• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

maria73

Jag tror att en 6:a är storlek 32. Jag har en 12:a och det är en 38:a.
    Andra handsvärdet är nog ganska så bra.. har märkt att dom flesta på köp&sälj tar runt 7-8000 kr för en MS, nypriset ligger kring 12000 kr.

• Yllo

Hade ni en skön prommis Topaz?

• Ammo

Hallå!

Tack för den trevliga promenaden!

Det gick inge vidare hos kiropraktorn, det var värre än någonsin, han trycker ju på punkter/kotor som man kanske inte tänker på eller känner själv på samma sätt.
    Jag var nästan 2 cm sne om man mätte höfternas skillnad och jag skrek nästan när han tröck i svanken och nacken.
    Så jag måste dit påmåndag igen. F*n detta är det sista man har råd med när man planerar bröllop. Men man har ju bara en kropp, så man har ju inget val.

Ska ut och gå för tredje gången idag nu, de ringde och sa att min bil var klar nu.
    Tittar in när jag kommer hem igen.

• Tiger72

maria73

så du har inte bestämt dig

tycker själv att det där med storleken är jätte svår.

själv har jag provat en MS storlek 10 och den i klänningen stod det att det var en 38. Den var aldeles för stor för mig. den fick snöra in allt vad de kunde och den var förstor ändå.

• BlueTopaz

maria73 och Yllo: Men det beror på om det är en MS UK 6:a eller USA 6:a vad det motsvarar i svensk strl..

Jodå! Men vi stressade lite ;) Vi kollade hur Ammo ville ha borden och serveringen samt dekoration. Vet inte om vi kom fram till något bra dock, det är en svår lokal.

Jag har bokat smakprover från chokladfabriken (hallonmousse, färska hallon och grädde med sockerkaksbotten samt deras standardsmak passion/ hallonmousse). Jag ska ringa CD imorgon när de har öppet.

Yllo vad sa de på ehrlings, hinner de få hem klänningen eller fanns den på lager?

• BlueTopaz

Tiger: Jag var med när Ammo provade en strl 10 på princessa och den var precis på gränsen till för stor för henne och den passar jättebra på mig så att snörningen blir så där rejält bred som jag tycker är snyggt. Så jag förstår att den måste ha varit jättestor på dig!

Jag har normalt strl 40 i klänning nu men i MS kan jag utan problem ha en 36:a (en 8:a) på princessa, en 12:a är för stor. Vet dock inte om det går efter USa strl eller UK??

• Tiger72

det måste ju vara Usa mått som står idem.

hade väll inte varit så stor på mig om det varit uk mått eller?

• Izunia

en stl 8 motsvara ca stl 36/38!! De är alltsa mindre i storlekarna!

Jag ska beställa en hallare till dig med yllo!!

Jag har precis slutat jobba och maste vräka i mig nan mat...aterkommer snart!

• Ammo

Phu, då var man hemma igen..många promenade blir det..

Visst var det så att en 10:a i USA är mindre än en 10:a i UK ?

• Yllo

Topaz - Dom var inte säkra på om den fanns på lager, men dom beställde den medan jag var där. Har lovat att jag ska få hämta den den 27/5

Kanske det är en 10:a jag har då... klänningen alltså.. Jag vet att det är en 38:a fast jag har faktiskt aldig tittat vilken siffra det står i den.. men när jag pratade med en affär i London om Bonnyklänningen så sa dom att jag skulle ha en storlek 12....

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S