• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Yllo

Hej på er tjejer!

Nu har jag kommit hem från Åland. Tog mig en bra stund att läsa igenom alla inlägg sedan i fredags Vi är väldigt duktiga här på att skriva

Victory - Ja, jag har en Addison. Måste erkänna att den är vackrare på än på bilden. Synd att du inte bor i närheten för då hade du mer än gärna fått komma hem till mig och provat klänningen. Den är iofs en stl 38, men du hade i alla fall fått ett humm om hur den ser ut på

Jaha, då är det bara jag kvar som inte har någon bröllopssida. Inte har jag hotmail heller. Hoppas att det inte krävs msn för den där sidan för då ligger jag risigt till Vår ena dator (den nyare av dom) gillar inte msn. Så fort någon av ungarna installerat msn så blockeras alla andra webbsidor förutom Blocket.se Just nu strular också "nya" datorn, den bara hänger sig hela tiden

Här är en till som inte har barn redan. Fick två på köpet när jag träffade min sambo. Skulle gärna skaffa ett gemensamt med honom, men han är inte så pigg på idén att skaffa en till

Igår var vi och tittade på festplatser. Vi har nu valt hotell Arkipelag. Dom var billigast och det var jättemysigt där
    Det kommer att kosta oss ?30 per person + vin/öl och avéc. Då har vi valt en meny som lyder så här.
    1 Förrätt - Laxtartar i peti-chow (vet inte hur det stavas)
    2. Varmrätt - Oxfilé med någon god sås och vitlökspotatisgratäng.
    3. Efterrätt - Hallonsorbe med citronmeliss.

Tårtan har jag redan beställt från Cake&Design och hon har lovat leverera den till Åland Snacka om service Ska dit nästa lördag och bestämma smak och hur den ska se ut...

På festplatsen finns en orkester så vi slipper bekymmra oss om att ordna med musik. Vi har också bokat ett kabinett så vi kommer inte att behöva sitta mitt bland alla andra hotellgäster Kabinettet kommer dom att ordna borden så som vi vill ha dem. Vita dukar och servetter, blåa kjolar på borden... allt skulle fixas precis efter våra önskemål!
    På måndag ska jag ringa och prata med hovmästaren om att ändra lite på menyn + att jag tror nog att jag ska ha en annan förrätt till barnen.. *funderar*

Det som är kvar för mig att ordna nu är..
    * Klänning till tärnan
    * Kläder till "ringbäraren"
    * Skor och underkläder åt sambon och hans barn.
    * Hindersprövningen + blanketten om namnbytet då jag byter till hans namn.
    * Beställa inbjudningskorten.
    * boka hotellrum för bröllopsnatten
    * Bestämma smak och utseende på tårtan.
    * RINGEN
    * Transport till bröllopsdagen (min sambos uppgift)
    * Fråga toastmastern om han och hon är intresserade av uppgiften.
    * Köpa engångskameror
    * Lite småfix på festprogrammet sånt som jag inte kan göra klart förrän alla osa:t.

Ja det är väl allt....

• loppalina

BlueTopaz: Spy på bara, du verkar ju behöva det. Jag kan lyssna på dig ;) Jag har full förståelse hur du känner dig, jag kände likadant:o Det kommer att gå över. Men det tar ett tag att finna sitt nya "mamma jag".

Tröstkramar till dig *kramar om hårt* loppalina

• BlueTopaz

Tack Loppalina!! =)
    Jag hoppas att du har rätt om att det går över! Man kan ju inte gifta sig om man inte tänder på varann...

Och jag vetefasen om jag kan acceptera nya kroppen? Hoppas att magen blir bättre efter all viktnedgång!
    (var en gång i tiden typ go-go dansare med superkropp, har svårt att vänja mig vid att killar aldrig tittar längre..)

