• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Isabeau

Kirsto: hmmm, inga andra bruttor tycks våga sig in här just nu..vi kanske får göra som Sanasol och Cheerful och starta en Kirsto och Isabeau-tråd Med en massa broderi, sång, embossing och...knyppling

Kom igen nu andra tjejer och killar med medeltidsplaner/intresse och skriv nåt här

• Kirsto

Isabeau: Mm, knyppling ja. Hittade SKITSNYGG silver- och guldband idag. Supersmalt, ser precis ut som metall. 2:- /metern på tygaffären på Hornsgatan. Kanske nåt för dig?

Hoppas också att det kikar in fler brudar här, även om det såklart är supertrevligt att prata med dig, Isabeau!

• Isabeau

Kirsto: ja, hoppas att du inte trodde att jag menade att det var trist att prata med dig här, för det är det ju inte Undrar var Sol har tagit vägen förresten!

När jag var på Skapa sist var det så trist väder så jag glömde helt bort att gå in i affären med band! Vi var på jakt efter lite tvinnat guldband, men det fanns inte på de tygaffärer som ligger nära oss...attans

• Kirsto

Isabeau: Nej då! Tog inte åt mig alls, förutsätter att du har lika trevligt som jag.

Såg att de hade tunn silkesnodd i skylten på bandaffären, så kika in där igen! Och som sagt, tygaffären har också mycket guldband (mera metallglans där) så om ni inte hittar snodd så kan ni ju ta en tur längs Hornsgatan.

• insideharmony

Här e ja :D
    Ja ha varit på begravning i veckan så ja va utan nätet ett par dar sen när ja kom hem ha ja ej orkat gå ut för ja ha haft massa att göra å varit mer död än levande efteråt å varit tvungen å ängna fam lite uppmärksammhet oxå. Men nu e ja tbx.å ja e gärna me i knyppeltråden ;)
    Har läst igenom va ja missat de sista dagarna, å de hade varit kul om ni ville maila mig era bilder oxå på va ni gjort. Ja e ju bara såååå nyfiken :D
    Å vill ni få ni gärna maila nåt foto på er, hade varit kul å kunna se vem man pratar me. Foto på mig ha ni ju på svartbrud ;)
    inside_harmony@yahoo.se

• insideharmony

Ja kom just på vad ja ska göra för att skydda mina rullar under frakten :D
    Ja ska börja samla hushållspappersrullar :D
    De kan man ju klä med tapet, servett deckopage, el bara pressa fast nygjort eget papper. Funderar på de sista ;)
    Sen lägger man bara rullen i den men ja få komma på nåt bra till kanterna med så de ej rammlar ut. Men de ska nog ordna sig. Kanske kan hitt lite skinn stuvar man kan snöra fast el nåt annat kul :D

• insideharmony

Kommer nog bli 2 frimärken :D

• Kirsto

Sol: Du har mail från mig med! Glömde skriva där att det är oss du ser på frimärket (nåja, huvuden iaf ). Välkommen hem! Hoppas att begravningen blev fin och inte för jobbig för er. Brukar ofta kännas bättre "när det är gjort", och håller tummarna för att det gäller den här gången också även om sorgen finns kvar.

• insideharmony

Ja begravningen gick bra. Men allt blev så mkt starkare känslo mässigt när ja kom dit. Innan hade ja på nåt sätt lite mer distans till de.

Ja har ju ingen kontakt med min Mor, men honom träffade jag ett par gånger om året då han körde små tjejerna till oss osv.

Han var ibland oxå med på våra högtider fast de var mer sällsynt. Men min mor e ett jehovas vittne å de är inte vi andra. Han var ej det häller.

De e lite tungt fortf, för vi fick veta i förrgår att M2b:s Mormor ligger på intensiven för hjärtinfart å ja fick just för några minuter sen ett samtal från min Far att Farmor ligger inlagd (hon har canser) för hon äter ej å är undernärd, så hon ha fått en blodtransplantation.

Å i julas dog tösens Farfar å de har oxå varit mkt för henne nu med de här som har varit på nyheterna om Bobby för han var här från Stenungsund å hon ha klasskamrater gått på samma dagis som honom.

Så nu är det mkt på en gång. Men men vi får försöka tänka possitivt ändå även om de ej alltid e så lätt. Ska försöka hälsa på farmor nån da nästa vecka iaf.

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???