• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Kirsto

Isabeau: En tröst är ju då att det inte kan bli fel om båda är bra! Hur många gäster kommer ni att ha? (tror jag har frågat förut men minns inte)

• Isabeau

Kirsto: vi ska ha ca 40 gäster, så inte nåt jättebröllop alltså. Hur många ska ni ha enligt plan? Har du förresten hittat nåt bra ställe?

• Kirsto

Isabeau: Just nu är det 80-90 pers på gästlistan. Jag har stor släkt och bjuder man en bjuder man liksom alla. Får se hur mångs som kommer, de flesta bor i Övik. Vi har förberett omslagen till 40 inbjudningskort iaf (tror jag). De flesta kommer i par. Vi har prel.bokat blynäsgården på Vaxholm. Den är fin, men jag är nervös för att den ska vara för liten. Den har porslin till 80 pers, så det är väl lugnt så länge gästlistan inte sväller alt. att alla släktingar inte kommer.

• Kirsto

Isabeau: var ska ni vara förresten?

• Isabeau

Kirsto: ska jag maila dig mina bilder så kan du vara smakråd? Är det mailadressen på din sida som gäller?

• Isabeau

Kirsto: OK! Jag skickar ikväll! Gick och la mig rätt tidigt igår

• Kirsto

Isabeau: Klokt. Jag gick och lade mig sent. Straffar sig idag. Ser fram emot post!

• Kirsto

Isabeau: Åh vad fina de blev!!! Toppenroligt att se!

Jag tycker faktiskt efter långt övervägande med mig själv att det helröda är finast. A tyckte att det var tufft med vitt, men vi är alltså inte helt överens där... *s* Jag tyckte att det röda gav en mer medeltidskänsla (även om jag vet att ni inte kör stenhårt medeltid rakt igenom) och att det blev lite renare i uttrycket. Skulle vara rätt coolt med ett tunt guldband i kanten och dubbel inlaga. Funderade ett tag på ett hängande sigill i bandet längst ner, men kom på att det blir så mycket strul med krossat lack i posten.

Min röst ligger alltså på utan tapet, men håller med din kille om att båda är fina!

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???