• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Kirsto

Sol: Vad perfekt det låter!! Hipp hurra för sambon! Nu gäller det bara att brodera för brinnande livet, så du får göra papper snart.

• Isabeau

Sol: vilken snäll gube du har! Kul att ni båda gillar att pyssla, för då blir det mer gjort. Lycka till med broderierna Blir spännande att höra mer om hur du gör sen när tillverkningen kommer igång!

• insideharmony

japp ja lovar att återkomma me rapporter :d å nu kan ja ju ladda upp bilder på www,svartbrud.se ju :D så ja lovar lägga ut de där så fort de börjat hända nåt :D

• Kirsto

Isabeau: Jag blir så till mig jämt när vi pratar om banéret. Tror det blir SUPERSNYGGT! Jag är lite avundsjuk på just den detaljen. Har funderat på att göra ett vapen också, mest för att det är kul att ha för kommande generationer när det känns som mer använt och "riktigt" men det tar emot lite att ta reda på vad som finns och inte finns.. Om min eventuella idé är ledig alltså. Hur har ni gjort med det?

• insideharmony

kan förstå att du bli sugen kirsto :D

• Isabeau

Kirsto: jag skulle tro att vårt vapen är så pass skumt så inte nån annan har samma idé, men man vet ju inte Håller i alla fall på att skissa just nu på ett mönster så vi får se vad som händer sen. Jag skulle ju kunna kolla upp det med Gröna stubben-gubben Vi kan väl bilda en klubb :"banérets vänner"?! *asg*

Här kommer en länk med bra tips som jag skummat igenom:
    www.alleycatscratch.com/lotr/scrapbook/Banner.htm

• Kirsto

Isabeau: Haha! Bra klubb! Den vill jag vara med i. Du jag tänkte på en sak.. Såg ju ut att vara jättefina banér på den sidan, även om det var alla möjliga polyestermaterial som hade använts. Det SER äkta ut ändå. Och snyggt med målat på siden! Siden är ju inte så blankt i alla former, kanske kan vara en bra variant? Vad tycker du? Fast jag tycker det är maffigt när det glänser lite också.

• Isabeau

Kirsto: ja, många såg faktiskt väldigt fina ut! Det enda jag är rädd för är att det ska bli så blankt så det ser ut som en sån där vimpel som man har i olika klubbar, typ fotboll. Huuuu! Så om det inte blir så blankt så är jag nöjd

Nu ska jag gå och sova, pyssla lugnt alla bruttor!

• Kirsto

Isabeau: Men så blankt blir det nog bara med duchesse. Sov gott, kompis!

• insideharmony

Måste ju säga att de va fräcka förslag. Ja hänger gärna me i klubben om de e ok med en redan reggad sköld på. Men ja gillade banner nr 5 både färg form å motiv. Skulle kunna tänka mig att kopiera de å ha till gardiner i mitt sovrum :D Vi ska inreda de i riddarstil ha vi kommit överens om :D

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???