• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Victory

Yllo...
    Aspera-klänningarna finns ju på www.parisette.com/aspera_main.htm
    men jag antar att du menar någon Internet-sajt som säljer klänningarna? Hmm, vet inte om det finns, de kanske bara säljs via butik...?

• Yllo

Mmm... det kanske är så att dom bara säljs via butik. Nåja, jag får beställa den via affären. Bosse gnällde visserligen över priset, men vad ska vi göra? Ungen älskar klänningen och vill ha just den och inte någon annan. Jag kunde inte ens övertala henne om att vi skulle titta någon annanstans efter att hon provat klänningen

Det här var den hon provade..
    www.parisette.com/aspera_fest/1403_fest.htm
    Fast hon vill inte ha brodyren på kjolen så damen i affären rekommenderade att vi skulle köpa den här i stället..
    www.parisette.com/aspera_fest/1401_fest.htm
    Då det är samma klänning fast dekorationen är olik...

Vi fick titta på färgkartan och båda två satte fingret på samma blåa färg samtidigt Vi valde en som heter dark powder blue.

• Victory

Yllo:
    Båda klänningarna var ju jättefina! kan hålla med om att det var mer stilrent utan broderierna.

• Izunia

jag gillar ocksa den andra!! Det är hans dotter och det är en gang ni ska gifta er sa han far sluta gnälla över priset!
    Vad kostar den? ahha

Jag äs saaa trött idag igen..skulle upp tidigt och tränat med Gucci men jag sov!

Jag har fatt info franm Bari Jay i Europa och jag ska pa visning i Köpenhamn!

• Ammo

God morgon tjejer!

Alltid tråkigt när familj inte bryr sig.
    Pikade min pappa i förrgår när jag var där och sa"-är det inte brudens far som ska betala bröllopet? 100.000 kr skulle jag behöva tack".
    Inte ett ord fick jag tillbaka, snåljåp.
    Han sitter på en del pengar (inte rik så, men han ärvde min farmor nyss)och skulle kunna betala 3 bröllop i morgon.
    Hans kärring till ny fru (tål hnne inte) frågade om vi ville ha vårpresent nu eller sen. Jag vet ju att jag kommer få typ 5000 kr i resepengar, min syster fick det för 4 år sen när hon gifte sig.
    Jag sa att jag vill nog ha dem som fickpengar.Visst,alla pengar är välkommna, men det är inget idrag, där får jag inte en enda krona, utan min present.
    Min mamma tjänar inte mycket då hon är halvtidssjukskriven och min svärmor äränka och lever på pension.
    Men min mamma vill ändå bidra till klänning, blommor eller liknande trots att hon tjänar minimalt.
    Blir så jäkla besviken på pappa.

• Izunia

ammo..jag förstar att det känns trist... Har du sagt nat rakt ut till din pappa? Typ.."eftersom mamma betalde *** kan inte du hjälpa till med**?"

Fast det känns fel att be om pengar..

Nu ska jag ga och träna tjejer! Sa jag hinner hem till hockeyn!

• Victory

Periodpaus!! Hinner skriva en rad!

Angående det här med pengar från föräldrar så har mina föräldrar lovat bidra till maten, eftersom de gjorde det till min systers bröllop. Men jag vet ännu inte med hur mycket. Hans föräldrar har inte sagt något än och jag vet att de inte har det lika gott ställt, så jag förväntar mig inget. Min m2b känner däremot att han gärna tar emot ett bidrag från dom men vågar inte fråga, då de ställt upp med mycket pengar till honom tidigare i livet, som han egentligen ska betala tillbaka.

För övrigt har jag tänkt betala det mesta eftersom jag har sparade pengar och min m2b inte har det. Jag har sagt att jag är nöjd om han betalar min ring

• BlueTopaz

Jag är oxå en schlagerdrottning, men har missta BÅDA deltävlingrna.. =(

Idag mår jag som en hund.. Stpplade in genom därren halv fem i morse tokfull.. Men FAN vad skönt det var att få vara det! Had sååå roligt!! Gick upp ur sängen för 40min sedan och försökte äta lite..

Jag ska ha två uppsättningar underkläder, tror man kommer svettas ochvara ganska varm under dagen.

Yllo: fick du rabatt på Ehrlings?? För det ska du ha tycker jag absolut, du hade nog inte gått dit om inte jag tipsat och nuhar jag ragit så många att jag borde få provision haha!

mammas diamanthalsband har jag på mig här: groups.msn.com/bluetopaz/klnningar.msnw&PhotoID=283
    Det är en stel ring med vit och rödguld på varsinn sida så att man själv kan välja vad man vill ha. på mitten hänger en vitguldsstav med tre diamanter i.

I vår familj har det varit en hel del tjaffs om pengar på min sida.. Konstigt nog bidrar min pappa med en hel del för att vara honom. bara gapade när jag bad om hjälp och han svarar med -javisst, hur mkt behöver du? jag får 15.000:- av honom o nya frun, T´s päron bidrar med 20.000:- och min mamma som från början tänkt sig att betala och fixa hela mitt bröllop för 50-60.000:- blev skitsur när vi ville fixa själva så hon bidrar med 20.000:- (samma summa som T´s päron för att inte trmpa dem på fötterna heter det, men att fixa hela vårt bröllop själv som hon hela tiden tänkt sig är inte att trampa dem på fötterna eller!??) Hon är bara sur och vill "straffa" mig, trodde nog garanterat att vi inte skulle ha råd med vår sagodröm då och skulle bli tvingade att gå på hennes linje med ett normalt bröllop, men TJI fick hon för vi klarar oss själva!

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S