• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

Hmmmm... undrar om det finns en lika lång tråd som vår Över 2000 inlägg och över 200 sidor. Stackars den som tänkt läsa ända från trådstarten hi hi hi hi

• Victory

Nu har jag snart skrivit ut inbjudnignarna klart! Ska bara vika och knyta satinband runt. Sen ska jag fota dom och lägga ut! Jag är själv rätt så nöjd med dom!!

Vi har ju haft kontakt med ett cateringföretag men de verkar inte så engagerade. Man så fick jag reda på ett annat företag som jag nu fått offert ifrån och de är billigare. Dessutom fick jag ett mycket bra intryck av dom, de verkar duktiga och seriösa! Men hur "avbokar" jag det andra företaget? Vi har pratat lite löst om menyn men inte gjort upp om något pris. Jag har skickat offertförfrågan till dom också men inte fått svar än. Då är vi väl inte bundna till dom? Men vad ska jag säga till dom?!?

• Ammo

Dra en vals att din blivandes kusin som är kock har erbjudit sig att ordna all mat, ni ville inte fråga honom eftersom han är gäst men nu sa han själv att det vore en ära att få fixa er mat.... så det kan man ju inte tacka nej till....det köper de direkt;)

• Victory

Ja, man kan ju alltid dra en vals

Men jag är ju ärligheten själv och har sååå svårt för att ljuga, även om det är en vit lögn! Men om jag helt enkelt säger att vi har fått ett bättre erbjudande? Inte kan de väl säga att vi har lovat dom? Hur gör ni? Ska man skriva ett avtal, eller? Jag vet att även muntliga avtal gäller men eftersom vi inte vet deras pris tycker jag inte att vi kan vara bundna av det...?

Äh, det kanske inte ens blir något problem, vi får väl se vad de säger när jag pratar med dom.

• Yllo

Victory - Ammos förslag är inte alls dumt. Antingen säger du som det är, att ni valt ett billigare alternativ, eller så kör du med Ammos förslag tycker jag

Jag har ju bokat festplats och käk.. men skulle jag av någon anledning hitta något billigare (d.v.s om det skulle ramla över mig då jag slutat leta) skulle jag nog avboka restaurangen som vi valt idag.

• Yllo

Så länge ni inte har fått ett skriftligt avtal/offert så anser jag att det står er fritt att välja någon annan.. Sedan kan det ju vara att dom ni bokat nu kanske ger ett ännu billigare pris...

• Ammo

Har också svååååårt att ljuga men ibland måste man dra en vit en;)
    Eller så säger du som det är, men det beror på hur mycket ni bestämt. Tänk om deras pris är helt galet, de kan ju inte tvinga er att betala då! Så jag tror du kan säga som det är, men det kanske inte blir lika glada miner som om du drog valsen....

• Izunia

haller med Ammo. Dra en vals om det känns snällare eller säg som det är.

• Victory

Det jag är rädd för, om jag "ljuger", är att sanningen kommer fram ändå (det är en liten stad, cateringfolket kanske känner varann och pratar), och då skulle jag känna mig så dum! De vet ju var vi ska vara och vilket datum...

Nej, jag avvaktar några dagar till och ser om jag får in någon offert från dom och sedan ringer jag. Vi får se hur jag lägger fram det...

• Victory

Tack för synpunkterna, förresten! Man kan lita på er!!!

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S