KUL!!

Idag har jag oxå gjort en fullständig gästlista med relationen till oss, fullständiga namn och telefonnummer.Marskalkarna och tärnorna ville ha det till sexan och hippan.. SCARY!!
    Jag är skitnojjig över hippan.. trots att jag hotat att gå om de skämmer ut mig eller tvingar mig göra obehagliga saker så litar jag ändå inte på att de inte gör ngt skumt...

• Bröllopstokiig

Funderar på om jag trots allt kanske ändå ska ha en enkel röd liten boll med lite gräs som brudbukett eftersom jag inte alls är nöjd med substitutet för champagnefärgad blomma..

• Bröllopstokiig

Det är inget stort hål.. ungefär som en mobiltelefon i storlek.. men det kommer i alla fall in en massa vatten och snö

Igår var jag på väg att ställa in bröllopet. Var och tittade på ring åt mig. Fick ett kostnadsförslag på 9500 kr (guld har jag själv, men diamanterna jag hade var i för dålig kvalité (inte den kvalitén jag fått info om alltså) för att hon skulle vilja använda dem ) Berättade åt Bosse vad dom ville ha för ringen och han började återigen tjafsa om att vi inte ska måsta sälja huset för att vi gifter oss.. Jag exploderade och fräste åt honom att nu f*an får det vara nog!!! Sa att det är JAG som betalar allt och att han inte behövt lägga ut en krona än (bortsett från kostymen hans då) men att jag ville att han skulle betala ringen!! Han tjurade som 17 när han kom hem och gnällde över att han kände sig som en snåljåp när jag sa så där.. Jag kontrade med att jag inte tycket om att han gav mig skuldkänslor för att jag satsar mitt sparkapital på VÅRT bröllop! Efter en massa bråkande fram och tillbaks så sa jag helt kallt åt honom att jag ställer in skiten. Att jag skulle ringa idag och avboka allt.. Då helt plötsligt skulle han nog kunna lösa ekonomin så att jag skulle få en ring som jag vill ha.. men jag sa att jag inte längre hade någon lust att gifta mig med honom.. att jag inte orkar med det här tjafset om pengar hela tiden.. Nåja.. vi höll på så där fram och tillbaka igår kväll och till slut enades vi om att fortsätta som planerat.. (ska erkänna att det är lite motvilligt från min sida, känner mig fortfarande ledsen över att han bråkar som om pengarna, och känner mest för att ställa in bröllopet)

Vilka problem jag hade att komma in här idag!! Till slut lyckades jag dock genom att kryssa i automatisk inloggning...

Du gör som du vill med blommorna Karin. Jag tyckte iofs att dom blommor du valde var fina.. men är inte du nöjd så ska du välja något annat. En rund röd bukett är ju också fint + att det passar till den röda rosen som Tomas ska ha

• Bröllopstokiig

Hej tjejr!

Måste bara fråga kan man ha guld, silver, creme och görnt som färgtema.

inbjudningskorten som vi ska beställa är med guldhjärtan och silvertext.

tiaran är i silver

buketten jag ska ha är guldpärlor i.

ljusstakar är svårt att få tag i guld så de blir i silver.

kan inte komma på allt nu men det är ca 50/50 av guld och silver på de grejor vi ska ha.

• Bröllopstokiig

Yiippieeee!!! Grattis till mig! Vad kul och vakna en san här dag! Känner mig fortfarande som ett barn!!!

Ylva...nä vad trist med allt som hänt!!! Bra att ni lyckades fa bukt med det..
    Ang braket med Bosse kan det vara riktigt bra att fa ventliera som du gjorde!! Han borde ju inte ens kommenterat lan pa huset när det är DINA pengar!!
    Borde inte han köpa dig en ring, utöver bröllopspengarna? Det är väl nästan det enda han betalar?? eller?

Karin, trist att du inte fick det bekrräftat pa papper..Men hoppas den nya tjejer hjälper till.

Tiger...4 färger kan bli för mycket kanske..Kan ni inte bara ha guld/silver/grönt? Da blir det som ett tema. Creme tillkommer ju i bakgrunden av sig självt...

Du ska nog enbart ha silver/guld om det är 50/50.. Bra att blande i inbjudan.

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S