• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Izunia

jag köpte dem pa ebay...

Vi har köpt tyll och ljusslingor som vi ska hänga upp!
    Haller pa att ladda upp fler bilder men jag har fullt...far radera hela tiden.

Men om ni har rosenblad och vaser med rödarosor, och sedan typ sidenband i champange knutna runt servetterna??

• Yllo

Själv satt jag och skissade på bordsdekorationerna idag.. Det kommer att bli vita dukar och servetter i linne. Sedan lägger jag ut två längder konstgjord murgröna på varje bord, som i slingor liksom, mellan slingorna kommer det att stå ett votivljusglas med ett kungsblått votivljus i. Mitt på bordet, där murgröneslingorna möts tänkte jag först sätta höga glasvaser med blå dekorsand i, men nu har jag ändrat mig och kommer att ställa glasskålar med vatten och creamfärgade rosor. På honörsbordet kommer det även att vara en mörkblå "kjol" på bordet, vet inte om det kommer att bli så på de övriga borden.

• BlueTopaz

Mmm, inte helt dum idé! =)

har du möjligtvis kvar namnet på försäljaren som du köpte påsarna ifrån?

Ska ni ge presenter till dem som hjälper till på bröllopet? Isf vad?

• Yllo

Funderar på att köpa något silvrigt också.. kanske det finns billiga silverpärlor eller dyl på Panduro som jag kan ha och strö ut på borden vid murgrönan *funderar*

Tyvärr fanns inte "kjolarna" till borden i ljusblått och inte heller votivljusen (doftfria, i doft finns det ljusblå) så jag får frångår vårt ljusblå tema där.

Föresten topaz hur mår du idag? Var du inte på fest igår?

• Yllo

Jag har inte tänkt på att ge någon speciell present till dem som hjälper till på bröllopet.. Måste man det? Ibland är jag benägen att hålla med min blivande om att man inte behöver göra ALLT som alla andra gör och "regelerna" säger..

• BlueTopaz

Jag tror du missade detta som jag skrev tidgare idag yllo för du skrev samtidigt??

Jag är oxå en schlagerdrottning, men har missta BÅDA deltävlingrna.. =(

Idag mår jag som en hund.. Stpplade in genom därren halv fem i morse tokfull.. Men FAN vad skönt det var att få vara det! Had sååå roligt!! Gick upp ur sängen för 40min sedan och försökte äta lite..

Jag ska ha två uppsättningar underkläder, tror man kommer svettas ochvara ganska varm under dagen.

Yllo: fick du rabatt på Ehrlings?? För det ska du ha tycker jag absolut, du hade nog inte gått dit om inte jag tipsat och nuhar jag ragit så många att jag borde få provision haha!

mammas diamanthalsband har jag på mig här: groups.msn.com/bluetopaz/klnningar.msnw
    Det är en stel ring med vit och rödguld på varsinn sida så att man själv kan välja vad man vill ha. på mitten hänger en vitguldsstav med tre diamanter i.

I vår familj har det varit en hel del tjaffs om pengar på min sida.. Konstigt nog bidrar min pappa med en hel del för att vara honom. bara gapade när jag bad om hjälp och han svarar med -javisst, hur mkt behöver du? jag får 15.000:- av honom o nya frun, T´s päron bidrar med 20.000:- och min mamma som från början tänkt sig att betala och fixa hela mitt bröllop för 50-60.000:- blev skitsur när vi ville fixa själva så hon bidrar med 20.000:- (samma summa som T´s päron för att inte trmpa dem på fötterna heter det, men att fixa hela vårt bröllop själv som hon hela tiden tänkt sig är inte att trampa dem på fötterna eller!??) Hon är bara sur och vill "straffa" mig, trodde nog garanterat att vi inte skulle ha råd med vår sagodröm då och skulle bli tvingade att gå på hennes linje med ett normalt bröllop, men TJI fick hon för vi klarar oss själva!

• BlueTopaz

Mina tärnor får större delen av sina klänningarbetalda så då vill jag ju ge de andra ngt oxå.. tex toastmadamen som gör ett jättejobb och marskalkarna som oxå får jobba en del..

• BlueTopaz

Yllo, nämnde du mitt namn på Ehrlings igår?
    När tänkte du gå o beställa?

• Izunia

Yllo lägg absolut inte pärlorna löst pa borden da de kan rulla ner pa golvet och nan kan bryta benen!!!

Topaz jag kommer inte riktigt ihag vad de hette men vänta...
    Kolla dessa..
    Guld
    cgi.ebay.com/100-3x4-GOLD-Organza-Gift-Wedding-Favor-fabric-Bag_W0QQitemZ5668843722QQcategoryZ33159QQrdZ1QQcmdZViewItem

cgi.ebay.com/50-4x6-Gold-Organza-Bag-Bags-Wedding-Favor-19-Colors_W0QQitemZ5668887075QQcategoryZ33159QQrdZ1QQcmdZViewItem

cgi.ebay.com/50-GOLD-ORGANZA-WEDDING-WED-JEWLLERY-POUCH-BAG-PURSE-34_W0QQitemZ8263141125QQcategoryZ1265QQrdZ1QQcmdZViewItem

Ivory

cgi.ebay.com/50-4x6-Ivory-Organza-Bag-Bags-Wedding-Favor-19-Colors_W0QQitemZ5668796222QQcategoryZ33159QQrdZ1QQcmdZViewItem

cgi.ebay.com/100-3x4-Ivory-Organza-Wedding-Favor-shower-Rice-Bag_W0QQitemZ5668866270QQcategoryZ33159QQrdZ1QQcmdZViewItem

cgi.ebay.com/50-Organza-Bags-Wedding-Favours-Favors-3-x4-Ivory_W0QQitemZ8260830566QQcategoryZ98743QQrdZ1QQcmdZViewItem

• Yllo

Topaz - Jag nämde ditt namn, men dom erbjöd ingen rabatt.. Tänkte gå och beställa klänningen i nästa vecka.

Varför kommer jag inte in på min sida?? Vad gör jag för fel??? Tänkte lägga in lite mer bilder.. men kommer inte in

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S