Hej tjejer!!
Har ju varit i Köpenhamn idag.
Vi hade ju så klart glömt lappen hemma med adressen. Fråga i flera butiken men det var ingen som kännde till någon anna brudbutk än Lilly.
Efter mycket velande, letand fram och tillbaka så hitta vi till brudbutiken.
När vi väl kom in så fick vi sitta och prata ca 10 min med en tjej som jobba där.
De hade inte de klänningar hemmsa som de tidigare sagt i telefon att de hade.
Sen gick vi in och hon börja plocka fram och visa olika klänningar men jag tyckte inte om de hon visa. Tillsist gick hon och hämta en MS klänning helt i spets som någon beställt. www.bridesave.com/search/index.cfm&product_id=21193
Så den fick jag prova, var storlek 10 så den var förstor men fick lite hum om hur MS klänning sitter men gilla inte klänningen så jätte mycket. sen fick jag prova en annan som mamma tyckte jag skulle prova men (annat märke) så ut som jag fått ett tält på mig då den också var i storlek 38. Efter det plocka hon fram en klänning som var tvådelad som hon innan sagt att jag absolut inte skulle ha på mig då jag är kort. Fråga henne om sjöjungfrumodell, till svar fick jag att det kan man inte ha om man är kort då blir man ännu mindre. Men sen tog hon fram en från La sposa i storlek 38 som inte så ut som sjöjungfumodell som dessutom var i sönder.
www.brudeogfeststudiet.dk/index.php&imageId=5669&lang=dk&parent=5398&gallery=5398&page=460
gissa hur den satt på mig, som ett jätte tält utan pinnar. Sen fick jag inte prova fler klänningar. Hon var fast besluten om att jag SKA köpa MS klänningen som jag inte var helt nöjd med. Det handla bara om vad hon tyckte, hon lysna inte alls på mina önskemål.
Sen gick vi en runda på ströget och jag var jätte besviken och kände bara att jag skiter i allt. Så fruktan svärt var det och vi som bara har börjat. inte alls kul.
Så när vi kom till Helsingborg så gick vi in på Anina och fråga om jag fick prova och det gick jätte bra. Fick prova jätte många klänningar där. Fans fatiskt en klänning som jag tyckte var jätte fin en NIXA. Jag som inte tycker om nixa. Tjejen visa vilken klänning det var i katalogen och jämförde man klänningen i verkligheten och i katalongen var det som natt och dag. Jätte varcker i verkligheten klänning 482. De var super trevliga och hjälpsamma på annina och hon lysna på hur jag ville ha det + att hon själv kom med förslag till vad som är bäst för mig. Inne på anina kom jag fram till vilken färg jag ska ha på klänning den dagen då det är dax att köpa. Vet fortfarande inte vilken klänning eller märke jag kommer att köpa men klänningen ska vara i champanj, light gold eller vad det nu heter.
Så nästa fredag blir det att åka till Atelje MB i Vinslöv för att prova fler klänningar. Där vet jag att de är super trevliga och hjälpsamma och gör allt för kunde.
Nu funderar jag bara hur jag ska gå tillväga för att få prova fler MS klänningr och då framförallt Jeraldine. Göteborg närmsta stället och det tar över två timmar att åka dit. Tyvärr vill inte min mamma åka så långt.