• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Kirsto

Isabeau: Jag har inte gjort mig nån bok ännu.. Kanske dags att komma sig för snart? har en del praktiska saker i datorn iofs. Men du har helt rätt i att man samlar på sig allsköns prylar! Lägenheten svämmar över av alla papper som jag inte vet var de ska hamna... Pysselpapper vet jag dock var de ska vara - i stora kartongen.

• Isabeau

Kirsto: jag har också en pysselkartong, men skulle behöva ett helt pysselrum så jag fick plats för alla tyger, halvfärdiga projekt och diverse jox!

• Kirsto

Isabeau: Jag har ett kartongsystem - några med garn, nån med broderi och så papper förstås. Men sen har det svämmat över till bokhyllan och några vanliga lådor ändå.. Jox var ordet!

Vad sitter du här och är trevlig för förresten, ska inte du rita drakar?

• Isabeau

Kirsto: uhhm...det boooorde jag nog göra men inspirationen är 0 och nada! Ska göra ett nytt försök med snoken nån dag

• Kirsto

Isabeau: Ska draken göra nåt särskilt (typ hålla i nåt eller så)? Tänkte se om jag kan hitta nån bildmässig inspiration till dig.

• Isabeau

Kirsto: hålla i ett blad/hjärta är det tänkt. Jag vet i mitt huvud hur det ska se ut, men det blir så fult på papper. Drakens arm ser så fånig ut hittar du nån inspiration så vore det kalas!

• Kirsto

Isabeau: Står den på alla fyra, sitter eller står på två ben i ditt huvud?

• Isabeau

Kirsto: tack för länkarna och mailet! Min drake ser ut lite som 2:an fast lite styggare Den ska stå upp och vara vänd mot vänster. Jag looovar att skicka ett utkast när jag skissat lite mer.

Har sponsrat Skapa rätt friskt den sista tiden men ska prova att beställa lite från nätet också. Panduro har ju också lite grann, men inte som Skapa. Gillar också Ljunggrens (blir alltid osäker på vad de heter, men du vet den i Gamla Stan). Sist jag for runt som ett troll i stan hade de väldigt mycket fina lackstänger som var intressanta. I övrigt har jag inte varit i så många. Har du några tips?

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???