• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

Håller tummarna så att det knakar för er Topaz!!
    Jepp, man kan byta bara en del av "systemet". Vi kommer ju att byta nästan all el i källarvåningen och vänta med övervåningen tills vi kommit dit i renoveringen.
    Personligen tycker jag det är lite mysigt att bo i källarvåningen.. tror inte att det är farligare att bo i en källarvåning än i någon annan våning. Allt beror ju på om det är dränerat och finns ventilation och fönster Man får ju egentligen inte bo i en källarvåning om det inte finns fönster där... (vilket det tack och lov finns i vår)

Ja, Izunia.. vad sa du till tärnan? *nyfiken*

Jag är så glad just nu!! Fick precis avin på inbjudningskorten. Jag kan fara och hämtat dem efter kl 16 idag!! I morgon när jag är ledig ska jag skriva kuvert och sigilla för fullt och så posta dem förstås *skrattar glatt*

• BlueTopaz

Nu är huset uppe i 2,250.000.. vi och två till som budar än så länge, men halva listan med intressenter är kvar.

Vad roligt Ylva, du måste fota dem sen!

• Ammo

Hej!

Vad spännande Topaz, håller verkligen tummarna!
    Vi kanske har haft lite samma inställning som dina föräldrar till "att bo i källaren". Inte pga fukt eller så men för att källaren är källaren och där har man gästrum, tvättstuga osv, vill inte "bo där", tycker inte det blir en naturlig "våning", man går ner i källaren liksom... Men det är väl för att vi tittat runt så mycket och blivit kräsna helt enkelt, sorterar mycket mer mellan husen...kanske därför vi aldrig får något...
    Men känner ni båda för huset, kan tänka r bo där, i området mm så finns det inget att tveka över, go for it!

• Victory

Hej tjejer!

Nu känner jag mig sååå lung och harmonisk!! Jag har varit på Retreat i två dagar!! Det var ljuvligt, att bara få vara i tystnad och gå in i sig själv, ta en promenad, läsa en bok och bara vara i nuet! Underbart!!!

Jag ser att ni pratar hus! Kul! Vi håller också på att titta på hus men just nu ser det lite mörkt ut. Jag är nog lite för kräsen, det ska vara rätt hus, rätt läge, fint kök, lagom mycket att renovera, rätt pris, dessutom vill Daniel ha ett stort garage osv. osv. Kravlistan kan göras lång. Och ännu har inget hus stämt in på våra önskemål. Men man får väl börja med att sänka kraven, eller i alla fall prioritera vad som är viktigast och vad man kan vara utan...

• Izunia

Tillbaka...jag hittade inte till brudaffären....:(

När hon ringde fragade hon om jag var sur pa henne.. - Nä, men besviken och ledsen för det de gjorde i lördags!
    jaha...säger hon..och det säger du först nu!? Ja!! Har du inte tänkt pa det förräns nu? säger jag..
    Sen börjar hon förklara och be om ursäkt men hon kan inte tala för de andra...

Jag sa bara att det är j*kligt daligt att sticka nan annanstans när jag har födelsedagsfest med mat och dricka och sen inte ens tala om vart de gick! Jag vet fort inte!!!
    Sen drar hon nat om att jag inte gillar vissa ställen här hemma...Da svarar jag att när JAG firar nan, da gar jag dit DE vill...spelar ingen roll vart man hamnar.

Sen berättar hon att den andra tjejen ville sticka hem om vi skulle dit jag ville...(hon bor 20 min fran oss och hon skulle ju sova hos mig. Hennes vännina som dessutom skulle passa hennes dotter bor nära mig. Det är ju mega egoistiskt!
    Och att min andra tärna inte ville dit för att det var dyrt. Jag skickade ju sms precis när vi gick in att det var GRATIS!

Jag sa bara BRA, det var en förfest med andra ord..Kul att ni kunde höra av er..

• Yllo

Ja, vad säger man Izunia.. låter inte vidare schyst av dina kompisar att göra så där
    Tråkigt att du inte hittade bröllopsaffären heller.

Åhhh.. vad spännande Topaz! Priset har inte gått upp så farligt mycket än.. Hoppas att dom andra drar sig ut NU!!

Victory - Det där med garaget känner jag igen. När vi började leta hus så var stort garaget en viktig punkt. Sedan ville jag gärna ha ett fint badrum och hyfsat stort kök.. När vi hittade vårt drömhus hade det tre st garage, inget badrum och ett litet kök *skrattar gott* Men när vi kom in i huset så kändes det precis som om vi kommit hem och det var det som avgjorde det hela.

I morgon ska jag montera ihop inbjudningskorten och fota dem. Just nu orkar jag inte. Vi har precis kommit hem från gymmet. Bosse fick ett infall idag och ville promt dit.. När vi kom dit och letat fram våra kort så visade det sig att vi inte varit där på 10 månader!! Oj vad jobbigt det var att köra vårt program, men milda marsvin vad skönt det var när det var klart

• BlueTopaz

Nu är huset uppe i 2.425.000:- paus till imorgon em. Tror det är minst 8 budgivare.

Vi vill ha garage, nytt kök och badrum med badkar, klädkammare och minst 3 sovrum, helst 4 (vårt, till 2 barn samt kontor)

Invasion på teve är alldeles för äckligt för mig, ändå kan jag inte låta bli att titta!!
    Missade DH igår så jag måste ladda ner och titta!

Cake & design var underbara idag Ylva! Provet vi fick från chokladfabriken var däremot rent ut sagt äckligt... =(
    Vi bestämde oss oxå fr hallon och passion och de gör en i princip exakt kopia av denna tårta med rosor och allt (ej äkta utan ätbara) för 55:-/ bit samt 350:- i frakt: groups.msn.com/bluetopaz/trta.msnw&PhotoID=330

• BlueTopaz

Vi har räknat på det ochhar råd med ett hus för drygt 2,900.000:-

• BlueTopaz

Jag får inte tag på Dh- avsnittet från igår.. Det är ingen som råkade spela in det eller så??

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S