• Tiger72

Ni som köpt orginal klänning M S

Hej!

Undrar ni som köpt orginal klänning av Maggie Sottero, hur har era klänningar sett ut baktill. Korsettsnörningen har där varit tyg un der snörningen?

Tittar man på denna bild så är där tyg hela vägen upp under snörningen,(så som jag vill ha det.) Klänningen är ju i en brudbutik så det bör ju vara en orginalklännin.

cgi.ebay.com/MAGGIE-SOTTERO-JERALDINE-New-Wedding-Gown-Dress_W0QQitemZ8250192737QQcategoryZ63851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Men tittar man på denna bild så är där inte.

www.drahoshcreations.com/wedding_gowns/ms/Page_14/JERALDINE/jeraldine.html

• Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S
  • Tiger72

BlueTopaz

jag vill också följa med dig imorgon.

är lite avis faktiskt.

• maria73

tittar in för att se hur det gick för tigern i köpenhamn...hmmm, ingen rolig historia :(
    kan glädja dig med att personalen på MB, precis som du skriver, är jättetrevliga. Ring dit å berätta vilken typ av klänning du söker så kan säkert katarina plocka fram nått bra åt dig...
    som du vet hittade jag min klänning där, tack vare dig o din ateliertråd :)
    sååå lycklig över det!
    kändes som jag letade i hundra år innan jag hittade den.
    vill oxå rekommendera dig att kika in på sernys i ängelholm, har varit där å provat vid ett par tillfällen å de har flera RIKTIGT fina klänningar samt att personalen är supertrevliga. nu hittade jag ej min klän där men de har många fina klänningar å ja, ängelholm är ju ej så långt från dig.....
    lycka till!

• BlueTopaz

Ta ett stanbyflyg imorgon och möt upp mig och Yllo då Tiger! ;)

• BlueTopaz

Yllo: snälla påminn en förvirrad mamma att INTE glömma tiarorna imorgon!

• Sockerpinglan

Flyttar över mina brudklänningstankar hit istället...

Jag letar efter billiga M S klänningar på nätet, har ni några tips att ge?

De här klänningarna är mina favoriter:

Den absoluta favoriten är
    www.maggiesottero.com/catalog/index.php Isabella
    Den här är väldigt lik den jag har köpt och jag gillar denna också
    www.maggiesottero.com/catalog/index.php Avalon
    och denna är fin
    www.maggiesottero.com/catalog/index.php Bethani
    och den här är söt
    www.maggiesottero.com/catalog/index.php Chanel
    Men jag gillar även den här
    www.maggiesottero.com/catalog/index.php Vincenza

Om man skickar efter klänningen, måste man betala tull då? Det finns inget sätt att "komma undan" det?
    Hittade klänningar på bridesave.com med är deras valuta usd? För efter beloppet står det msrp, vad betyder det?

Har drömt om klänningar hela natten... Har lite ångest för jag vill ju verkligen hitta "min" klänning!

• Sockerpinglan

Åh, den är jättefin!

• Ammo

Sockerpinglan,
    jag köpte min MS Kayla via www.treschicbridal.com
    I Sverige kostar den 6400kr och där 3600 kr.
    Men beställer du via USA (ej Europa) så är risken stor att du åker på tull,vilket ej är billigt.
    Jag skickar min via min kopis i Florida som packar om den, tar bort prislappar,lägger i ett personligt brev mm,så skulle den fastna i tullen så ser det ut som om hon skickat sin gamla klänning som jag ska låna.

• Ammo

När ska du gifta dig? Beställer du via nätet så tar det oftast 12-14 veckor, över tre månader. Så det gäller att beställa i tid.

• Yllo

Ja Tiger.. ta ett flyg och kom med mig och Topaz idag

Topaz - Jag ska göra mitt yttersta för att påminna dig om tiarorna Skriver igen här strax före 17 för att påminna dig! Är frakten verkligen så dyr från Bridesave?

I morse fick jag äntligen svar från Bridesaves ang färgproverna! (var ner och kollade mailen innan jag for på jobb i morse) Ser fram emot att få hem proverna så att jag kan beställa klänningen till tärnan... fast jag hoppas så att det inte dröjer länge eftersom det börjar bli lite ont om tid nu

I helgen ska jag skicka iväg killarna och be min styvdotter hjälpa mig på med hela outfiten och fota mig (+ lägga in bilderna på datorn).. sedan Topaz.. då får du hjälpa mig att lägga ut bilderna så att ni alla kan se hur jag ser ut i min Addison

Vad tror ni om sådana här på skorna?
    www.bridesave.com/search/index.cfm&product_id=6570
    Gillar ju glitter som ni vet

Svar på tråden Ni som köpt orginal klänning M S