• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • BlueTopaz

Jag ska på mammagruppsfika idag och å långprommis hoppas jag, har nog gått upp ett kg igen... grr
    Imorgon ska jag plocka upp lite folk och dra till södertälje o princessa (min kompis som ska gifta sig 1juli har lätt panik efter klänning och har blivit kär i MS philadelhia)

• BlueTopaz

Är det ngn mer än jag som är typ postordergalen??
    Fick årspeskedet från HM, jag handlade för drygt 13.000:- hos dem förra året!!! (visserligen mkt beb- grejjer men ändå!)

Jag är definitivt en shoppoholic och nu när jag inte bara köper till mig utan Leo oxå.. ojoj..

• Yllo

Jag är inte så galen i att shoppa tyvärr. Jag avskyr att handla kläder åt mig.. smycken däremot.... *rodnar* Räknade ut att jag köpte smycken på Smycka i Skärholmen för över 20.000 kr bara under decembermånad i fjol

• Yllo

Hmmmm.. vilken tid ska ni till Princessa? Skulle vara roligt att få ett ansikte på dig Jag jobbar bara 50% så jag slutar kl 12 på dagarna + att jag är ledig på torsdagar...

• Yllo

Ha! Idag ska jag även och kika på champangeglas till brudskålen Funderar på att beställa från Drottningholmsglas istället för Calligraphen... lite billigare hos DG... + att där får jag bådas namn, datum och kyrkan gravetat utan extra kostnad.. Calligraphen tar 80 kr extra för namn och datum

• BlueTopaz

Hihi, ja det vore det ju! Vi ska åka från stan 17 och de stänger ju 19.
    Ska plocka upp en tjej vid gullmars 18'7.05 och en i Tumba så jag vet inte riktigt när vi är framme i s- tälje?

Förövrigt så kommer kompisen min att beställa philadelphian från bridesave om hon gillar MS:arna. =samfrakt =)

• BlueTopaz

Vad är det för specialglas ni pratar om???

• Yllo

När gästerna kommer till festplatsen så brukar traditionen säga att man skålar med brudparet. På Åland har vi som tradition att brudparet har ett par extra fina glas som är sammanbundna med ett långt sidenband. Det är nu sådana glas jag letar efter.. några som är extra fina åt mig och Bosse.. hittade ju där man kunde få ens namn ingraverat och så bröllopsdatumet Band och små blommor att sy dekorationen till glaset har jag redan.. Kommer att göra en liten blombukett med vita och blå sidenrosor runt själva foten och sedan vitt, silver och ett riktigt smalt blått sidenband som binder ihop glasen

Tror du din kompis har något emot att jag dyker upp på Princessa? Gissar att ni borde vara där vi 18-tiden

• BlueTopaz

Jo, brudskål ska vi oxå ha =)
    Men vilka glas pratade ni om som man fick graverade på köpet?

Nej det tror jag absolut inte. speciellt inte eftersom jag har letat upp klänningar, butiker, rabatter och nätbutiker åt henne och skjutsar henne dit ;)

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S