• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • BlueTopaz

Jo visst kan jag göra det ;) Men hon kan ha hyrt oxå (på lilly)?

Jag har fått lära mig att ma alltid ska snita om köpta rosor och sedan mosa till stjälken längst ner litegrann så att vattnet lättare kommer in..??

• BlueTopaz

ja, men hon kanske förbereder för kalaset imorgon? och sen när Andi komemr lär hon kanske inte vara här så mkt? ;)

Nä.. vad trist att jag är färdig eg... Vill shoppa MERA!!

• Ammo

Är den fykantig då?
    Blir den inte slapp i chiffong?
    Mina tärnklänningar är i chiffong.

• Ammo

Vi får se när vi får hem oasisen mm så får vi testa hur det funkar.
    Men jag är tveksam på att hållbariheten blir bra nu om vi testar, det är ju tok-kallt ute nu och sen kommer de in i värmen.
    Man kan ju testa utseendet snart men hållbarigheten närmare sommaren.

• BlueTopaz

Jo, den blir slapp, men jag vill ha den så, iaf i tanken, får se hur det ser ut eg...

Med min smala klänning vill jag inte ha fluff- slöja, har provat det och känner mig bara konstig..
    Vill att det ska hänga över knuten.
    Jo, den blir rektangulär med hörn.

Ja, det låter bra! Har aldrig tänkt på att hållbarheten minskas med kallt väderlag men det är ju självklart eg.. ;)

Nu ska jag slappa med T i soffan!!! =)
    Kramiz
    (tittar in senare)

• Ammo

Letar underkjol men tycker alla ser lika dana ut?

• Victory

Hallå!! Jag är här! Jag tittar in ibland och läser men jag orkar inte läsa igenom alla nya inlägg, ni skriver ju som bara attan!!!
    Och jag har inte haft så mycket nytt att komma med i debatten.

Lägesrapport: Vi har bestämt oss för den andra cateringfirman efter att vi fått in offerten från båda (de var billigare och bättre på alla sätt). Men jag har ännu inte avbokat/berättat det för den första cateringfirman... Men hon verkar inte gå utan jobb (verkar stressad jämt) så det är nog ingen större förlust för dem.

Klänningarna (de två som jag beställt) är på väg (hoppas jag) men de kommer ju inte än på ett tag. Samtidigt letar jag på annonser OM det skulle dyka upp något bättre!

Inbjudningarna är ju skickade sedan en vecka och hemsidan uppe! Har redan fått några svar och mycket beröm! Så himla roligt!! Det är ju nu det börjar (det är ju officiellt nu)! Vi har också fått svar på hindersprövningen, vi blev godkända att gifta oss

Det tycks också ha ordnat sig med transport (limousine).

Problem kvar: Skor, underkläder, smycken.

Är det bra med er andra?

• Ammo

Kul att du dök in Victory!!
    Allt är bara bra med mig/oss om jag får svara för alla...
    De flesta börjar bli klara med allt men jag ligger helt klart sist.
    Men jag känner ingen panik, fixar lite varje vecka.

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S