• Yllo

Topaz - Fy vad tråkigt! Jag förstår dig fullständigt. Även om jag inte fått barn så kan jag ändå föreställa mig hur det känns efteråt. Jag har haft tur.. min blivande kan det där med att bara gosas ibland. Sex är inte problemet hos oss, däremot grälar vi lite nu och då.. senast i går då jag blir så trött på att han aldrig lyssnar på mig *suck*

Det är inte det minsta synd om din sambo! och att uttrycka sig så där taskigt som han gjorde är bara att säga usch åt.. Han menade kanske inte det så som det kom ut, men ändå

Stora varma tröst- och styrkekramar till dig! Prata av dig bara, åtminstone jag är här för dig vännen!

• Izunia

Victory jag har min freebra men letar nu efter andra alternativ. Du kan faktiskt hitta liknande pa H&M billigt!! De hade ialla fall för nagra manader sen. Du far nog heller inte ha större än B-kupa för det. Annars är det brösttejp fran Lindex om du inte behöver fylla ut.

Topaz, jag förstar dig precis!! Har själv inte nagra barn men lider av samma lustbrist som du. Det har varit upp och ner men pa senaste tiden har sexet legat lagt.. Har ingen speciell lust och har väligt ont..
    Jag har tur för min blivande klagar inte sa mycket. Han är ju lite besviken men förstar att jag har ont.
    Fast ibland när vi myser är han precis som du beskriver...Ah! da blir jag sur..

• BlueTopaz

Skumt ändå att man som liten blir itutad med prinsesshistorier om "så levde de lyckliga för alltid".
    Jag märker mer och mer att folk runt omkring som ska skaffa barn/ gifta sig osv är ganska osäkra på förhållandet till och från. Inte konstigt att man från början har så höga krav efter sagorna och har svårt att få verkligheten att gå ihop. Speciellt som så få delar med sig av sina problem...

Jag vet att jag aldrig kan få en bättre kille än Tomas, vi passar så bra ihop då vi är som natt och dag och fyller upp varandras brister, men problemet med sexlivet hänger som ett åskmoln över mig hela tiden nu.. Mn kan ju knappast leva i ett platoniskt förhållande resten av livet!

• Izunia

ja jag har inte fixat detta med ringen än... Den guldsmed jag skulle gjort den hos har jag fatt dalig kritik fran en vän dom rekommenderade en annan som fatt daligt omdömme pa BT..

Diamanterna skulle jag köpt pa annat ställe som jag hoppas fixa i tid.. Är det nan som vet var man köper billigare diamanter annars???

• BlueTopaz

Åh vad underbara ni är tjejer!! Om ni bara visste hur skönt det känns att andra förstår och kan känna igen sig!! =) =)

Jag har oxå ont ibland Izunia, jag har tidigare i livet gått med på sex ALLDELES för många gånger mot min vilja, för att vara snäll, vilket bidrog till att jag fick vestibulit. Efter över 8månader utan sex läkte jag ihop igen ganska bra men jag är fortfarnde överkänslig och kräver extra "glid". Vissa ställnigar går inte alls, det bränner som eld...
    MEN, det blev faktiskt bättre efter barn, man blir mer känslig på ett bra sätt, sex blir skönare helt enkelt för de flesta =) Alltid något =)

• Yllo

Jag har hört att väldigt många kvinnor tappar sexlusten efter förlossningen. Att man inte känner sig som sig själv direkt efter samt att kvinnan har mindre sexlust när hon ammar. Som kvinna med ett litet barn känner man sig förmodligen inte upplagd för sex när man samtidigt ska tvätta, byta blöjor, städa laga mat, amma och vaka på nätterna... Många män har en förmåga att inte ta lika stort ansvar som kvinnan.. + att dom kan ju inte amma heller. Vad jag också har hört är att lusten kommer tillbaka senare, men att det kan ta tid. Att det kan ta upp över 1 år innan man har riktigt full lust igen.

Även om du just nu inte känner sig tänd på din sambo så är jag säker på att det ändrar sig snart

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S