• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Izunia

Jag har varit och spelat kort..:) annars brukar jag ocksa hänge med er pa kvällarna!

Det ör ju stor fest imorgon!! :D

• BlueTopaz

Det går inte Isabelle... =(

Nu ska vi sussa!
    Kram på er!!

• Victory

Jag har egentligen inte koll på när ni gifter er? Jag tror inte att du "ligger sist", Ammo (om det nu går att jämföra?)! Vi gifter oss 3 juni och jag har massor kvar, känns det som!

• Yllo

Izunia - Jag kommer fortfarande inte in på sidan med bilderna.. access denied står det

Victory - Kul att det löper så bra för er! Själv väntar jag med iver på inbjudningskorten.. dom borde komma om en vecka nu! Har redan börjat sammanställa adresslista till alla gäster så att jag bara har att sätta mig ner och skriva kuverten så fort dom kommer. Vill få dem på lådan dagen efter (nervöst att ha väntat så här länge med dem, det är ju bara 2,5 månader kvar för oss)

Ammo - Du har ju en del pengar kvar på princessa.. Kolla upp om du kan ha slöjan som du kunde få låna, om det funkar kan du använda pengarna där till underkjolen. Hyra en nixa kostar 500 kr, att köpa en nixa med två ringar kostade strax under 1000 kr (jag köpte min då det skulle kosta mig mellan 1000 och 1500 kr att hyra underkjolen då jag måste hämta den veckan innan bröllopet (jag är på åland den veckan vi gifter oss för att kunna fixa de sista arrangemangen) och inte kan lämna tillbaka underkjolen förrän ungefär mitt i veckan efter bröllopet. Dom sa att dom skulle vara tvugna att ta ut hyra för minst två vecker och kanske 2,5 veckor

Bordsdekorationer kan man göra själv hur lätt som helst.. fast det beror ju på hur pysslig man är och hur avancerade dom ska vara. Själv kommer jag att ha glasskålar med vatten och så några få rosor som flyter där i.. ev lite blå dekorsand i botten på skålarna. Jag har varit och tittat på glasstenar till bordsdekortation, men silver verkar inte finnas *suck* Vet inte riktigt hur jag ska göra nu.. om jag ska köra på blåa stenar eller om jag ska ta dom där lila som såg silverfärgade ut (sådana där skimrande rackare)

Just nu är det nog inte läge att testa hållbarheten på rosorna.. det är för kallt ute för att rosorna ska må bra. Jag skulle nog vänta tills slutet av april början av maj innan jag testade.. Tänk bara på att blöta upp oasisen ordentligt så håller det nog. Köpte ett blomsterarrangemang med rosor och nejlikor i oasis förra sommaren och den höll i två veckor och då skvättade jag lite extra vatten på den efter en vecka.

Kuvertavgift: Att ta eller inte ta... det är frågan. Visst kan man bli gift även om man inte tar ut kuvertavgift. Själv skulle jag inte göra det då jag tycker att det är fel, men jag kan förstå dom som gör det. Jag har väl den turen att jag har en del sparpengar liggandes som jag lägger på vårt bröllop (+ att jag använt en del av mitt handikapsbidrag också) och så betalar pappa middagen. Jag har räknat att om alla kommer så kommer vi att hamna på en slutsumma på ungefär 30.000 kr. Då har vi tänkt bjuda in 50 personer (kommer väl förmodligen någon extra som vi glömt) Jag har verkligen försökt hålla kostnaderna nere, för att slippa tjafs om pengar från B (tyvärr har ju inte det lyckats alltid, men nu verkar han ha fattat galoppen *skrattar* ) Då är ringen inte inräknad i den summan och ingen bröllopsresa heller.

Vi har inte bestämt helt klart hur vi kommer att gå in i kyrkan. Vi ska fotograferas före vigsel så B kommer att se mig innan. Jag hade gärna gått in med min pappa, men han vägrar. Funderar på att gå in ensam istället, men pappa vill att jag ska gå in med B *skrattar* Vi får väl se hur det blir. Ska prata med prästen om det också.

