• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • BlueTopaz

Jag tycker både rosa och creme på tårtan!

Ammo, du har helt rätt angående handbunden bukett. Det är en jäkla prisskillnad på handbunden och bukett i hållare som är mkt dyrare.

Jag tror att vi kommer att ha en svagt champagnefärgad tårta med ett ivory satinband runt och sedan röda rosor som ringlar över tårtan som kommer att vara i 4 våningar ovanför varann (har T bestämt, jag vill hellre att de står på varann me men..)

• Ammo

Vad beror det på att en bukett med handtag är dyrare?
    Kan man göra en handbunden droppformad bukett? Vad är prisskillnaden?
    Varför ska man ha den ena eller den andra?

Många frågor, men ni brikar ju ha svaren;)

• BlueTopaz

Den är mkt svårare att binda plus att det är vatten i handtaget. Jag tror att man måste ha med handtag för att ha droppformad men jag är inte säker.
    Handbunden bukett brukar bara vara priset för blommorna då de bara snabbt snurrar ihop en sådan som vanligt i butiken medan den med handtag får man betala för själva bindningen oxå.
    Handbunden kostar normalt ca 500-1000, med handtag 1700 och uppåt, oftast ca 2000 i sthlm

• BlueTopaz

visst är det skimmrande sugarpaste på denna? Kan man ha grädde under det??

• Tiger72

glömde ju att skriva att klänningen är såld .

tjejen som köpt klänningen har satt in pengar idag så i morgon ska jag skicka klänningen

• Tiger72

BlueTopaz

vilken super fin tårta.

vad kostar tårtan per bit?

själva kommer vi att beställa från ICA Maxi Stormarknad. kostar 25:- biten och då får man låna tårtställning.

vi var inne på att ha en såda fin som ni men det kosta 50:- biten tyckte det var lite mycket för vår ekonomi.

• Ammo

Ser ut som sugarpaste...vet inte hur det funkar med grädde under, borde väl gå?!
    Vad fin den var!

Skönt att höra att du fick klänningen såld Tiger.
    Kommer inte ihåg, vilken klänning ska du ha nu?

• Tiger72

Ammo

jag ska prova denna på fredag www.bridefashion.dk/index.php&mid=40&start=0

+ några andra.

men har svårt att glömma MS klänningen Michelle. Ska försöka att ta mig till Göteborg lite senare och hoppas kunna prova Michelle. Efter det kan jag ta ett beslut.

så viare jag inte hittar min klännin på fredag.

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S