• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • 26maj2007

här kommer receptet på Citorn/Daim tårtan. ca 10 bitar.

1 1/2 dl sötmandel
    3 äggvitor
    2 dl socker

Fyllning

2 förp dubbeldaim
    3 äggulor
    ca 1/2 dl socker
    finrivet skal av 1 citron
    färskpressad saft av 1 citorn
    3 dl vispgrädde

Garnering

1 dl vispgrädde
    citronskivor
    1 förp dubbeldaim

Gör så här:
    1. sätt ugnen på 150 grader. fom som är 24 cm i diameter med löstagbar botten. täck botten med bakplåtspapper och smörj och mjöla kanten.
    2. Mal mandel
    3. vispa äggvitorna med absolut rena redskap till ett fast vitt skum. tillsätt socker lite i taget under fortsatt vispning till en blank och styv smet. Vänd varsamt ner den malda maneln.
    4. Bre ut smeten i formen. Något högre mot kanten så att det blidas en lätt fördjupning.
    5. Grädda bottnen i mitten av ugnen tills den känns torr, ca 60 min. låt den därefter gärna eftertorka i den avstängda ugnen med luckan på glänt.
    6. lossa den kalla kakan från formen. Diska av formen och lägg tillbaka bottnen. Ställ fryskallt i ca 1 timme.
    7. Hacka daimen. vispa äggulorna och socker till fyllningen vitt och poröst. Rör varsamt ner citornskalet och -saften och tillsätt daimen.
    8. vispa grädden och vänd ner det i daimsmeten. Bred ut jämt över bottnen i och djupfrys tårtan minst fyra timmar.
    9. Lossa tårtan från formen vid servering. garnera med vispad grädde, citronskivor och hackad daim.

TIPS
    Vill man göra tårtan helt glutenfri kan formen mjölas med mald mandel.

Denna tårta är mycket enkel att göra och SUPER GOD!!.

• 26maj2007

Där är ju mycket tyngd i klänningne. svårt att avgöra om den var hängig eller inte då det var en storlek 38 jag prova och jag är en 34.

• BlueTopaz

Ring och fråga butiken då kanske?

Lät gott!!

• 26maj2007

de ska ringa mig i eftermiddag ang tiatan så då kan jag fråga om man kan prova nixa underkjol så man kan hyra här hemma.

• 26maj2007

Måste bara berätta att min skor kom nu med posten . De är super fina behövs bara en liten gelekudde under trampdöjnan.

kosta mig bara 580:-

• Yllo

Va kul att dina skor kommit Tiger! Tycker nog att du kan hyra en underkjol som passar till klänningen, eller om du kan fråga vilken diameter det är på den underkjolen som passar till klänningen när du pratar med affären idag.. Mycket lättare att köpa från e-bay om du vet hur vid/smal underkjolen ska vara.

Receptet låter så smarrigt, måste prova den nästa helg

• 26maj2007

vi bjöd våra gamla grannar på tårta i lördags. de var tre stycken + vi två då. när vi ätit var där en fjärde del kvar .

vår granne älskar denna tårta så han tog fyra bitar.

• BlueTopaz

Åh, får man se bild på skorna!?

Jag är så glad!!! Banken hörde av sig, vi får lån på 2,5milj, vi kan alltså köpa för 3,1milj då, skönt!! =)
    Dock sa mäklaren att hlea 16pers lagt till sig på intresselistan.. plus att nästa visning är på tisdag då vi ska vara på Grand..

• 26maj2007

BlueTopaz

Grattis!

Hoppas att det blir ni så får köpa huset.

Huset är jätte fint.

Så här ser skorna ut.

www.bridalshoes.com/

Sky High Heels

skon Zena

De ringde från MB i vinslöv nu. Tiaran jag beställt var i silver men de ändrar så att jag får den i guld istället .
    De sa att det går utmärkt att prova ut en underkjol där och sen hyra här hemma. där fanns kanske möjlighet att köpa en begagnad underkjol som kosta ca 400:-. Så finns den kvar att köpa när jag ska prova klänningen så köper jag den.

• Yllo

Grattis Topaz!! Hoppas så att ni får köpa huset.. När det gäller intresselistan ska du inte tänka så mycket på den.. När vi köpte vårt hus hade 45 per skrivit upp sig på listan.. men vi vara bara 2 par som bjöd på huset

Nu ska jag iväg till advokaten och få hjälp med äkteskapsförordet.. Vi hörs senare i e.m.

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S