• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Tiger72

natti natti tjejer dax för sängen.

• Ammo

God natt på er, hoppar också ner i sängen nu.
    Hörs i morgon!

• Yllo

Topaz - Cake o.s.v. har vaniljgrädde i sina tårtor mellan bottnarna och så sugarpaste ovanpå. Det ska alltså funka att ha grädde, bara man inte har det direkt under sugarpasten Jättefin tårta!! Såg så smarrig ut!

Ska nog kolla upp i morgon om det är handtag på min bukett.. vore ju bra om det är det.

Försökte precis betala räkningarna men så stängdes internetbanken ner.. tekniska problem stod det *suck* Får skicka iväg räkningarna i morgon i stället...

NU ska jag i alla fall gå och krama min kudde.. känner att jag behöver en god natts sömn

Natti natti

• BlueTopaz

Vad alla lägger sig tidigt idag! Jag letar för fullt efter mängder med billigt siden7 satinband i champagnefärg, inte helt lätt med den färgen alltså..

Vad bra att man kan ha det i tårtan då yllo! Funderar på interiören i dessa lager: sockerkaksbotten, hallonmousse, färska hallon, grädde, sockerkacks"topp" och sugarpaste.. undrar om den håller sig uppe utan att sjunka in då? Annars får man väl smyga in ett sockerkakslager i mitten oxå.

• Izunia

jag spelar kort och tittar in i pauserna, men alla verkar ga och lägga sig! Hörs imorgon da!!

• BlueTopaz

Så, nu har jag köpt 90meter band (1,6cm brett) för 13 dollar =)

• Izunia

till servetterna topaz?

Maste köpa mer tyll, bubblor, buketthallare och överdragen....det är nog det enda jag har kvar!

• Yllo

Topaz - jag skulle nog smyga in ytterligare en sockerkaksbotten mellan hallonen och grädden... annars kan det nog bli i mjukaste laget om du bara ska ha två bottnar och all fyllning i mitten

Vår tårta är uppbyggd så här..
    Sockerkaksbotten (vanlijsmak) vaniljgrädde och färska hallon. Sockerkaksbotten och passionsmousse. Sockerkakstopp och sugarpaste + dekor. *slurp* Vill ha tårtan nu!!! Visst ja.. måste komma ihåg att ringa Annette på C&D och meddela smak och ändring i dekorationen.. Bosse ville ju inte ha duvor

I dag ska jag äntligen beställa min inbjudningskort!! och så ska jag till Ehrlings efter jobbet och beställa dotterns klänning. Min rumskompis här på jobbet undrade varför jag skulle köpa en så dyr klänning till henne och varför jag inte köpt en lika dyr kostym till lillgrabben.
    Dottern är snart 16 år och borde inte växa så mycket till + att med snörningen i ryggen så kan hon ha klänningen även om hon går ner lite till i vikt. Grabben är ju bara 14 år och har ännu inte växt färdigt. Tycker att han växer varje månad.. Jag anser därför att det är dumt att köpa en dyr kostym åt honom som han ändå inte kan ha om ett halvår.. Tycker att det är bättre om vi hyr en åt honom. Även om han konfirmerar sig nästa år så kommer han ju att ha växt så mycket att han inte kan ha kostymen.

Fråga - Droppfrormad bukett + vanlig vas = kan vasen trilla omkull?

Kände att jag var tvungen att ta en tidig kväll igår, då jag sovit så dåligt sista tiden. I natt fick jag dock sova utan mardrömmar eller utan att vakna hela tiden och oroa mig över att inte allt blir klart. Sista tiden har jag ofta vaknat och undrat om vi över huvudtaget kommer att hinna få inbjudningskorten innan bröllopet *ryser* Fast nu är dom snart här (hoppas jag)

Hmmm.. vad har jag kvar att köpa/beställa
    Kort och klänning beställs idag så det kan jag bocka av från listan.
    *skor och strumpor åt Bosse och Freddan (lillgrabben).
    * bh till Annica (dottern)
    * RINGEN
    * transporten till och från kyrkan (Bosses uppdrag)
    * ev hållare till brudbuketten (izuna sagt att hon kan fixa )
    * hyra kostym till Freddan.

Jag tror att det är allt faktiskt

• Ammo

God morgon!
    Så trööött idag.Var uppe och stuttsa vid 7, åkte och läma bilen, gick en långpromenad hem. Blev så trött att jag somna, vakna 9, hade telefonkonferens tills nu, ligger fortfarande kvar i sängen.

Blir en till dag hemma, har ingen bil idag..

• Izunia

god dag...saaaa trött idag med...spelade kort igar till kl 03....ops!

glömde att jag har
    * ringen
    * skor till Andi
    * ev hitta/hyra 6 plastronger....
    * och köpa extra dekor

Buketthallarna kommer att kosta ca $ 6-7 att ta hem. Sedan väger den ju knappt sa jag kan ju bara skicka den i större kuvert Yllo!

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S