• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Softies

Hallå hallå!

Karins toastamdame Theres ger sig till känna :)

Är här inne och smyger på Karin lite nu och då och såg att hade lite frågor om underkjol. Jag har tyvärr inte kvar min från Nixa, utan hyrde den hos Lilly. Hyran var inte alls dyr, 400 kronor.

Den sonm är intresserad av att se hur min kjol såg ut med underkjol kan gå in och titta på jannisnet.com Gå sedan in på bröllopsfoto och Hall of Fame, sen får ni leta er ner till Theres & Danne. Ja, jag vet att man säkert kan länka direkt, men jag är sååå dålig på sånt. Lycka till med underkjols letandet!

Karin, vi hörs imorgon om Leo, och stort lycka till med huset. Antar att jag får veta hur det går :)

• Yllo

Topaz - Jag tycker att du ska räkna väldigt högt på lagfart och pantbrev.. När vi köpte vårt hus så hade banken räknat fel på lagfarten så den vart flera tusen mer än vad som sagts

Däremot lärde vi oss att det där med kompletterande besiktning var totalt värdelöst och kostade bara extra pengar. Dom tog 6000 kr för den "kompletterande" besiktningen och det var i princip bara en genomgång av protokollet på plats. Dom kollade inget extra alls så som vi trott. Om vi någonsin köper ett nytt hus så kommer vi att strunta helt i den kompletterande besiktningen. Vad som däremot aldrig uppdagades var att det var fukt och mögelskadat i källarvåningen.. och man bryter ju inte direkt upp golvet och kollar sånt när man är på visning Det var först när vi började riva ut det gamla golvet för att byta ut det som allt skit uppdagades.. att inte bara golvet utan även innerväggarna var totalförstörda av fukt och mögel. Visst hade vi kunnat få det på garantin mot dolda fel.. men då hade vi måsta starta en process mot de förra ägarna och det ville vi inte. Rara gamla människor båda två.

Nu har jag varit och pratat med jurist om äkteskapsförord.. Hon sa dock att jag egentligen inte behövde skriva något då jag redan har ett testamente som säger att allt är mitt.. men att vi för säkerhetsskull ändå kunde skriva ett. På måndag ska vi till en guldsmed och prata ring och titta på stenar Det kommer att bli som så att jag får en slät ring med 7 st 0,07 carats diamanter av kvalitén River VVS Däremot har jag skrotat idén med att gravera in våra namn med ett litet hjärta med safirer emellan. Guldsmeden sa att det visserligen går att göra så, men att det finns en risk att stenarna skaver mot fingret och gör den obekväm.. Hon är den första som sagt avrått mig från att göra så och förklarat varför.. de andra jag pratat med har inte sagt ett ord om att ringen kan bli obekväm och göra ont om jag fullföljer mina planer om gravyren i ringen..

• Izunia

hej igen tjejer!!

Var pa stan idag med min älskling men glömde titta efter en present!!! :o det vi var där för...haha!!

Men vi har iaf bokat en resa till värmen i slutet av april! Andi behöver semester efter sin langa säsong. Sa det blir till Egypten 1 vecka pa 4 stjärnigt!!! :D
    Niiiiice.....

• Yllo

Åhhhh... vad härligt det låter Izunia! Min blivande svärfar var till Egypten nu i vintras och sa att det var helt underbart där

Nämen rackarns att ni glömde din present.. undrar vad ni hade i tankarna *flinar spjuveraktigt*

• BlueTopaz

Yllo: Vad trist med fukten!!! Gjorde de ingen fuktmätning vid varken första eller andra besiktningen??

Vilken guldsmed blir det och till vilket pris?

Hej Theres, tänkte jag skulle ringa senare och planera barn-bytet närmare senare. (De ska ha Leo när vi är på Grand imorgon)

• Izunia

ja...jag paminnde honom nmär vi käkade lunch och fragade om han hade glömt! ;) men sen glömde jag...! Vi sprang en massa ärenden... Kollade ut hans vigselring...och hon säger att de kanske inte kan förminska den jag köpte! :o

Da tar jag den till en annan juvelerare6e!! De vi gick till är faktiskt "bara" guldsmed egentligen...Tror inte att en 1/2 stl pa halvallians är svart..När jag dessutom fragade om de kunde göra exakt en san jag köpte sa hon att den var tvungen att bli 3,2mm bred. Inte 2,8 som den jag köpte...antar att det är svarare!

• Izunia

yllo..jag kan ocksa tänka mig att safirerna skaver...

• Yllo

Topaz - Det gjordes fuktmätning vid den första besiktningen, men vid den andra.. den s.k. "kompletterande" besiktningen gick gubben bara från rum till rum med besiktningprotokollet och läste innantill!?!?!? Vid den första mätningen visade det inte fukt.. möjligtvis något förhöjd nivå, men då det var källarvåning och halvsoteräng så var det helt normalt sas det

Izunia - Klart att det går att förminska ringen när det är en halvallians.. Det är bara att gå vidare tills du hittar någon som gör det! Jag hade själv en ring som var för stor.. gick till en guldsmed som sa att det var omöjligt att förminska ringen så mycket som det behövdes.. även den andra sa att det inte gick.. men den tredje sa att det inte var några problem och fixade det på bara en vecka

• Yllo

Guldsmeden heter AgAu och hon har lovat B ringen för 8500 kr!!

• Yllo

Det är 1000 kr mindre än vad dom skulle ha på Smycka i Skärholmen med TW/VS-kvalité på diamanterna!!!

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S