Jag tror att jag har det mesta färdiginköpt nu. Saknar dock kostym åt grabben, skor och strumpor åt B och grabben. Ringen är ju ännu inte köpt eller ens beställd, vi ska leta vidare och se vad vi kan hitta. modellen är äntligen bestämd i alla fall. Dock blev jag och fundera på om jag kanske int ska ha lite midre stenar än 0,07 carat *fundersamt* Fast där kommer jag nog att låta B bestämma, det är ju han som ska betala den *skrattar* Ringen jag hittade igår på Kaplans, den för 6600 kr, gillade han inte alls.. Han tyckte den såg så bred ut och "billig" (hans ord). Han vill att jag ska ha något riktigt exklusivt nu! Snacka om kovändning!! *vrider mig av skratt*
    Det jag skulle behöva är att köpa ett läppstift.. är nog inte så nöjd med det jag köpte i måndags.. tycker att det är för lite färg + att dottern frågade mig i går när dom kom om jag frös eftersom mina läppar var blå?!?!? Känns konstigt att försöka välja ett läppstift när jag inte vet så mycket om dem.. hur ska jag veta vad jag ska välja för färg? Har provat det här läppstiftet med glanset som Izunia rekommenderade och det blir jättefint, skulle vilja ha någon annan färg under kanske.. något som är lite ljusare, rödare, tja.. jag vet inte mer brudigt kanske och sedan ha glitterglansen över

Tog tidig natt igår.. somnade redan kl 21!! så idag fick jag läsa igenom flera sidor av inlägg.. ni var aktiva igår måste jag säga

• Izunia

god morgon!!!

Ni kommer säkert inte in för att ni ínte har msn...

Vi kommer att ga in i kyrkan sa här:

Andi väntar framme vid altaret med sina 3 grooms men.
    Först gar mina tärnor in, en i taget och tillsist gar jag in med pappa.

Yllo, vara buketthallare är skickade!

hmm...ursäkta men jag har hamnat i en kristen trad. Jag tror pa Gud, men jag lever inte enligt den katolska tron da jag inte haller med den. Jag tror pa fri abort, sex före äktenskap, preventivmedlel etc etc...Vi KOMMER att ha mkt alkohol pa var fest osv.. Detta pga att det ligger i vara traditioner. Jag tror inte mindre pa Gud för dessa saker. Detta gar ju inte att säga till folk som inte gör det...förstar ni? Jag tror (obs JAG) att man maste kunna förhalla sig till religion pa ett visst sätt sa att det inte tar över eller paverkar en negativt.
    Nu säger jag inte detta för att uppröra nan eller trampa pa nagra tar. Alla lever och lär som de själva vill..

Yllo, kul att du köpte läppglansen!! Den finns ju i röda nyanser ocksa!

ok..ville bara prata av mig..

• 26maj2007

Izunia

jag har msn men kom inte in på din sida.

• Izunia

man kanske maste adda varandra innan...:?

Var det nan som visste hur man la upp bilder pa yahoo? Da kan jag ju flytta dem dit!

• Oddansfru

Hejsan alla!

Om en timme ska jag iväg och köpa min M/S-klänning! Känns jättespännande men samtidigt lite läskigt...

Vad tycker ni?

www.maggiesottero.com/catalog/

"Aseel" fast i färgen diamond white. Den är i taft...

*kram*

• BlueTopaz

Vad kul att du valde den Oddansfru!! Jag röstade på den! Tror det kommer bli jättebra då den inte är föör marängig utan lagom =)

Vad kostar den?

Du måste visa bilder sen!!

• BlueTopaz

Men vart ligger bilderna Izunia? Alla andra blder i din msn- gruoups kommer vi ju in på..
    Jag misstänker att du av misstag valt att bara vissa kan se bilderna, när Ammo la upp sina bilder först så blev det oxå så, man kan ändra det under inställningarna så att alla kan se.

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S