• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Izunia

ojda...later som en dag där inget fungerar! Har manga sadana!
    Ta det imorgon istället!

Om 6 dagar far vi reda pa om vi vann buketthallarna!

• Izunia

maste nog ga och lägga mig framför tv lite..är helt slut!

• Yllo

Samma här. Är helt slut idag.. trots att jag sov gott i natt. Fast jag hade mycket att göra på jobbet idag också, sedan kan det kanske vara att jag varit så orolig för att inte hinna få klänning åt Annica och inbjudningskorten beställda i tid..

Var inne på en annan tråd där det diskuterades osa-datum. Andra ansåg att man skulle ha osa minst en månad innan bröllopet.. jag har satt 15/5 och vi gifter oss 3/6.. är det lite kort om tid för mig? Ska jag ändra till 5/5 istället?

• BlueTopaz

Yllo:ta 5/5 kan bli svårt att hinna fixa det sista annars!

Vårt osa är faktiskt 1/6, måste veta i god tid hur många vi blir över natten och på brunchen/ spa:t osv..

Ja ho skulle komma o titta på klänningen ångrade sig en kvart efter att hon skulle vara här, köpte den hon provade innan istället.. Synd!

Vi började planera bröllopet ganska precis ett år innan, dvs när jag var höggravid i aug/ sep och inte hade ett skit att göra.

• Ammo

Hej.
    Oj vad ni hunnit skriva idag.
    Har varit och hämtat tärnklänningarna ,
    testade en (st 36, skulle kanske tagit 38:an istället, den blev lite tajt) så ni kan se dem.
    Räknade att de egentligen skulle kosta 1400kr(x2) st + sjal 400kr(x2) st = totalt 3600 kr
    jag betalade 1320 kr för allt!!!
    Så nöjd.

Mindre nöjd med IKEA, bordet vi skulle köpa var inte alls som vi tänkt oss, så det blev lite småplock som nya gardinstänger, servetter mm.
    Topaz, köpte dina iskuber, fast blå istället för röda.

Det var så många inlägg så jag kan ju inte kommentera alla...
    Topaz, Tänk på att du MÅSTE boka resan i samma namn som står i passet, och det tar ca 3 v (minst) att fixa nytt pass och innan dess ska som sagt alla papper in, vilket också tar ett tag.
    Men kolla upp det noggrant och tänk på att du inte kan boka resan i nya namnet om du inte är 100 på att namnbyte och pass hinner fixas i god tid.
    Min dröm var ju också att åka med mitt nya namn, byter bort Forsberg till Elmgren, men det var kört:(

Tiger, vi förlovade oss i 28 maj förra året och jag började väl planera i huvudet redan då;) Vi hade sagt att vi skulle gifta oss inom 2 år när vi väl förlovde oss. Så vi bestämde datum i augusti.

• Izunia

alltsa ni tror säkert jag är koko men vart OSA datum är 12 april..ville ha god tid att planera.....

• Izunia

ammo vad fin klänning. Gillar tunt band som halter!

• Tiger72

Ammo

tycker inte att den sitter tajt. tycker förr att den ser ut att var lite stor på vissa ställen. men jag vet ju ioch försig inte hur den modellen ska sitta.

• Tiger72

kom ju på nu att det är ju inte du som ska ha den.

jätte fin klänning

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S