• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Izunia

jag bor ju i Lund...lite langt till stockholm..

Vilken blaaklänning???

• Yllo

Topaz - Ja, det är tur att vi ska träffas i morgon!! Jag längtar så efter att få se tiarorna Vilket klantarsel.. men det var ju tur att dom kom till dig i alla fall och inte till någon annan

Izunia - Jag måste erkänna att jag gillar dom där små alliansringarna bättre än den du först hade tänkt. Gillade idén med att ha två lite smalare på varsin sida av förlovningsringen.. Jag vill ju också ha stort och mycket bling bling

Har precis kommit hem igen.. Mitt ex tittade över och visade upp sin nya bil. Övertalade mig att ringa Bosse och säga att vi skulle till en grillmoj och käka. Precis när jag går in för att ringa så hör jag att min mobil ringer.. Gissa vem! Jo Bosse som bara ville säga att han nästan var hemma Nåja, vi for i alla fall iväg alla tre och käkade.. 150 gr ostburgare med vitlöksdressing Vad glad jag är över att mitt ex och min nuvarande kommer så bra överens.. fast när dom gaddar ihop sig mot mig är det ju inte lika kul

Åhhh.. vad jag älskar mina skor som kom idag!! Har provat dom flera gånger nu och i morgon får jag mina tiaror.. hur ska jag kunna välja??

• Victory

Följetongen fortsätter...

Jag har ju mejlat Princessa igen angående Addison. Fick följande svar:
    "Addison finns på lager, i D-white och minsta storlek. Den kan vi få in och frakta till dig inom en månad.
    Priset för klänningen är 12 900sek. Fraktkostnader bjuder vi på."

Åhhh, vad svårt!!! Innan jag öppnade mejlet intalade jag mig själv att jag bara skulle köpa den om den fanns i light gold och kostade max 10 000 kr. (Dessutom är väl minsta storlek 2, och jag behöver nog 4). Så enligt det ska jag alltså inte köpa den. Men jag har så svårt för att glömma "drömklänningen" (d.v.s. nästan vilken MS som helst ). Men jag får väl nöja mig med Begonian... En liten tröst är i alla fall att min m2b tyckte om den!

• Yllo

Vad tråkigt Victory! Addison är en vacker klänning.. men priset är ju lite väl högt Synd att du inte hinner beställa hem en från usa innan bröllopet...

Du kan ju hålla utkik på sälj och köp sidan.. det kanske dyker upp en Addison där i rätt storlek och till bra pris innan den 3/6 Begoninan var också fin.. och så har du ju beställt din Dion också. Ska jag vara ärlig så röstar jag nog för Dionen, fast så är jag ju helt såld på MS jag med Trots mitt velande om Bonny

• Ammo

Izunia, måste också säga att jag tycker de senaste ringarna frå Kaplans var finare än den första.
    Min förlovningsring är också 5 mm bred och ångrar att jag inte gjorde en 6 mm, jag har långa smala "piano fingrar". Men när jag frågade så sa de att den gick inte att bredda, utan då får man smälta ner och göra en ny..
    Men jag fundrar på att göra vigselringen i 5,5 som en på bröllopsmässan rekommenderade.

Victory, ibland svider det, antingen i plånboken eller i hjärtat. 12000 kr är MYCKET pengar för en klänning. Har du råd så slå till, men Princessa är väldigt dyra och jag skulle inte betala så mycket för en klänning, hur fin den än var. Då får det hellre svida i hjärtat:(

Yllo, vad skönt att höra att du hittat drömskorna!
    Jag ska åka till Princessa igen, jag har 1500 kr tillgodo där, så ska jag köpa skor och slöja eller tiara om jag hittar något bra.

BlueTopaz, tror du Gröna stugan funkar bra? Visst är det mysigt? De säger att de tar in 70 gäster på övervåningen, men jag är så rädd att det kommer bli trångt.

• Yllo

Ammo - Vad har du för storlek på skorna? Jag har ett par jättefina skor som jag köpte på Princessa som jag inte kommer att ha (endast provade).. dom kändes inte helt 100% rätt, men jag köpte dom för att vara säker på att jag skulle ha ett par skor när bröllopsdagen kom. Var och frågade om jag kunde få byta dem mot en tiara i stället (det var innan Topaz beställde från ebay åt mig) men det fick jag inte så nu ska jag försöka sälja dom tänkte jag....

• Ammo

Jag har rätt stora fötter, 39.
    Vad har du för storlek?

• Izunia

hej tjejer...nu har jag tränat!!! uh!! Jag tror jag sträckte ballen!! haha!!

Ni gillar alliensen alltsa! Den sag himla fin ut pa faktiskt...Men ska jag ha i vitguld? Det var vad jag hade tänkt da förlovningsringen är gul.

Topaz, jag kunde inte se länken..

Victory, Som sagt kan du ha bade 2 och 4. 2 kan tom bli snyggare da korsetten blir bredare. Har du möjlighet att prova den??

• BlueTopaz

Yllo: Hihi, j jag har ju helt klart en favvis bland tiarorna.. =) Får väl se om du gillar samma!

Jag köpte förrästen den blå klänningen bilder kommer snart, så det blir nog inget bridesave för mig.. =( (Den kostade mig bara 400

Victory: jag ska ju till princessa imorgon, ska kolal om de har ngn addison i butiken o sedan ska jag fälla min röst ;)
    En 2a kan du ju ha trots att du är en 4a, blir bara snyggare med lite bredare snörning ;)
    Vad skulle den kostat med frakt och tull från bridesave??

Vad är det för skor Yllo?? Fasen, nu får du lära dig ta bilder! ;) hihi Vill ju se de nya oxå!
    skulle jag kunna få ett mail med bilder på glasen??? ;)

Ammo; hmmm.. svårt att tnka sig in i hur det sulle se ut bröllopsdukat.. Sk anog kika in imorgon igen en sväng och kolla! Hur hade du tänkt duka, m E-bord?

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S