• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

Har precis pratat med en av min kompisar hemma på Åland. Frågade henne hur det går med mina bonbonjerier. Hon skulle prata med sin svärmor på söndag och höra hur mycket dom kommer att gå på samt frakten från Sicilien till Åland går på...

Åhh... vad jag längtar efter att dom kommer!! Vill ha dom NU så att jag kan fotografera dom och lägga ut bilder på min hemsida

• BlueTopaz

Jag tipsade bara Ammo om middagstips =)

hmm... jag använder aldrig recep.. jag bara gör.. En tortelinipåse räcker till ca 3pers, koka em så att de är ganska "al dente" Häll i dem, ärtor och broccoli delad i småbitar i en form, häll på såsen (ej uppkokad) bestående av kalvfond, smält valfri ost, vitlök, örter, matlagningsgrädde, vatten, maizena redning och 1-2 ägg. Låt stå i ugnen ca 20min, tills såsen tjocknat.

• BlueTopaz

och salt och peppar i såsen! mkt salt

• Izunia

nu är jag tillbaka...har färgat haret!

Yllo jag ska översätta snart..

• Izunia

oj vad ni lagar mat här! Jag är alldeles för lat och tycker inte riktigt om matlagning...försökte lite dock idag..

• Yllo

Bonbonjeri är helt enkelt den italienska motsvarigheten till favors (eller vad det nu heter)

Vi kommer att ha handgjorda små buketter i konstgjorda blommor åt våra gäster. Blåa rosor med lite gröna kvistar och så vit spets bakom, gröna, blåa och silverfärgade band knutet som en rosett runt själva skaftet.. sedan är jag inte säker på om det kommer att vara några ax eller inte.. sa åt Erika att hon fick göra som hon ville i den fråga.. Bakom själva blomman kommer det att finnas som outslagna knoppar i tyll och vit ståltråd(5 st) med mandelformade choklad godisar överdragna med vit kristyr. Avslutningsvis kommer det att vara fastsatt ett litet kort där våra namn, datum och staden vi gifter oss i står... till barnen har jag beställt små tyllknyten med samma band som i buketterna och samma kort och så en liten grön kvist.

Fick sådan när Erika och Rosario gifte sig och bara älskade idén att ge gästerna en sådan liten minnesgåva.. varför vi (eller rättare sagt jag) beslutade oss för att ge våra gäster varsin bukett istället för att skicka ut tackkort som ändå hamnar i en byrålåda.

• Yllo

Topaz - den där gratängen får det att vattnas i munnen på mig!! Måste prova den

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S