• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Izunia

Yllo andas in!!! Ta och lugna ner dig ett snäpp! Högtidligt? klart! Du ska gifta dig!! Även om det hade varit i källaren i en tortyrkammare hade det varit högtidligt!

Gör det inte mer än vad det är. Kolla att du bokat det viktigaste, och dubbelkolla ett par manader innan bröllopet.
    Stressa inte upp dig för smasaker. Jag vill f*siken inte heller byta namn!

Detta ska vara en roligt tid med massor av minnen att minnas. Om det gör tvärtom far du saktna ner och sänka kraven och tänka efter vad det egentligen är som är viktigt för DIG (er)!

• Yllo

Problemet är att jag inte har så höga krav på vår dag.. men just nu känns det inte alls bra och jag känner mest för att blåsa av allt

Jag har bokat kyrkan, festplatsen, fotografen, frissan och blommorna. Ska ringa hovmästaren på måndag och gå igenom menyn ett varv till då jag funderar på att ändra lite på den. I morgon ska jag till konditorn och diskutera tårtan. Men med allt strul som Bosse hittat på den här vecka så känns det som om att det bara är att lägga ner skiten!

• Izunia

Men ni maste ju sätta er ner och prata igenom detta tillsammans. Tala om för honom hur du känner, att du vill att han ska vara mer involverad eller vad du vill.

Vi kvinnor tycker ju att män ska fatta sana saker utan att man talar om det för dem, medan de säger att vi kvinnor tror de är tankeläsare!

Enkelt svar...de är inte tankeläsare och de fattar inte bättre!

Du maste verkligen tala om detta för honom pa allvar. Han kanske inte ens vet om hur du känner, utan bara hört dig klaga lite..?

• Yllo

Mycket möjligt.. Jag får prata med honom ikväll och säga hur jag känner det. Att jag inte gillar när han skjuter upp saker som rör bröllopet till absolut sista minuten så att det blir svårt att hinna med saker och ting.. Hans envisa tjatande om att allt blir dyrt när han inte lagt ut ett öre än!! Om mina funderingar på att skita i fotograferingen när jag tycker att jag är så ful att jag inte vill vara med på bild.. Har alltid känt så och det finns väldigt få bilder av mig
    Att jag inte gillar att han försöker få mig till en kopia av sin f.d. fru o.s.v.
    Vi får väl se vad som händer....

• Izunia

oj oj det later inte bra! Klart att det blir vackra bilder av er pa bröllopsdan!
    Han ska absolut inte jämföra dig med sin ex fru. Hade Andi gjort det hade han fatt en spark pa smalbenet! Dessutom är han inte med henne längre..eller hur?!
    Och har han inte lagt ut en krona far han lov att vara tyst..

• Yllo

Det enda han har betalat är sin kostym (2800 kr för allt) Jag har betalat resten med mina sparpengar som jag sparade ihop innan vi träffades.

Jag har fått den uppfattningen om att han försöker göra om mig för att jag ska likna hans ex-fru ända sedan den dagen vi träffades. Hon är blond och lockig och han övertalade mig att permanenta håret och sätta en massa ljusa slingor i det.. Så hade jag det ända tills gemensamma vänner började påpeka att jag liknade henne.. Sedan är hon väligt liten och smal.. Jag är iofs kort, men inte direkt smal så han tjatar jämt på mig att jag måste träna och försöka gå ner i vikt Ska tillägga att jag faktiskt gått upp nästan 15 kg sedan jag träffade honom och allt godis! Innan åt jag nästan aldrig godis..

Jag har flera gånger påpekat och sagt ifrån att jag inte är hon! Och han säger att han inte vill ha henne tillbaka. Men ändå försöker han, kanske omedvetet, göra mig till en kopia av henne

Vet att han har dåligt minne, men jag tycker att skam går på torra land när han inte ens kommer ihåg vilka vi ska bjuda till bröllopet!! Får den känslan av att han inte lyssnar på vad jag säger alls..

• Izunia

Det verkar som om han inte är speciellt intresserad av bröllopet eller tror att du ända fixar allt..Han slappar. Du maste nog trycka pa honom mer och vara lite tuffare.
    Om han vill ha sin exfru kan han ga tillbaka till henne. Men nu är han med dig och han har valt att vara med dig. Kort, mörkharig och rakt har!

Du kanske ska papeka att han ska försöka fa ett sexpack och breda axlar till bröllopet!! Sa att han ser lite mer maskulin ut pa bröllopsbilderna!? haha..skämt asido...

• Ammo

Yllo vännen,
    vad jobbigt att du känner så. Vi pratade ju en del i bilden om våra "slöa killar" och det är inte lätt.
    Som Izunia skrev, de tror vi är tankeläsare....
    Jag har pratat allvar med Martin några gånger, men sa nyligen till på skarpen och jag tror han fattade då.
    Det är inte så att han inte bryr sig men han känner sig så handfallen, vet inte hur man planerar ett bröllop.
    Men just nu känns det bra.
    Så det gäller verkligen att sätta upp mål, vad ska han fixa denna vecka osv. Annars händer det inget.
    Jag har sagt åt Martin att boka busstransport för gästerna samt bröllopsnatten, han har nästa vecka på sig...
    Jag har ju varit rätt involverad i min systers mfl men jag har ju aldrig planerat ett bröllop heller.

Jag har också drömt mardrömmar. Den vanligaste handlar om frisör, att jag inte hunnit dit eller fått tag i någon, så jag gråter som en stucken gris i drömmen för att jag får gifta mig "ofixad" och kan inte förlåta mig själv eftersom jag inte kan göra om bröllopet.
    Helt sjukt, med det tyder väl på stress tror jag.

Ta ett djupt andetag och tänk på att denna dag ska bli den bästa i mitt/vårt liv.

• Yllo

Han sa redan från början att han ville att jag skulle fixa allt till bröllopet, men vissa saker har jag ålagt honom att göra.. Hela 4 punkter. Ordna med kostym åt sig, skriva sin sida av gästlistan, boka transport (då han känner killen med bilen och inte jag) och så ringa sin bror och fråga om han vill vara toastmaster.

Vet att han inte vill ha ex-frun tillbaka längre.. det var f.ö. hon som tog ut skillsmässa från honom.

Bra tips att kräva att han ska fixa en platt fin mage till bröllopet Kanske han kniper käft om min lilla kulmage då

Tack Izunia nu känns det bättre Behövde nog bara lufta min osäkerhet... "Kalla" fötter kallas det väl tror jag

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S