• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

Nu börjar snart desperet housewifes och jag förmodar att du ska se på det. Själv ska jag nog gå och lägga mig nu.. är så fruktansvärt trött.. Om du har fler frågor om partylite kan du alltid slå mig en signal eller skicka ett mail. Har använt ljusen i snart ett år nu så jag vet det mesta om dom.

Sov gott och lycka till i morgon på utvecklingssamtalet.

Vi hörs!

• BlueTopaz

Hej tjejer, vad mkt ni skrivit!

Klart du är värd klart mer än så Ylva!! Hoppas verkligen du får mer snart!!!!

Grand var underbart!! Menyn var fantastisk och Karin som är ny kontaktperson var supergullig! *känner mig helnöjd*
    Dock insåg vi att vi måste hyra ljudanläggning för den de har duger bara till middagsmusik.. Ytterligare en grej att betala *suck*. Killen som var innan hade verkligen noll koll och tydligen fick han sparken just därför.
    Men de flesta detaljer är nu fastställda iaf, skönt!

Ang. huset vill Tomas vänta med bud och iorgon em sätter mäklaren igång och ringa runt.
    Jag velar som fan ifall vi ska ta det eller inte.. Jag ser eg inte direkt fram emot att byta bvc o mammagrupp och sitta där ute på åkern ensam i sommar med Leo. Här finns ju affärer, 2 centrum och kompisar på gångavstånd...
    Men samtidigt är bästa tiden att flytta nu, sedan är det semestrar, bröllop, bröllopsresor, Leo ska börja på dagis och sedan är jag kanske gravid igen (och mår piss), det finns ingen tid för flytt..
    Mina föräldrar sågar huset totalt och tycker det är totalt oacceptabelt att bo i källaren. Men samtidigt kommer vi inte ha råd med ett större hus som är så pass uppfixat i närheten och vi vägrar flytta ut till tex järfälla eller vällingby/ hässelby där vi faktiskt har råd med större.
    FAN VAD SVÅRT!!!

• Yllo

Topaz det är väl inget fel med att bo i källaren.. Alla rum finns ju inte där nere. När vi är klara med källarvåningen kommer ju min styvdotter att flytta ner dit till sitt rum + att vi kommer att ha vårt gästrum där. Funderar lite på att när/om den dagen kommer att jag får ett eget barn så får det barnet ta sovrummet i övrevåningen (där ungarna sover idag) och så får båda ungarna flytta ner till källarvåningen. Känns lite dumt att dom ska ha stora fina rum när dom bara är hos oss varannan helg medans det barn som är vårt ska dela rum med oss. Har väl ritat lite på att ev dela av verandan till två rum också.. vi får se hur vi gör när vi byggt klart

Huset ni tittar på är jättefint och jag tror att du/ni kommer att trivas väldigt bra där. Samtidigt förstår jag att du inte vill byta bvc och mammagrupp.. men tänk på alla fördelar istället. Ni får ett eget hus, en tomt som Leo kan leka på hur mycket han vill. Behöver inte oroa er för att något bli gnällig över att hans spadar och hinkar ligger här och var.. ingen kö till gungor o.s.v. Fördelen med att hus är helt enorm! ha ha ha.. märks det att jag trivs i vårt hus och inte vill flytta till en lägenhet igen? *flinar glatt*

• BlueTopaz

D menar att källaren är ohälsosam att bo i då den ligger till hälften under marken, att det blir ohälsosam luft och att det blir en del fukt iaf... Vi måste be dem att mäta radonet oxå för det är inte gjort. Iof är det enligt mäklaren iaf inget hus i området som har problem med det.
    Sedan måste vi idag oxå kolla vad de menar med att el och vatten är bytt?? kan ju eg betyda vad som helst. De har ju bytt taket oxå, men vem vet om de samtidigt sett över vinden, bjälkar osv?

Känns jobbigt att på sätt och vis behöva bestämma sig idag.. MEN, huset kan ju mkt väl gå över 2,6 en hel del.. och då är vi ändå ute.

• Yllo

Att byta taket behöver inte betyda att dom kollat vinden.. däremot om man har bytt el så har man bytt elkablarna och bytt vatten betyder att man bytt rören.. Frågan är väl egentligen HUR mycket av elen och vattnet som är bytt.

Vi kommer att byta elen.. och då innebär det (enligt elektrikern jag pratat med) att man byter ut elledningarna och drar nya sådana.. man kan dock välja hur mycket man vill byta ut. Vi kommer också att byta ut en del av vattenledningarna.. men inte alla. Avloppen samma där. Vi bytte en hel del, men några är kvar av dom gamla (Vi har behållt det gamla avloppet från garaget och toaletten i övervåningen, medans vi har bytt själva huvudstammen och avloppet från köket)

• Yllo

Topaz - Kolla om huset är dränerat!!! Viktigt!! om inte så är det en kostsam historia om ni inte gör jobbet själva och det är mycket jobb kan jag lova

• BlueTopaz

Aha oki, man kan alltså byta bara hälften...

Grunden är dränerad tack och lov!

• Izunia

Jag tycker att ni ska satsa på huset Karin om ni verkligen gillar det. Det är ju inte dina föräldrar som ska bo där! Källaren låter ju mysig!

Jag och Andi ska iväg till Köpenhamn nu! Hoppas jag kan komma in i den nya bröllopsaffären där Tiger var utan tidsbokning!! :)

By the way..min tärna ringde idag och frågade om jag var sur på henne...(ang lördags om ni kommer ihåg)...
    Så j*kla tråkigt att folk själv inte fattar när de gör något fel eller sårar nån..

Ses ikväll!!

• BlueTopaz

Åh, vad kul! Jag vill osså till Köpenhamn!

Jo, nu har vi lagt lägsta budet 2,175milj. 26 intressenter är anmälda.. Vi får se var det slutar!
    Mäklaren skule kolla upp hur mkt av elen och V/A som var bytt.

Vad sa du till tärnan då? Förklarade du vad du kände?

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S