• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Izunia

jag vill ha ALLT klart nu...ibland blir jag nervös när jag tänker att det är ca 5 manader kvar...!! Har ni haft mardrömmar? Ibland blir jag orolig att det inte ska bli som man tänkt sig..därför försöker jag planera i minsta detalj sa inget kan ga fel. förutom oförutsedda saker som väder och vin pa klänningen och sant..

• Ammo

Är det en liten stad som du säger så skulle jag göra som du sa, vänta och se offerten och sen vara ärlig.
    Blir i så fall mer pinsamt om "valsen" kommer fram...

• Ammo

Ta det lugnt och tänk på mig Izunia, då borde du inse att du har god tid på dig.

Fick aldrig svar på min fråga,
    visst är det så att en 10:a från USA är mindre än en 10:a från UK? Eller....

• Izunia

jag vet inte riktigt hut UK stl är..kan ej svara pa det.

Jag vill bara inte stressa innan bröllopet. Vet att jag kommer att göra det ända...Önskar att jag kunde göra färdigt festprogrammen nu..men det kan jag inte förrän OSA gatt ut.. Fast allt är klart förutom gästerna som ska sta där..haha!

• Ammo

Ska ringa i morgon och se om mitt papper har kommit så jag också kan börja.

Är nojig om att klänningen kommer vara för stor.Den jag testade var ju en uk 10:a och där kunde jag valt en 8:a, så jag hoppas att USA 10är mindre i storlekarna! Jag tror att det är så, köpte nya trosor nyss (vanliga string) och eftersom jag är en 38:a så tog jag dem utan att prova, det stod Euro 38, USA 8, men de är sjukt små! Kan ha dem men egentligen är de för små.. (Visst den går ju alltid att sy in, men det vore skönt att slippa mecka med sånt.

• Izunia

MS har EN storlek oavsett var den säljs. Jag tror att den passar bra!!
    När ska den komma?

• Yllo

Vem har inte haft mardrömmar?? Det är bara 3 månader kvar för mig och jag längtar som en tok

Samtidigt är jag så nervös att något ska gå snett... t.ex. tänk om inbjudningskorten blir försenade.. eller om Annicas klänning inte hinner komma i tid... tänk om något händer oss under de här sista 3 månaderna.. tänk om jag blir sjuk igen... *ryser* ... tänk om CD-Annette missar båten på bröllopsdagen och vi står där utan tårta... tänk om floristen glömmer att göra våra buketter.. eller att frissan gått i KK kvällen innan... *huga ryser*

Det där med att glömma har jag varit med om tidigare.. När jag fyllde 20 år var jag till ett fint bageri på Åland och beställde en tårta.. Jag har alltid drömt om en tårta med mitt namn på *ler drömmande* så jag beställde en sådan. Födelsedagen kom och jag for för att hämta "min" tårta.. När jag kommer dit så finns ingen tårta, dom har glömt den!! Får frågan om jag inte kan hämta den dagen efter istället.. Men hallå, gästerna skulle ju komma på min födelsedag inte dagen efter!! Inga tårtor hade dom kvar heller så jag fick jaga runt hela Mariehamn för att hitta tårtor Har aldrig fått min tårta med namn på *snyft*

Victory - Det är nog bäst om du avvaktar offerten, ring och påminn om det drar ut på tiden.. och därefter beslutar du dig hur du gör och säger åt "förloraren" som det är.. att ni valt den andra p g a priset

• Yllo

Ammo - det kan ju hända att du måste sy in den lite i midjan.. speciellt om du när du tänkt gå ner i vikt. Den du provade på Princessa var på gränsen till lite stor och den gick inte att snöra in mer just i midjan..

• Izunia

1-2 manader innan maste man dubbelkolla med alla bekräftelser sa ingen GLÖMMER!

Det känns nästan lite konstigt att det är snart...jag har ju gatt och planerat detta sa länge...ohhh....nervös!

• Ammo

Om det är så som du säger Izunia, att USA och UK har samma storlek, då kommer jag nog få sy in den :( I alla fall om jag går ner i vikt runt midjan. Det fanns en 5 cm kvar i snörningen att ta av,men jag gillar inte när snörningen blir för smal.
    Har ju fortfarande inte fått svar ifrån dem ang leveransen. Hör jag inget ifrån dem denna vecka så ringer jag på måndag,blir galen att inte få veta.
    Är rädd att något inte stämmer....eller så har de sjukt mycket att göra nu inför alla eställningar till sommaren?!

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S