• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Ammo

Ja, kan säga att det tog lång tid att acceptera jeansmodet med låg skurning. Dessto lägre jeansen blev, större blev magen = ingen bra kombination.

Men imorgon ska jag fasiken köra igång.Gör jag det inte nu så kommer jag bara sitta häroch svulla godis, tycka synd om mig själv, och om treår väga 90 panner....

• Yllo

Jag är 159,5 cm lång och väger nu runt 70 kg Vi gick på gym och tränade innan jag blev sjuk så nu har jag en rejäl kulmage och dubbelhaka igen
    Sedan bor jag ihop med en riktig gottegris som älskar godis.. så från att jag nästan aldrig åt godis så äter jag godis ofta nu.. vilket inte är bra för vikten!!

• Izunia

Ammo det är bra att du tar tag i det innan det blir för sent! Da blir det bara ännu jobbigare! Sedan känns det lättare när man väl är i gang!!

• Ammo

Jag ÄLSKAR GODIS!!!!! Det är sjukt men jag är beroende av socker!!

Det är ju därför jag smygökar i vikt hela tiden.

Jag har ju världens sämsta självdisiplin så vi får se hur länge jag klarar denna gång innan jag sitter med chokladbiten i munnen...

• Yllo

Jooo... jag brukar egentligen inte prata om det så mycket.. men jag är vad man så fint kallar multihandikappad

När jag var 14 år insjuknade jag i feberepisoder. 4 år senare fick jag diagnosen ledgångsreumatims (ärft efter min mor som hade bindvävsreumatims). Till det är jag hörselskadad på vänster öra p g a upprepade öroninflammationer, spräckta trummhinnor och punkterade trummhinnor. Var ett s.k. öronbarn Till det slänger vi in lite ordblindhet och så lite cancer i livmodertappen(vilket jag dock nu är friskförklarad ifrån ) Sedan lider jag av höstdepressioner (har dock inte haft någon depressionsepisod sedan jag träffade min sambo) Och för 6 år sedan fick jag veta att jag har en obotlig ögonsjukdom som långsamt gör mig blind.. och så nu senast hjärnblödningen!! Undrar vad som finns kvar? Men humöret har jag kvar och så lever jag efter min mammas livsfilosofi... "Solen lyser alltid ovanför molnen"

Så, nu har jag klagat av mig.... kommer inte att nämna mitt taskiga hälsotillstånd fler gånger

• Victory

Ibland tror man att man är ensam om sina problem, men om man börjar öppna sig visar det sig ofta att andra har liknande erfarenheter. Det låter som om ni har varit med om många "hemskheter" - vestibulit, pacemaker och hjärnblödning! Och så mamma-magar förstås!

Det här med sex-lust (eller olust) är ju något man känner igen, den kommer och går. Men vi har inte så stora behov någon av oss. Vi försöker få tid till det en gång i veckan, men det blir inte alltid av. Ibland kan det gå en månad. Jag tror det är ganska normalt. Och vi har inte ens barn, så jag kan ju förstå om det blir ännu mindre sen...

• Ammo

Yllo, jag kan verkligen rekommendera att läsa om GI-metoden.
    Att banta kan jag inte och alla dessa olika metoder är inte bra för kroppen. Det handlar ju om att röra på sig och äta rätt.
    Denna metod tror jag att jag fixar, man får äta mycket tom fett och lär sig hur man ska äta och vad men samtidigt gå ner i vikt.

• Victory

Yllo:

Åhh, din stackare!!! Skickar en stor kram!!!

• Yllo

ammo - kanske ska kika på det där med GI-metoden.. vågar inte banta igen. Gjort det en gång och det höll på sluta i katastrof. Jag gick visserligen ner i vikt.. men lite fööööör mycket. Det slutade med att jag bara vägde 40 kg och jag fick kämpa i 6 år för att gå upp till 50 kg! Sedan jag träffade min sambo har jag dock gått upp över 15 kg!!!

• Tiger72

Yllo

blir aldels tårögd när jag läser.

många styrke kramar till dig.

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S