• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Izunia

Ja mardrömmar har jag manga!!! Ofixad, gästerna kommer inte allt blir pannkaka!

Andi är utomlands nästan hela vintersäsongen sa jag planerar och bokar nästan allt. han hjälper mig ju lite men SKA fixa och organisera allt med musiken (da han är musiker). Men jag tjatade och tjatade om adresser till hans vänner & familj hur länge som helst!!! Har fatt alla utom 1!

Men det krävs allvarliga snack för att de ska första...sedan glömmer de ju igen men da maste man börja fran början!

• Izunia

jo kalla fötter har jag ocksa haft! Manga ganger!
    Ibland när vi brakat vill jag bara ställa in allt och undrara vad vi haller pa med. Har drömt om ex..men det tillhör nog att tveka lite!

• Yllo

"Måste jag göra det nu?" Säger Bosse när jag påminner honom om att det är dags att göra någon av hans punkter....

När jag säger att jag har planerat si eller så.. ja då säger han helt plöstligt.. "Jamen kan vi inte ha det på ditt eller dett istället" *stor djup suck och ett djupt andetag*

Nej, jag får nog börja göra på samma sätt med honom som med barnen.. Ingen lek innan dom utfört sina sysslor!!

• Izunia

maste jobba nu och sen ha möte med min företags partner! Hörs sen!

• BlueTopaz

Men usch Yllo.. förstår att du vill prata om allt det där. Tomas är inte heller involverad i vårt bröllop mer än när jag ber honom om smakråd, kostnads och meny-frågor. Han ger en åsikt och jag gör. Ibland kan jag litgrann undra om han verkligen vill gifta sig eftersom han knappt verkar bry sig, att han bara följer med i strömmen lixom. Är det så du känner!??
    Jag har frågat honom om det (beredd på det värsta) men han sa bara att han absolut ville gifta sig och att han älskade ju mig och just av den anledningen lät han bröllopet bli mitt skötebarn för att han såg hur mkt jag tycker om att drömma och fixa. (plus att han är lat o inte tycker det är lika viktigt själv trots att han oxå vill ha det stort)
    Kan det inte vara lite så i ert fall oxå? Bosse förstår säkert inte rktigt hur viktigt det är med inbjudningarna.. Killar är ju alltid ute i sista stund!

• Ammo

Tack Topaz, du tog orden ur min mun i alla fall.
    Känner som om jag ska gifta mig med mig själv, som det blir min dag och inte vår.
    Som om han friade bara för att han visste hur gärna jag ville gifta mig, bara för att få det överstökat.
    Så är det förståss inte, det vet jag, men vid många tillfällen så är det så jag känner :(

Vad sägs om att gifta sig vi istället?
    Yllo, tager du Izunia? Ammo tager du BlueTopaz?
    Jädrans vilka bröllop vi skulle få och vilken planering!!!

Måste också lämna er för en stund nu, måste åka och jobba:(

Hörs senare!

• Yllo

Känner nog lite så att han kanske inte vill gifta om sig.. Men han säger att han vill och svarade ja när jag friade.

Visst är han lat och dålig på att planera och tycker att det är bäst att lämna över den biten till mig. Innan jag bestämmer något så kollar jag med honom och han får säga sin åsikt. Sedan när allt är fixat och klart.. ja, det är då han ändrar sig *suck*

Det enda jag inte frågat honom till råds är faktiskt mina kläder.. så igår kväll när han började mummla om att han vill att jag ska ha håret utslaget så fräste jag åt honom att nu får han ge sig! Han kan inte hålla på att ändra sig hela tiden om hur jag ska ha håret eller vad jag ska ha i håret!! *grrr*

Sedan har jag försök få hans smakråd ang dotterns klänning och jag får tyvärr inget svar ur honom. Han tycker inte att jag ska beställa via internet utan köpa i affär.. men när jag påpekar att det är mycket dyrare att köpa i affär så säger han "köp från internet" sedan ändrar han sig igen och tycker att det är bättre att köpa en klänning som passar direkt.. inte f*n vet jag hur jag ska göra nu! Det kommer nog att sluta med att dottern inte kommer att få någon klänning, hon får stå där naken!

När det gäller inbjudningarna vet jag inte hur många gånger jag har sagt åt honom att leveranstiden är 3 veckor p g a att HAN valt ett visst motiv på korten! Men får jag inget svar nu i helgen från toastmastern så skiter jag i toastmaster! Får väl vara det själv i värsta fall.

• Izunia

Ok, nu far du göra sa att ni gör det YOUR WAY eller....!!

Han bestämmer väl inte hur du ska ha ditt har!? Klart att ha far komma med förslag, men sa som du berättat hade jag inte ens fragat honom. Han blir säkert nöjd och tycker du är otroligt vacker oavsett!!

Jag har fragat andi lite om det..haha.."ja det är väl fint...det är ocksa fint"!!
    Man hade aldrig kunnat bestämma sig för nat!

Beställ klänningen fran nätet om DU tycker att det är billigare och bättre. Köp i affär om DU tycker att det är praktiskare.

Andi har manga idéer och förslag, men han gör ju knappt nat i praktiken för att det ska bli av. Det är upp till mig. Vi vill ocksa bada ha stort bröllop med manga överraskningar. Detaljerna far ju jag fixa.

• Yllo

Nu har jag pratat med honom. Han slutade tidigt idag så han var redan hemma när jag kom hem.

Jag tog upp allt med honom.. Han vill gifta sig med mig, fast han är nervös och känner sig osäker på hur man planerar bröllopet. Hans och ex-frun hade dubbelbröllop med tvillingbrodern och det andra paret fixade allt så dom behövde inte göra ett smack själva.

Han har lovat att skärpa sig och jag tror att han förstår nu hur jag känt det.

Vad vi fortfarnde är oense om är hur bröllopet är.. Han tycker det verkar så stort, som ett kungabröllop, och jag tycker att det är så litet.. Hade gärna velat ha ett lite större bröllop, men där blev det en kompromis.

Vi får väl se hur det går.. än så länge är inte bröllopet inställt (frågade om det faktiskt) Men blir det så att vi ställer in det, ja då blir det inställt för gott!

Nu tycker han dock att jag ska ha dubbelnamn, något som han varit helt emot tidigare. Han vill gärna att jag ska ha någon typ av frisyr som gör håret "fluffigt" (gärna permanent, men det vägrar jag) och att det hänger ner lite så att inte mitt ansikte blir för smalt (som om det kan bli det med dubbelhakorna som jag inte blir av med )

Nåja, han bad i alla fall om förlåtelse för att han strulat så, och sa att han är så nervös då han gått igenom det här en gång tidigare och det inte slutade så bra. Nu vill han i alla fall ha en till ring

• Izunia

hur känns det för dig nu? Lite bättre?

Som sagt sa tror jag inte att han gör det medvetet, men nu kanske han far lite prespektiv pa saker och ting och ser det fran din sida...

Vad vill du ha för frisyr da??

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S