• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

Jag hoppas verkligen det.. nu är det 98 dagar och 3,5 timmar kvar till dagen B

• BlueTopaz

Tomas lyssnar extremt sällan på mig innan jag blir asförbannad o hotar med olika saker eller skriker.. Allt annat innan det sållar han väl bort som "inte tillräckligt vigtigt" eller något för jag fattar verkligen inte varför jag måste gå til sådana extremer för att det jag säger verkligen ska gå in!?

Min son ligger just nu och gallskriker på sin leksak för att den 1dm långa prylen inte går in i munnen på honom hur han är vrider på den.. haha!!

• Yllo

I morgon har min styvdotter lovat mig att hon ska hjälpa mig med fotograferingen och att lägga in bilderna på datorn. Hur gör jag sen för att fixa en sådan där sida som ni andra har?
    Måste jag fixa hotmail först eller?

Åhhh, jag är så spänd på hurdan tårta jag ska välja... ska ju prata med henne i morgon.. måste komma ihåg att beställa smakprover också Har tänkt mig något med duvor på i alla fall.. och så kanske ett smurfbrudpar på toppen. Det skulle väl vara orginellt eller?? Får se vad hon har i brudparsväg att erbjuda. Har inte ens tänkt på att kika så mycket på andra ställen än. Efter tårtkonsultationen skall vi iväg och kolla klänning åt styvdottern. Ikväll funderade hon på om hon skulle kunna ha en axelbandslös klänning då hon inte har någon bh utan axelband. Jag svarade bara henne att det går ju att köpa en sådan bh i så fall Fast det får faktiskt hennes mamma göra

Väntar nu ivrigt på att min blivande svåger ska höra av sig och säga om han och hans fästmö kommer att vara våra toastmaster/madame. Bosse har lovat jaga på så att jag kan beställa inbjudningskorten i början på nästa vecka! Äntligen! Milda marsvin vad jag längtar efter att få hem dem så att jag kan skriva kuveren, försegla med silversigil och vårt "G"-monogramsstämpel som jag köpte i London för några år sedan och sedan skicka ut dem

• Yllo

Bosse lyssnar alltid på vad jag säger... och oftast kommer han ihåg det i exakt 1 sekund! *sarkastiskt*

Nej, skämt å sidor.. ibland undrar jag om han över huvudtaget lyssnar på mig.. ofstast så känns det som om jag får säga.. "Jaså du kunde inte lyssna på mig?" och då kommer det oftast "Du har ju inte sagt något, men det är så lätt för dig att komma så här i efterhand och säga att du sa det"...

Exempel - I onsdags var vi till returstationen för att slänga hårdplats, kartong och tidningar. I en av hårdkartongpåsarna hade jag lagt en liten plastkasse överst med två trasiga glas i. Säger åt Bosse att observera att det ligger glas i den kassen.. Väl vid sopstationen tar han kassen och bara vräker ner innehållet i kärlet. Jag hör hur det klirrar och frågar.. "Du kom väl ihåg att ta bort glasen först innan du slängde det?" får till svar "Va? Var det glas i? Varför sa du inget då? Du kunde väl ha sagt något innan" *suck* Är inte det ett tecken på senildemens eller är det ett tecken på att man inte lyssnar??

Leo måste vara så söt när han ligger där och bråkar med sin leksak.. även om han blir frustrerad över att inte få in hela i munnen Är lite avis på dig Topaz, vill också ha en liten sötnos!

• BlueTopaz

Äh, du kan få låna min Yllo! =)

Ja, precis så gör tomas oxå!! Det där med att "det har du aldrig sagt!!" Men själv ka tom påpeka inutslaget för när man sa det...
    Numera ser jag alltid till att han svarar mig när jag säger något, typ: "hörde du vad jag sa nu?" "ja, du sa ......" säger han då. Då kommer han ihåg mkt bättre!

• Yllo

ha ha ha... jag har också börjat lite smått med att fråga "hörde du vad jag sa...?" fast inte alla gånger.. Kan ju sitta/stå i egna tankar och inte komma mig för att påminna för femtielfte gången. Du får ta med dig Leo när vi träffas nästa gång så att vi kan gullas med honom

• BlueTopaz

Japp, vi ska ju ev på prommis runt sjön här och gå o fika där ammo ska ha sin fest.

• Yllo

Vilka läckra smycken!! Skulle jag inte ha mina aquamariner så hade jag förmodligen haft något i den där stilen. Tror att dom kommer att passa jättefint till din klänning.

Ja, prommis och fika på ammos festplats låter toppen!

• BlueTopaz

Så nu ligger hela utstyrseln där, ska jag ha handskar? (bara i kyrkan, samma med slöjan)

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S