• insideharmony

Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???

Hej hej! Tänkte göra egne både inbjudningskort å tack kort osv till vårt medeltids bröllop. Men ja har idee torka...! Nån som har några bra förslag, vill ju att de ska passa in i temat. ;)

• Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???
  • Kirsto

Isabeau: Jag vet! Hemsidan är kass! Gå in i butiken (som tyvärr har lördagsstängt...) så hittar du JÄTTEFINA papper! Har underbara (men kostsamma) pärlemorskimrande kuvert i jättemånga färger, 15x15 cm. Svinbra pappersaffär!

• Isabeau

Kirsto: ATTANS att de har lördagsstängt, alltså! Hmm, vi får se vad jag hittar under min köporgie imorron

• insideharmony

Hej hej tbx i denna tråd oxå nu.

Isabeau ja ha ej börjat brodera skölden ännu ska köpa in material först. Å d gö ja ej innan föreningen är i gång så ja får materialet gratis ;)

• insideharmony

Hej på er brudar ;)
    Hu går de för er med pappers å tygletandet då :)
    Här går allt fint.
    Igår var ja på smink kurs å lärde mig sota ögon jätte kul ;)

• Kirsto

insideharmony: Här görs det mest monogram och stickas. Vad roligt med sminkkurs! Jag är värdelös på sånt, behöver också lära mig för jag tycker egentligen att det är kul. Behöver öva.

• insideharmony

Ja visst e d kul Kirsto. ja ha gått 2 st kurser tidigare i höst så detta var en fortsättnings kurs. de e så himla kul å en kontrast till mitt yrke å ändå så konstnärligt å skapande. Ja får ju absenens om ja ej få skapa på nåt sätt hela tiden :D

• Kirsto

insideharmony: Ska få en liten lektion på make up store snart. Har gått en gång förut, men ska be om en brudsminkning nu. Dags att träna!

Isabeau: Hur ar det gått, hur har det gått???? *nyfiken i en strut*

• insideharmony

Ja visst e d kul kirsto :D kanske kan börja sminka brudar :P

• Isabeau

Kirsto & Sol: nu är papper inköpt! Det blev fyrkantiga kort till slut eftersom jag inte hittade det format jag först tänkt mig. Snurrade runt på stan utan att ha ätit sen frukost för att vara tidseffektiv så jag är glad att jag inte svimmade på kuppen Köpte en massa annat smått och gott också (vågar inte kolla på kvittona vad hela "kalaset" gick på).

Kunde inte somna igår för jag låg och funderade på hur jag skulle göra inbjudningskorten och vilken text som ska vara med osv. Lite ångest!

Vet ni var det finns såna där "alfabetsknappar"? Tror att det var Moulin som skulle göra armband av såna.

Är också sugen på en kurs på Make up-store! Det kan ju vara bra att få lite tips på hur man ska sminka sig på dagen B. Jag gick på en färganalys för en massa år sen och då visade hon också hur man skulle sminka sig för att framhäva ens färger. Det var jättekul, men det kan nog vara dags för lite repetition!

• Kirsto

Isabeau: Fyrkantiga?! Oj, det var en helomvändning. Blir det bra till stämpeln då? *hoppas*

Vet att Time&Love köpte på e-bay. Tycks ha sett såna på Skapa förut, men är osäker. Billigast på ebay om du vågar handla där.

Svar på tråden Tänkte göra egna inbj.kort till medeltids bröllop nån som har några tipps???