• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

Suck.. ibland blir jag så ledsen.. Jag skrev på en tråd om "vem som betalar ert bröllop" Att det är jag och min pappa som betalar vårt bröllop.. och att min pappa förmodligen hade betalat allt om jag frågat honom, men att jag inte ville göra det då min blivande svärfar inte kommer att bidra med en krona... Får ett påhopp om att jag har märkliga tankar och någon som undrar om jag hyser agg mot min blivande svärfar för att han inte bidrar till "MITT bröllop"!?!?! Det är väl för 17 VÅRT bröllop oavsett vem det är som betalar
    Har jag pengar så kan jag väl få betala... eller har jag fel?? Måste jag och Bosse spara ihop EGNA gemensamma pengar för att vi ska kunna få lov att gifta oss?? Det tycker jag är en märklig tanke *känner mig nere och besviken*

• Izunia

jag tror att jag jag läste det nyss! Det är helt ärligt fär j*vligt! Vad har det med saken att göra??? Där jag kommer ifran är det väldigt märkligt att sta för bröllopet helt själv. Och klart att har man stor förmögenhet kan det kvitta, men om nan familj hjälper till lite och inte den andra sa kanske man inte vill "bjuda" pa hela kalaset. Om ni förstar vad jag menar?

Mina föräldrar hjälper lite men skulle hjälpa mkt mer om de kunde. Oturligt akte min mamma pa höga skatter da hon salt en lägenhet och det kom i samband med bröllopet, men hon star ända för nagra mindre kostnader. Andis föräkdrar har inte ens fragat om de kan hjälpa till med nat (behöver inte vara ekonomiskt). Det gör mig lite ledsen faktiskt. Alla har inte pengar, men bara en tanke....

• Yllo

Ja precis.. Visst vet jag att min pappa gladerligen hade betalat hela vårt bröllop om jag frågade honom.. men jag tycker inte att han själv ska betala allt om inte Bosses pappa kan bidra med en slant.. behöver ju inte vara hälften, men kanske typ tårtan eller så...

Nu råkar det ju också vara så att jag har en del pengar, ärvde ju efter min mamma.. och dom pengarna är ju mina att göra vad jag vill med.. Även om vi nu gifter oss så kommer vi ju att ha äktenskapsförord så pengarna är fortfarande mina att göra vad jag vill med.. och då tyckte jag att det här var ett bra sätt att spendera pengarna så att båda kunde ha glädje av dem... Nej usch vad ledsen jag blev över det där..

• Izunia

jag haller fullständigt med dig! Har även kommenterat pa traden.
    Jag är lite ledsen över att de inte ens sagt att de gärna vill hjälpa till med nat. Kanske rent praktiskt.. De fragar bara om lägenheterna är bokade där de och mostrarna ska bo...

Jag tycker väldigt bra om mina svärföräldrar men detta gör mig ledsen.

• Yllo

Jag såg det på den andra tråden.. Tack för ditt stöd där

Visst är det tråkigt när dom inte erbjuder sig. Bosses pappa har över huvudtaget inte frågat något om bröllopet. Han har inte ens nämt det med ett ord trots att jag vet att Bosse berättat det för honom. Jag frågade vad han hade sagt när han fick veta att vi skulle gifta oss.. och det var något i stil med "Jaha.. jag får väl säga grattis då"?? Hur kul är det på en skala från 1-10 att få höra?? Jag tycker jättemycket om min blivande svärfar men det känns inte så kul att det bara är min familj som är engagerade i vårt bröllop... Inte ens Bosses tvillingbror har hört av sig ang att vara toastmaster än!!!

• Izunia

jag tycker mest att det handlar och vett och etikett! Det är i samma stil som gäster som inte hör av sig för att tacka nej till ett bröllop, inte gratulera etc.. Tycker det visar noll stil. Sa är inte jag uppfostrad!

Jag menar, mina svärisar bor pa andra sidan jordklotet. Vi träffar dem inte varje dag.. Vi var i australien i höstas, dessförinnan hösten 03. De var hos oss 04. Andi betalade..allt! Hur kan man aka nanstans och inte ens ha växlat fickpengar!?? Även om jag sa ska stanna i Österrike 3 dagar ser jag till att ha lite växel om jag vill köpa nat litet.. Blev lite upprörd da. Dessutom köpte dem inte ens med nagon present när de kom.
    Det tycker jag hör till när man är gäst hos nan. Vi hade saaaa mycket presenter till dem...

Nu vill jag inte framsta som girig eller nat..Det handlar om ren chest.
    Inte ens när min mamma bjöd pa middag hade de vin, blommor choklad...lite bonnigt

• Yllo

Vaaaa?? men det är ju vanlig uppfostran att man har med sig fickpengar och dyl.. Samt att om man blir bjuden till någon på middag då har man med sig en liten gåva!! Har dock märkt att i den här släkten jag gifter in mig i så är det inte kotym att göra så..

Vi brukar fira jul hos varandra. Första året jag var med så hade jag med mig julblomma till värdparet. Andra året så firade vi hos oss.. och tror du någon hade med sig någon blomma? Nej då! förra året smet jag och firade jul med pappa.. och nu senaste julen så var vi hos tvillingbrodern och då hade jag julblomma med.. Vi får väl se hur det blir nästa jul när vi ska vara hos oss.. eller om vi far hem till pappa..

Nej, jag tycker det är dålig stil att inte bjuda på något själv.. Du är defenitivt inte girig.. men en liten present är nog att räkna med när dom kommer så långt bort ifrån!

• Izunia

Jag är glad att mina föräldrar gjorde ett hyfsat jobb! hahah!! det blev väl inte helt fel om man ser bort fran lite smärre missöden!!

• Yllo

Instämmer!! Mina föräldrar har också gjort ett bra jobb Bortsett från en del missöden på vägen så har jag blivit rätt så bra människa
    Fortfarande en hel del fel och brister, ingen är perfekt, men något som jag i all fall har är en bra uppfostran och vet hur man för sig när det gäller basic vett och etikett

• Yllo

Usch.. jag sitter och söker på internet efter Aspera-klänningar till ett bra pris.. men hittar ingenting alls!! Har inga internetbutiker Aspera?

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S