• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • BlueTopaz

Skit i brorsan!! Fy fasen vad folk kan vara konstiga eg.. Det är ju som min ena tärna som inte bryr sig ett skit.. Man undrar ju vad de tänker med!?? (enbart egot antar jag)
    Dessutom tycker iaf jag att det är lite kul med en toastmadame, de flesta brukar ha män.

Ja, "omgifte" efter ett antal år skulle vara skitkul, då kan man ju återuppleva bröllopet =)¨

Gillade inte riktigt tårtstället idag plus att tårtsmakerna var toksöta, jag vill ha mer åt det syrligt bäriga/ fruktiga.. Plus att tårtan går på 55kr biten plus körning och ställningshyra och extra utgifter för vissa dekorationer. Vi ska kolla med chokladfabriken oxå och ev. andra mindre bagerier. Någo som har fler förslag? Vad kostade det på cake design Yllo?

• Victory

Nu måste jag snart ta itu med tiara!! Om man beställer från ebay, hur lång tid tar de att få hem? T.ex. från Eden jewels (visst heter det så?)

• Ammo

Fy katten vad ruttet av hans bror.
    Tycker att han ska prata ut ordentligt med sin bror, så han fattar vinkeln, antingen kommer han på bröllopet eller så är det tack och adjö. man gör inte så mot sin egen bror!

Synd att ni inte hittade en tårta som passade, har dock hört mycket bra om chokadfabriken. Min kompis som gifte sig i sommras beställde från dem och det var en smaskig frukt tårta (inuti).

• BlueTopaz

Victory: det brukar ta ca 3-4v. ibland snabbare, det beror mkt på tullen..

Ammo: Aha, du minns inte möjligtvis vad det var innuti tårtan??

• BlueTopaz

Var det hallon och passionsmousse?

• Yllo

Victory - mina tiaror, som topaz ropade in åt mig, kom på bara någon vecka

Topaz - Tråkiggt med tårtan Man vill ju gärna ha lite syrligt i den och inte så där jätte sockersöt. Cake & Designe tar 55 kr biten också.. Fast jag behöver inte betala hyra av ställning eller fontänen. Får också tärnan/marsalken gratis Dock kostar leveransen 2500 kr.. men det är inte så farligt med tanke på att dom kommer två personer från Vallentuna till Åland för att leverera och montera ihop min tårta Hon beklagade att dom var tvugna att ta betalt för restid och dyl, men detta p g a att dom inte kan åta sig några som helst andra uppdrag än min tårta den dagen. Totalt betalar jag 5100 kr för min tårta med leverans och allt

Hälsa från mig så kanske du också kan få lite rabatt på hyran och leverans

Jag misstänker att Bosse kommer att säga upp kontakten med sin bror om han inte kommer.. Jag tycker det är dålig stil av brodern att inte komma på bröllopet. Det är väl en sak att tacka nej till att vara toastmaster.. men att överväga att inte komma bara för att det är så "besvärligt" att ta sig till Åland!!! Det går ju för f*n båtar alla dagar!!

• Yllo

Vi har valt passionsmouse och färska hallon. Jätte gott och inte alls så sött!

• Izunia

vi ska ha amerikansk stil med sugarpaste. Det ska vara chokladsmak. De kanske inte är lika goda som gräddtartor men dem är snyggare

Eftersom en av mina kunder har jobbat som tartbakare tidigare ska hon göra var. Ca 17kr/biten..

• Yllo

Izunia - vi ska också ha sugarpaste! Tårtan blir ju i amerikans stil med våningar och pelare och så Älskar bara dom tårtorna.. och så gillar jag sugarpasten bättre än marsipan hihihi

• Izunia

yllo det är väldigt trakigt för Bosse och dig om hans bror inte kommer. Jag förstar bara inte att folk vagar..

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S